Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim Forum Sistemlerinde Bir Metin Madenciliği Uygulaması

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 21, 30.06.2020

Öz

Çalışmanın genel amacı uzaktan eğitim yazılımlarının forum sistemlerinden alınan verilerle metin madenciliği uygulaması oluşturmaktır. Eğitim sistemi olarak MOODLE uzaktan eğitim sistemi kullanılmış ve “www. enerjikaynaklari.info” web adresi üzerine kurulum yapılarak anlatılmıştır. MOODLE uzaktan eğitim sistemi Dünya genelinde üniversitelerde, eğitim kurumlarında, şirket içi eğitimlerde ve kişisel projelerde aktif olarak kullanılmaktadır. MOODLE’ın kurulumundan, internet ortamında yayınlanması, tema kurulumu, ders içerikleri eklemek, etkinlikler oluşturmak ve güvenlik ayarlarına kadar birçok bilgiye bu çalışmada erişilebilmektedir. MOODLE sistemi içerisinde yer alan forum etkinliğinden elde edilen veriler ile metin madenciliği uygulaması geliştirilecektir. Verileri işleyerek karar mekanizmaları üreten sistemlere olan ihtiyacın oldukça arttığını görmekteyiz. MOODLE sistemi ve farklı uzaktan eğitim sistemleri forum sistemleri ile metin madenciliği yapacak, yani veri işleme isteyecek bireyler için yol gösterici olacaktır. Metin madenciliği alanının duygu analizi modeli örnek uygulaması geliştirilmiştir.

Teşekkür

Yazarlar bu yayın çalışması ile ilgili öneri ve desteklerinden dolayı Prof. Dr. Ali GÜNEŞ ve Doç. Dr. Metin ZONTUL’a teşekkürlerini sunarlar.

Kaynakça

  • Al-Ajlan, A., Zedan, H. (2008). “Why MOODLE”, 12th IEEE Internation Workshop on Future Trends of Distributed Computing Systems, 58-64.
  • Aslan, Z., Zontul, M., Tokgözlü, A., Kaynar, O., Altunç, M. (2011). "Wind Speed And Energy Potential Analyses", İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 116-136.
  • Agarwal, A., Xie, B., Vovsha, I., Rambow, O., Passonneau, R. (2011). “Sentiement Analysis of Twitter Data”, Proceedings of the Workshop on Language in Social Media (LSM 2011), Portland, 30-38.
  • Dener, M., Dörterler, M., Orman, A. (2009). “Açık Kaynak Kodlu Veri Madenciliği Programları: WEKA’ da Örnek Uygulama”, Akademik Bilişim 09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 11-13 Şubat 2009, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Dolgun, M Ozgur., Özdemir, T Güzel., Oğuz, D. (2009). “Veri Madenciliği’nde Yapısal Olmayan Verinin Analizi: Metin ve Web Madenciliği”, İstatistikçiler Dergisi 2, 48-58.
  • Elmas, Ç., Doğan, N,. Biroğul, S,. ve Koç, M.S. (2008). “MOODLE Eğitim Yönetim Sistemi ile Örnek Bir Dersin Uzaktan Eğitim Uygulaması”, Ankara: Gazi Üniversitesi, Bilişim Teknolojileri Dergisi Cilt 1, Sayı 2, 53-62.
  • Güneş, A., Güneş, G. (2016). “Dersi Gönüllü veya Zorunlu Olarak Uzaktan Eğitime Dayalı Alan Öğrencilerin Performanslarının Karşılaştırılması”, 2. Uluslararası Eğitim, Uzaktan Eğitim ve Eğitim Teknolojileri Kongresi, Bildiriler Kitabı, Antalya.
  • Kaynar, O., Yıldız, M., Görmez, Y., Albayrak, A. (2016). “Makine Öğrenmesi Yöntemleri ile Duygu Analizi”, International Atrificial Intelligence and Data Processing Symposium IDAP’16, Malatya.
  • Koç, E., Şenel, M. C. (2013). “Dünyada ve Türkiye’de Enerji Durumu - Genel Değerlendirme”, Mühendis ve Makina, cilt 54, sayı 639, 32-44.
  • Özarslan, Y. (2008). “Uzaktan Eğitim Uygulamaları için Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”, inet-tr’08, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 55-60.
  • Şeker S. E., Al-Naami, K. (2013). “Sentimental Analysis on Turkish Blogs via Ensemble Classifier“, Proceedings Of The 2013 International Conference On Data Mining, ISBN:1-60132-239-9, DMIN. 10-16.
  • MOODLE (2018, Kasım 10). Kasım 10, 2018 tarihinde www.moodle.org: http://www.moodle.net/stats, adresinden alındı.
  • www.bilgisayarkavramlari.sadievrenseker.com, (2019, Aralık 9).

