Bu makalede, çocukların eğitim süreçlerini zenginleştirmek ve gelişimlerini desteklemek isteyen herkes için önemli bir kaynak oluşturmak, oyunlaştırma konusundaki araştırma alanına yeni bir bakış açısı katmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada, çocukların matematik, dil ve görsel algı becerilerine katkıda bulunmak için Unity3D oyun motoru kullanılarak mobil uygulama geliştirilmiştir. Araştırma, 48-66 ay aralığındaki çocukları hedef almakta olup, geliştirilen eğitim uygulamasının tasarımı, uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesini içermektedir. Uygulamada temel kavramlar, renkler, şekiller ve sayılar ile ilgili eğitimler, oyunlar ve şarkılar bulunmaktadır. Araştırma, ön test-son test yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Anaokulu ortamında çocuklara uygulama içinde sunulan oyunlar aracılığıyla bir ön test gerçekleştirilmiş ve bu testin sonuçları “Firebase Realtime Database”e kaydedilmiştir. Veri tabanında saklanan bu ön test sonuçları, çocukların başlangıç seviyelerini belirleme konusunda önemli bir referans sağlamıştır. Ardından belirli bir süre boyunca çocuklar, uygulamanın “Eğitimler” bölümündeki içeriklere erişim sağlamış ve yaşlarına uygun olarak sunulan renkler, temel kavramlar, şekiller ve sayılar eğitimlerini tamamlamışlardır. Bu süreç, çocukların bilgi düzeylerindeki potansiyel değişiklikleri değerlendirmek amacıyla belirli aralıklarla kontrol edilmiştir. Son test, aynı çocuk grubu üzerinde “Oyunlar” bölümündeki oyunları tekrar oynamalarını içermektedir. Bu son test, çocukların uygulama sürecinde edindikleri bilgileri ne kadar etkili bir şekilde pekiştirdiklerini ölçme amacını taşımaktadır. Elde edilen verilerin analizi, grafikler kullanılarak görsel olarak ifade edilmiş, çocukların ön test ve son testte elde ettikleri puanlar karşılaştırılmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen eğitim uygulamasının etkisinin değerlendirilmesi amacıyla devlete bağlı bir anaokulunda gerçekleştirilen test ve analiz sürecinde elde edilen bulgular, oyunlaştırmanın çocukların gelişimine sağladığı katkıyı anlamamıza ve gelecekteki eğitim stratejilerini şekillendirmemize ışık tutması hedeflenmektedir.
In this article, the aim is to create an important resource for anyone wishing to enrich children's educational processes and support their development, while bringing a new perspective to the field of gamification. In this study, a mobile application was developed using the Unity3D game engine to contribute to children's mathematical, linguistic, and visual perception skills. The research targets children aged 48-66 months and includes the design, implementation, and evaluation of the developed educational application. The application includes educational content, games, and songs related to basic concepts, colors, shapes, and numbers. The research was conducted using a pre-test-post-test method. A pre-test was conducted with children in a kindergarten setting through the games presented within the application, and the results of this test were recorded in the Firebase Realtime Database. These pre-test results stored in the database provided an important reference for determining the children's baseline levels. Subsequently, children accessed the content in the "Lessons" section of the application for a certain period and completed the training on colors, basic concepts, shapes, and numbers presented according to their age. This process was periodically checked to assess potential changes in the children's knowledge levels. The post-test involves the same group of children replaying the games in the "Games" section. This post-test aims to measure how effectively children reinforce the knowledge they acquired during the application process. The analysis of the obtained data was visually represented using graphs, and the scores obtained by children in the pre-test and post-test were compared. The findings obtained from the test and analysis process conducted in a state-run kindergarten to evaluate the impact of the educational application developed within the scope of the research aim to shed light on the contribution of gamification to children's development and shape future educational strategies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı, Yazılım Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |