Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 41 - 48, 01.02.2018

Öz

Özet

Pançatantra, Antik Hindu sözlü öykü anlatım geleneklerini temel alan dilden dile, nesiller boyu aktarılabilen kısa

öyküler bütünü olarak bilinmektedir. Hindistan ve çevresindeki coğrafyalarda varyantlarına rastlanan Pançatantra,

kültürel bir miras olarak varlığını sürdürmektedir. Bu çalışmada, Pançatantra gibi tarihsel süreçleri M.Ö.3.yy’a uzanan

öykülerin, günümüz dijital araçlarıyla yorumlanan çizgi yapımları içerik ve tasarım unsurları üzerinden incelenmiştir.

Canlandırmanın kültürel değerleri aktarımdaki rolü giderek önem kazanmaktadır. Bununla birlikte,

üç boyutlu bilgisayar destekli canlandırma teknikleriyle oluşturulan bu örnekler, İngilizce eğitimi için kullanılmakta

ve canlandırmanın eğitim aracı olarak başka rollere bürünebileceğinin de göstergeleri olmaktadır. Üç boyutlu

bilgisayar destekli canlandırma teknikleri, 20.yy’dan bu yana gelişme göstermekte ve farklı amaçlar doğrultusunda

uygulanmaktadır

Abstract

Panchatantra is known as the whole of short stories that can be transmitted to generations of languages, based

on oral Hindu narrative traditions. Panchatantra, whose variants are found in India and its surrounding geography,

continues its existence as a cultural heritage. In this study, animations which are interpreted with the digital

tools of today, is historically extended to the BC 3rd centuries. They have been examined through content and

design elements. The role of the animation on transformation of cultural values gains importance day by day.

Moreover, these examples, created by three-dimensional computer-assisted animation techniques, are used for

English language teaching and show that animation can play another role as an educational tool. Three dimensional

computer aided animation techniques have been developing since the 20th century and are being applied

through different aims.

Kaynakça

  • Kahraman, Ayşe Derya (2013), “Canlandırmanın (Animasyonun) Öğrenci Başarılarına ve Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Shannon, C.E. (1948), A Mathematical Theory of Communication, The Bell System Technical Journal, Vol.27, p.379-423, 623-656.
  • “Tales of Panchatantra”, [01.12.2017], http://www.talesofpanchatantra.com/.
  • Şekil 1: “The History of 3D Movie Tech”, http://www.ign.com/articles/2010/04/23/the-history-of-3d-movietech, 01.12.2017.
  • Şekil 2: “The Lion Makers”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=MqksOhTaQPs,
  • Şekil 3: “The Magic Stick”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=L1S93bXS_vg, 06.12.2017
  • Şekil 4: “The Blue Jackal”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=UA0rbJpxk8Q&list=PLhlbzc v5z5H6dE8FjWfFIdJu-_cgk9NvA
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 41 - 48, 01.02.2018

Öz

Kaynakça

  • Kahraman, Ayşe Derya (2013), “Canlandırmanın (Animasyonun) Öğrenci Başarılarına ve Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Shannon, C.E. (1948), A Mathematical Theory of Communication, The Bell System Technical Journal, Vol.27, p.379-423, 623-656.
  • “Tales of Panchatantra”, [01.12.2017], http://www.talesofpanchatantra.com/.
  • Şekil 1: “The History of 3D Movie Tech”, http://www.ign.com/articles/2010/04/23/the-history-of-3d-movietech, 01.12.2017.
  • Şekil 2: “The Lion Makers”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=MqksOhTaQPs,
  • Şekil 3: “The Magic Stick”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=L1S93bXS_vg, 06.12.2017
  • Şekil 4: “The Blue Jackal”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=UA0rbJpxk8Q&list=PLhlbzc v5z5H6dE8FjWfFIdJu-_cgk9NvA
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bahadır Uçan

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2018
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uçan, B. (2018). Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample. AURUM Journal of Engineering Systems and Architecture, 1(2), 41-48.