Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kuşaklar Ve Eğitim Üzerine Sosyolojik Bir Analiz

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 105 - 120, 01.06.2021

Öz

Çalışmanın amacı; kuşaklar arasındaki eğitim seviyesi farklılıklarını saptamak ve eğitim düzeylerinin kuşaklara göre dağılımlarını ortaya koymaktır. . Kuşak; toplum bilim terimleri sözlüğünde; ortalama 15-20 yıllık yaş gruplarını oluşturan bireyler topluluğu olarak tanımlanmaktadır ve jenerasyon kelimesi olarak da ifade edilebilmektedir. Kuşak benzer zaman aralıklarında doğmuş, yakın yaş ve hemen hemen aynı hayat dönemlerini paylaşan ve o dönemin olayları, eğilimlerinden etkilenen ve bu doğrultuda şekillenen insan topluluklarıdır.
Çalışma Baby Boomers, X Kuşağı, Y Kuşağı ve Z Kuşağını kapsayacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri Kişisel bilgi formu ve Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği yardımı ile toplanmıştır.

Teşekkür

Teşekkürler, saygılar.

Kaynakça

  • Acılıoğlu, İnan;. (2015). İş'te Y Kuşağı. Ankara: Elma Yayınevi.
  • Akdemir, Ali; Konakay, Gönül; Demirkaya, Harun;. (2013). Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Altuntuğ, Nevriye;. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 205-206.
  • Arslan, Aykut; Staub, Selva;. (2015). Kuşak Teorisi ve İç Girişimcilik Üzerine Bir Araştırma. KAÜ İİBF Dergisi, 6(11), 6.
  • Aytaş, Seher; Barutçu, Esin; Taş, Mehmet Ali;. (2017). Demografik Değişkenlerin Farklı Kuşak Ayrımlarında Örgütsel Sinizme Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 36-37.
  • Çoknaz, Dilşad; Özbakır Umut, Meftune; Nurtanış Velioğlu, Meltem;. (2016). Sosyal Pazarlamada Hazır Kitleyi Bulmak ve Haritalamak: Baby Boomers'larda Fiziksel Aktiviteye Yönelik Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 85.
  • Güdücü, B. (2017). Biyolojik Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet. H. Kaya, & H. Kaya içinde, Sosyoloji (s. 13-33). İstanbul: Lisans Yayınları.
  • Kavalcı, Kübra; Ünal, Sevtap;. (2016). Y ve Z Kuşaklarının Öğrenme Stilleri ve Tüketici Karar Verme Tarzları Açısından Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1033-1050.
  • Kuyucu, Mihalis;. (2014). Y Kuşağı ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 58.
  • Sarıbaş, Özgür; Kömürcü , Simge; Güler, M. Emre;. (2016). Yavaş Şehirlerde Yaşayan Z Kuşağının Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Algıları: Seferihisar Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 107-119.
  • Somyürek, Sibel;. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini ÇEkme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 65.
  • Yaşa, Eda; Bozyiğit, Sezen;. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeli Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Cag University Journal of Social Sciences, 9(1), 33.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Güdücü 0000-0001-5229-1565

Ceyda Balcı

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 20 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güdücü, B., & Balcı, C. (2021). Kuşaklar Ve Eğitim Üzerine Sosyolojik Bir Analiz. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 7(1), 105-120.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png