Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 58 - 72, 28.12.2024

Öz

Mimarlık, yaratıcı bir zeka ve teknik bilgi gerektiren bir sanattır. Ancak, bu alandaki
eğitim, öğrencilerin karmaşık tasarım prensiplerini anlamalarını, yaratıcı projeler
geliştirmelerini ve sorunları etkili bir şekilde çözmelerini gerektiren zorlu bir süreçtir.
Geleneksel stüdyo/sınıf ortamları sık sık bu hedeflere ulaşmada kısıtlamalarla karşılaşır ve
öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirmek için sınırlı fırsatlar sunar. Ancak, son yıllarda
dijital oyunların, mimarlık eğitiminde yaratıcı öğrenmeyi teşvik etme ve pratik uygulama
imkanları sunma konusunda büyük bir potansiyele sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bu
makale, mimarlık eğitiminde dijital oyunların rolünü inceleyecek ve bu yenilikçi öğrenme
aracının öğrencilerin yaratıcı düşünme, işbirliği ve pratik becerilerini arttırmadaki
etkilerini ayrıntılı bir şekilde örneklerle inceleyerek ileriye dönük zamanlarda bu alana
daha fazla dikkat çekmek ve mimarlık eğitimindeki kaliteyi yükseltmek amacıyla içinde
olduğumuz teknoloji çağında daha fazla insanı bilinçlendirme ve dijital oyunların
mimarlık eğitimi kapsamında gelişme sürecini hızlandırma yolunda tasarım odaklı oyun
içi özellikleri sunma ve değiştirebilme, oyun senaryosunda amaca yönelik hikaye
gidişatını sağlama, oyun motoru programlarının kullanımındaki problemlere pratik
çözümler getirmek öğrencilerin işini kolaylaştırma gibi çeşitli öneriler sunacaktır. Böylece
gelecek için daha bilinçli, yaratıcı, çok yönlü ve ilham verici bir mimarlık eğitimi
desteklenmiş olacaktır.

Kaynakça

  • Akeredolu, G. R., Akanji, A. W., & Aiyegbusi, A. E. (2016). Architecture Education and the Approach of Learning via Digital Gaming. Advances in Multidisciplinary Research Journal. Vol. 2. No. 3, Pp 233-244.
  • Arslan, A. S. (2022). Dijital Oyunlarda İmge, Kent, Mekân ve Anlati. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 10 (32) , 218-231 . DOI: 10.33692/avrasyad.1176856
  • Sayılgan, Ö. (2019). Bir Sanat Formu Olarak Dijital Oyun. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 322-339. DOI: 10.20488/sanattasarim.691266
  • Torun, T. & Tatar, E. (2023). Mimarlık Eğitiminde Oyunlaştırmaya Dayalı Bir Tasarım Süreci Modeli Önerisi. Bodrum Journal of Art and Design, 2 (1) , 128-148. Erişim adresi: https://dergipark.org. tr/tr/pub/bodrum/issue/75668/1195368 URL-1.https://tale-of-tales.com/videogames.php
  • URL-2.https://www.tuni.fi/playlab/the-stanley-parable-makes-the-gameplay-unfamiliar-in-the-rightway/
  • URL-3.https://teknodiot.com/sanal-gerceklik-modunda-notre-dame-turu-gerceklesti
  • URL4.https://www.researchgate.net/publication/282260590_ANCIENT_ARCHITECTURE_IN_VIRTUA L_REALITY_DOES_IMMERSION_REALLY_AID_LEARNING/figures?lo=1&utm_source=google& utm_medium=organic
  • URL-5.https://oyunlastirma.co/makale/oyun-seflerinden-mutfaktan-sofraya-oyun-tasarimi-vsoyunlastirma-tasarimi/
  • URL-6.https://metaversturkiye.org/haberler/oyunlar/en-cok-oynanan-oyun-turleri-istatistik-veriler/
  • URL -7 .https://store.steampowered.com/charts/mostplayed
  • URL- 8. https://www.gamespot.com/articles/how-to-make-a-starter-house-in-minecraft/1100-6524698/
  • URL- 9. https://www.digitalspy.com/videogames/a798997/this-minecraft-server-might-just-be-heaven/

THE ROLE OF DIGITAL GAMES IN ARCHITECTURE EDUCATION: SUPPORTING CREATIVE LEARNING

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 58 - 72, 28.12.2024

Öz

Architecture is an art that requires creative intelligence and technical knowledge.
However, education in this field is a challenging process that requires students to
understand complex design principles, develop creative projects, and solve problems
effectively. Traditional studio/classroom environments often face limitations in achieving
these goals and provide limited opportunities for students to develop their design skills.
However, in recent years, it has been observed that digital games have a great potential in
encouraging creative learning and providing practical application opportunities in
architectural education. This article will examine the role of digital games in architectural
education and examine in detail, with examples, the effects of this innovative learning tool
on increasing students' creative thinking, collaboration and practical skills, in order to
attract more attention to this field in the future and to increase the quality of architectural
education. It will offer various suggestions to raise human awareness and accelerate the
development process of digital games within the scope of architectural education, such as
introducing and changing design-oriented in-game features, ensuring a purposeful story
arc in the game scenario, bringing practical solutions to the problems in the use of game
engine programs, and making it easier for students. Thus, a more conscious, creative,
versatile and inspiring architectural education will be supported for the future.

Kaynakça

  • Akeredolu, G. R., Akanji, A. W., & Aiyegbusi, A. E. (2016). Architecture Education and the Approach of Learning via Digital Gaming. Advances in Multidisciplinary Research Journal. Vol. 2. No. 3, Pp 233-244.
  • Arslan, A. S. (2022). Dijital Oyunlarda İmge, Kent, Mekân ve Anlati. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 10 (32) , 218-231 . DOI: 10.33692/avrasyad.1176856
  • Sayılgan, Ö. (2019). Bir Sanat Formu Olarak Dijital Oyun. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 322-339. DOI: 10.20488/sanattasarim.691266
  • Torun, T. & Tatar, E. (2023). Mimarlık Eğitiminde Oyunlaştırmaya Dayalı Bir Tasarım Süreci Modeli Önerisi. Bodrum Journal of Art and Design, 2 (1) , 128-148. Erişim adresi: https://dergipark.org. tr/tr/pub/bodrum/issue/75668/1195368 URL-1.https://tale-of-tales.com/videogames.php
  • URL-2.https://www.tuni.fi/playlab/the-stanley-parable-makes-the-gameplay-unfamiliar-in-the-rightway/
  • URL-3.https://teknodiot.com/sanal-gerceklik-modunda-notre-dame-turu-gerceklesti
  • URL4.https://www.researchgate.net/publication/282260590_ANCIENT_ARCHITECTURE_IN_VIRTUA L_REALITY_DOES_IMMERSION_REALLY_AID_LEARNING/figures?lo=1&utm_source=google& utm_medium=organic
  • URL-5.https://oyunlastirma.co/makale/oyun-seflerinden-mutfaktan-sofraya-oyun-tasarimi-vsoyunlastirma-tasarimi/
  • URL-6.https://metaversturkiye.org/haberler/oyunlar/en-cok-oynanan-oyun-turleri-istatistik-veriler/
  • URL -7 .https://store.steampowered.com/charts/mostplayed
  • URL- 8. https://www.gamespot.com/articles/how-to-make-a-starter-house-in-minecraft/1100-6524698/
  • URL- 9. https://www.digitalspy.com/videogames/a798997/this-minecraft-server-might-just-be-heaven/
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Articles
Yazarlar

Ayçin Soysal 0009-0006-2829-0021

Ruşen Yamaçlı 0000-0001-9659-9246

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2024
Kabul Tarihi 5 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Soysal, A., & Yamaçlı, R. (2024). MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies, 7(2), 58-72.
AMA Soysal A, Yamaçlı R. MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK. aist. Aralık 2024;7(2):58-72.
Chicago Soysal, Ayçin, ve Ruşen Yamaçlı. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK”. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies 7, sy. 2 (Aralık 2024): 58-72.
EndNote Soysal A, Yamaçlı R (01 Aralık 2024) MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies 7 2 58–72.
IEEE A. Soysal ve R. Yamaçlı, “MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK”, aist, c. 7, sy. 2, ss. 58–72, 2024.
ISNAD Soysal, Ayçin - Yamaçlı, Ruşen. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK”. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies 7/2 (Aralık 2024), 58-72.
JAMA Soysal A, Yamaçlı R. MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK. aist. 2024;7:58–72.
MLA Soysal, Ayçin ve Ruşen Yamaçlı. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK”. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies, c. 7, sy. 2, 2024, ss. 58-72.
Vancouver Soysal A, Yamaçlı R. MİMARLIK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLARIN ROLÜ: YARATICI ÖĞRENMEYİ DESTEKLEMEK. aist. 2024;7(2):58-72.