Mimarlık, yaratıcı bir zeka ve teknik bilgi gerektiren bir sanattır. Ancak, bu alandaki
eğitim, öğrencilerin karmaşık tasarım prensiplerini anlamalarını, yaratıcı projeler
geliştirmelerini ve sorunları etkili bir şekilde çözmelerini gerektiren zorlu bir süreçtir.
Geleneksel stüdyo/sınıf ortamları sık sık bu hedeflere ulaşmada kısıtlamalarla karşılaşır ve
öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirmek için sınırlı fırsatlar sunar. Ancak, son yıllarda
dijital oyunların, mimarlık eğitiminde yaratıcı öğrenmeyi teşvik etme ve pratik uygulama
imkanları sunma konusunda büyük bir potansiyele sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bu
makale, mimarlık eğitiminde dijital oyunların rolünü inceleyecek ve bu yenilikçi öğrenme
aracının öğrencilerin yaratıcı düşünme, işbirliği ve pratik becerilerini arttırmadaki
etkilerini ayrıntılı bir şekilde örneklerle inceleyerek ileriye dönük zamanlarda bu alana
daha fazla dikkat çekmek ve mimarlık eğitimindeki kaliteyi yükseltmek amacıyla içinde
olduğumuz teknoloji çağında daha fazla insanı bilinçlendirme ve dijital oyunların
mimarlık eğitimi kapsamında gelişme sürecini hızlandırma yolunda tasarım odaklı oyun
içi özellikleri sunma ve değiştirebilme, oyun senaryosunda amaca yönelik hikaye
gidişatını sağlama, oyun motoru programlarının kullanımındaki problemlere pratik
çözümler getirmek öğrencilerin işini kolaylaştırma gibi çeşitli öneriler sunacaktır. Böylece
gelecek için daha bilinçli, yaratıcı, çok yönlü ve ilham verici bir mimarlık eğitimi
desteklenmiş olacaktır.
Dijital Oyunlar Mimarlık Tasarım süreci Mekan tasarımı Mimarlık eğitimi
Architecture is an art that requires creative intelligence and technical knowledge.
However, education in this field is a challenging process that requires students to
understand complex design principles, develop creative projects, and solve problems
effectively. Traditional studio/classroom environments often face limitations in achieving
these goals and provide limited opportunities for students to develop their design skills.
However, in recent years, it has been observed that digital games have a great potential in
encouraging creative learning and providing practical application opportunities in
architectural education. This article will examine the role of digital games in architectural
education and examine in detail, with examples, the effects of this innovative learning tool
on increasing students' creative thinking, collaboration and practical skills, in order to
attract more attention to this field in the future and to increase the quality of architectural
education. It will offer various suggestions to raise human awareness and accelerate the
development process of digital games within the scope of architectural education, such as
introducing and changing design-oriented in-game features, ensuring a purposeful story
arc in the game scenario, bringing practical solutions to the problems in the use of game
engine programs, and making it easier for students. Thus, a more conscious, creative,
versatile and inspiring architectural education will be supported for the future.
Digital games Architecture Design process Space design Architectural education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |