Özet
İçinde buluduğumuz dönemde, sayısal ve mimari düşüncenin, akademik ve pratik alanlarda, farklı kavramlar
olarak ele alınmadığı; hatta bu kavramların, söz konusu alanlarda, birbirlerinin yerini alabilecek şekilde kullanıldığı
ve düşünüldüğünü görüyoruz. Pratik ve teorik alandaki bu kavramsal kaosun uzuntasının tasarım stüdyo
eğitimini etkileyerek bir değişime neden olduğunu söyleyebiliriz. Tartışma, mimarlık bilgisinin kağıt üzerindeki
temsiliyetinden çok, bu bilginin sayısal temsiliyeti üzerine yoğunlaşmaktadır. Burada, zorlayıcı nokta, mimarlık
bilgisini, sayısal ortamdaki temsiliyetinden kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu nedenle, yanıtlanması gereken
önemli sorulardan biri ‘sayısal ortam yoluyla’ üretilen bilginin ne tür bir bilgi olduğu ve bu bilginin nasıl
üretildiği üzerinedir. Bunu anlayabilmek üzere, bu araştırma kapsamında, bu bilginin üretildiği ve karşılıklı
paylaşıldığı stüdyo ortamında, ‘teknik çizim stüdyo’, mimarlık 3. sınıf öğrencileri ile dönem boyunca yapılan
çalışmalar ele alınmıştır. Bu şekilde, sayısal ortam yolu ile ortaya konan (elde edilen) ‘mimarlık bilgisi’ni anlamaya
ışık tutacağı düşünülmektedir.
Abstract
Today, architectural and computational knowledge are not performed as different medias in both academic environments
and practice. The evolution of design knowledge and praxis compels studio education and representation
to change.
Not completing the argument of paper representation of architecture/architectural knowledge we are discussing
digital/computational representation of it. Certainly, the most challenging point is derived from the representation
of architectural knowledge in artificial media. The root of the problem lies in the nature of architectural
knowledge and its representation. Still the representation argumentations are in progress on the other hand
we are struggling to go one level forward from using computers just as a design partners. Since, the adaptation
of digital thinking and design has already started. As a result of these changes, design studio practice has been
evolving towards this digital medium.
In this route we have many questions waiting to be answered. One of the most interesting issues is the knowledge
that is produced throughout the digital media. The question of how design learning system has been evolving
worth searching on it. The context of the question is broad however the works about the subject can be examined
within the course framework. The main aim is not to answer the question but to be aware of the implementations
and their possible results that might lead us different perspectives.
Design Representation Studio Digital media Tacit knowledge Explicit knowledge
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
.