Araştırmada, lisans programlarının farklı bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına dair görüşlerinin farklı değişkenler açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinin farklı öğretmenlik programlarının 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 806 (3.sınıf= 371; 4.sınıf= 435) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla “Müzelerde Eğitim Uygulamalarının Değerlendirilmesi Ölçeği” araştırmacılar tarafından geliştirilerek uygulanmıştır. İkili değişkenlerin karşılaştırılması amacıyla yapılan veri analizinde verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle t testi kullanılmıştır. İkiden fazla değişkenler için grup varyans homojenliği incelenmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri programlara göre grup varyanslarının homojenliği Levene testi ile belirlenmiştir. Araştırma kapsamında, öğretmen adaylarının müzelerde eğitim uygulamalarını, müzelerin önemi ve müzelerde yapılacak öğrenme-öğretme süreci etkinlikleri açısından önemli buldukları ancak 4. sınıf öğretmen adaylarının 3. sınıf öğretmen adaylarına göre müzeleri bu süreçler açısından daha olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Araştırmada müze ile ilgili bir ders alan adayların; müze ile ilgili ders almayan adaylara göre müzeleri daha önemli buldukları, müzelerde yapılacak eğitim uygulamaları aracılığıyla öğrenme-öğretme sürecinin daha etkili hale geleceğini ve müzelerde eğitim uygulamalarına yönelik öğretmenlerin daha etkin bir şekilde rol alması gerektiğini düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Müzelerde yaptırılabilecek eğitim uygulamalarına yönelik olarak dersin planlanması, uygulama boyutuna yönelik etkinliklerin tasarlanması ve MEB öğretim müfredatlarında tüm disiplin alanlar için belirlenen kazanımların müze eğitimi ile nasıl ilişkilendirilebileceği noktasında sadece öğretmen adayları değil, öğretmenlerin de bilgilendirilerek bu konuda gerekli hizmet içi eğitimlerin yapılması önerilmektedir.
müze eğitimi dersi müzelerde eğitim uygulamaları öğretmen adayları
In the study, it was aimed to determine the opinions of pre-service teachers studying in different undergraduate programs on educational practices in museums in terms of different variables. Correlational survey model which is one of the general survey models was used in the research. The study group of the research consists of a total of 806 (3rd grade= 371; 4th grade= 435) pre-service teachers studying in the 3rd and 4th grades of different teaching programs of a state university in the Black Sea Region. In the research, the “Evaluation Scale of Educational Practices in Museums” was developed and used by the researchers in order to determine the views of pre-service teachers on educational practices in museums. In the data analysis for the comparison of the binary variables, the t test was used because the data showed normal distribution. Group variance homogeneity was examined for more than two variables. The homogeneity of the group variances according to the programs of the prospective teachers was determined by Levene's test. According to pre-service teachers, educational practices in museums are important in terms of activities to be carried out in the learning-teaching process. However, it has been determined that 4th grade pre-service teachers evaluate museums more positively than 3rd grade pre-service teachers. In the research, pre-service teachers who took museum lessons; In the research, it was determined that the pre-service teachers who took museum lessons found museums more important than the pre-service teachers who did not take museum lessons. In addition, they think that the pre-service teachers who take museum lessons will make the learning-teaching process more effective through educational practices to be held in museums and that teachers should take a more active role in educational practices in museums. It is recommended that both pre-service teachers and teachers be informed about the planning of the lesson and the design of activities for educational practices in museums and how the achievements determined for all disciplines in the curriculum of the Ministry of National Education can be related to museum education, and that necessary in-service training should be given in this regard.
museum education course education practices in museums teacher candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müze Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.