A Text Mining Application in Distance Education Systems

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 21, 30.06.2020

Öz

The general purpose of the study is to create a text mining application with the data obtained from the forum systems of distance education software. MOODLE distance education system was used as the training system and It was explained by installing on the web address “www.enerjikaynaklari.info”. MOODLE distance education system is actively used in universities, educational institutions, in-house trainings and personal projects worldwide. A wide range of information can be found in this study, from the installation of MOODLE to its publication on the Internet, theme installation, adding course content, creating activities and security settings. Text mining application will be developed with the data obtained from the forum activity in MOODLE system. We see that the need for systems that produce decision mechanisms by processing data is increasing. Especially in an area such as education, it must be used to ensure our development. The MOODLE system and the different distance education systems will provide text mining with forum systems, which will guide the individuals who want to process data. A sample application was developed with the sentiment analysis model of the text mining field. 

Kaynakça

  • Al-Ajlan, A., Zedan, H. (2008). “Why MOODLE”, 12th IEEE Internation Workshop on Future Trends of Distributed Computing Systems, 58-64.
  • Aslan, Z., Zontul, M., Tokgözlü, A., Kaynar, O., Altunç, M. (2011). "Wind Speed And Energy Potential Analyses", İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 116-136.
  • Agarwal, A., Xie, B., Vovsha, I., Rambow, O., Passonneau, R. (2011). “Sentiement Analysis of Twitter Data”, Proceedings of the Workshop on Language in Social Media (LSM 2011), Portland, 30-38.
  • Dener, M., Dörterler, M., Orman, A. (2009). “Açık Kaynak Kodlu Veri Madenciliği Programları: WEKA’ da Örnek Uygulama”, Akademik Bilişim 09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 11-13 Şubat 2009, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Dolgun, M Ozgur., Özdemir, T Güzel., Oğuz, D. (2009). “Veri Madenciliği’nde Yapısal Olmayan Verinin Analizi: Metin ve Web Madenciliği”, İstatistikçiler Dergisi 2, 48-58.
  • Elmas, Ç., Doğan, N,. Biroğul, S,. ve Koç, M.S. (2008). “MOODLE Eğitim Yönetim Sistemi ile Örnek Bir Dersin Uzaktan Eğitim Uygulaması”, Ankara: Gazi Üniversitesi, Bilişim Teknolojileri Dergisi Cilt 1, Sayı 2, 53-62.
  • Güneş, A., Güneş, G. (2016). “Dersi Gönüllü veya Zorunlu Olarak Uzaktan Eğitime Dayalı Alan Öğrencilerin Performanslarının Karşılaştırılması”, 2. Uluslararası Eğitim, Uzaktan Eğitim ve Eğitim Teknolojileri Kongresi, Bildiriler Kitabı, Antalya.
  • Kaynar, O., Yıldız, M., Görmez, Y., Albayrak, A. (2016). “Makine Öğrenmesi Yöntemleri ile Duygu Analizi”, International Atrificial Intelligence and Data Processing Symposium IDAP’16, Malatya.
  • Koç, E., Şenel, M. C. (2013). “Dünyada ve Türkiye’de Enerji Durumu - Genel Değerlendirme”, Mühendis ve Makina, cilt 54, sayı 639, 32-44.
  • Özarslan, Y. (2008). “Uzaktan Eğitim Uygulamaları için Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”, inet-tr’08, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 55-60.
  • Şeker S. E., Al-Naami, K. (2013). “Sentimental Analysis on Turkish Blogs via Ensemble Classifier“, Proceedings Of The 2013 International Conference On Data Mining, ISBN:1-60132-239-9, DMIN. 10-16.
  • MOODLE (2018, Kasım 10). Kasım 10, 2018 tarihinde www.moodle.org: http://www.moodle.net/stats, adresinden alındı.
  • www.bilgisayarkavramlari.sadievrenseker.com, (2019, Aralık 9).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yapay Zeka, Yazılım Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Avcı Ufuk Yılmaz 0000-0002-7959-3560

Zafer Aslan 0000-0001-7707-7370

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2020
Kabul Tarihi 28 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A. U., & Aslan, Z. (2020). Uzaktan Eğitim Forum Sistemlerinde Bir Metin Madenciliği Uygulaması. AURUM Journal of Engineering Systems and Architecture, 4(1), 9-21.

.