Özet
Herhangi bir güç sisteminin başarılı bir şekilde tasarlanması ve çalıştırılması, büyük ölçüde ekonomik yük
tevzi(dağıtım) problemine bağlıdır, bu nedenle herhangi bir güç sistemi için önemli bir faktör olarak düşünülebilir.
Ekonomik yük tevzi(ELD) problemi, sistem sınırlaması altında istenen yükü en düşük maliyetle karşılarken,
en iyi nesil/jenerasyon düzeninin kısa süreli olarak belirlenmesidir. Genel olarak, ikinci derece fonksiyon
olarak belirtilen maliyet fonksiyonu, farklı yöntemler kullanılarak çözülmüştür. Geçtiğimiz on yıl boyunca, ekonomik
yük tevzi sorunlarını çözmek ve en iyi sonuçları elde etmek için, iki ana kategoriye ayrılan (sürü zekâsı
ve evrimsel) üst-sezgisel algoritmalar teknikleri gibi birçok yeni yöntem geliştirilmiştir. Bu çalışmada, yeni teknikler
olan planktonik tunikap (salp) sürü algoritması (SSA) ve çekirge optimizasyon algoritması (GOA) olmak
üzere iki (sürü zekası) optimizasyon teknikleri kullanılmıştır. Ekonomik Yük Tevzi (ELD) analitik yöntemi, farklı
nesil kombinasyon/düzen senaryoları için yenilenebilir enerji kaynaklarını (güneş ve rüzgar) göz önünde bulundurarak
bir mikro şebekeye uygulanan analitik yöntem ve optimizasyon tekniklerinin (SSA, GOA) basitleştirilmiş
versiyonudur. Sonuç olarak, aralarındaki mümkün olan en iyi sonucu göstermek için kullanılan yöntemler
arasında sunulan bir karşılaştırma, sonuca ek olarak, yenilenebilir enerjinin toplam üretim maliyetine
etkisini de gösterecektir. Önerilen yöntemler (analitik yöntem, analitik yöntemin sadeleştirilmiş versiyonu
ve salp sürüsü algoritması (SSA)) yaklaşık olarak ortalama toplam maliyet için aynı sonuçları (7292.64
$/h) ancak uygulama süresi analitik sadeleştirilmiş versiyonuyla daha iyi (0.373) ‘e dayanan yöntem, çekirge
optimizasyon algoritması (GOA) yaklaşık olarak (7292.94 $ /h) daha yüksek bir toplam maliyet göstermiştir.
Algoritmalar Çekirge optimizasyon algoritması Ekonomik yük tevzi Mikro şebeke Optimizasyon Planktonik Tunikap (Salp) sürü algoritması Yenilenebilir enerji
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
.