Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları

Yıl 2020, , 856 - 870, 30.07.2020
https://doi.org/10.18039/ajesi.741891

Öz

Geometri, matematiksel çalışmanın önemli bir alanıdır ve matematiğin önemli bir dalı olarak düşünülür. Geometrik kavramların kazanıldığı dönem temel eğitimdir. Bundan dolayı bu araştırma, dördüncü sınıf öğrencilerinin geometri konularıyla ilgili düşüncelerini belirleme amacıyla gerçekleştirilmiş olan tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ilinde iki ilkokulun altı şubesinde bulunan amaçlı örneklemle seçilen 161 dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Geometri Öğrenci Görüşü Belirleme Formu” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin geometriyi ‘şekil’, ‘cisim’, ‘matematiğin bir konusu’ ve ‘ölçme’ olarak tanımladıkları; en çok sevdiği geometri konularının en çoktan en aza doğru ‘açı’; ‘şekil’; ‘bütün konular’; ‘üçgen’ ve ‘prizma’; ‘çevre’; ‘hacim’; ‘ışın’; ‘alan’ ve ‘dikdörtgen’, ‘hiçbiri; en sevmediği konuların ise yine en çoktan en aza doğru ‘hiçbiri’; ‘çevre’; ‘açı’; ‘hacim’; ‘alan’; ‘ışın’ ve ‘prizma’; ‘şekil’; ‘problemler’; ‘dikdörtgen’; ‘üçgen’ ve ‘bütün konular’ olduğu aynı zamanda da matematik konularını geometri konularından daha çok sevdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin geometri konularını sevmeleri onları dünyayı daha yakından tanımalarına fırsat vereceği için öğretmenlerin etkinlikleri eğlenceli hale getirmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abiam, P., Abonyi, O. S., Ugama, J. O. ve Okafor, G. (2015). Effects of ethnomathematics-based instructional approach on primary school pupils’ achievement in geometry. Journal of Scientific Research and Reports, 9(2), 1-15. https://doi.org/10.9734/JSRR/2016/19079
  • Akkurt-Denizli, Z. (2016). 1-4. sınıf düzeylerine yönelik üç boyutta geometrik düşünme testinin geliştirilmesi, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe (6.,7. ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. (6. Baskı) Ankara: Aktüel yayıncılık.
  • Ardıç, F., Şengür, S. ve Yenilmez, K. (2019). Kırsal bölgede öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4(2), 22-37.
  • Arslan, N. ve Demirtaş, Z. (2015). Oyun destekli öğretimin 5. sınıf temel geometrik kavramlar ve çizimler kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 82-88.
  • Baki, A. (2014). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılık.
  • Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem A Akademi Yayıncılık.
  • Bartolini Bussi, M. G. ve Baccaglini-Frank, A. (2015). Geometry in early years: Sowing seeds for a mathematical definition of squares and rectangles. ZDM, 47(3), 391-405.
  • Battista, M. T. (1999). Geometry results from the third international mathematics and science study. Teaching Children Mathematics, Vol. 5, No. 6, 367-373.
  • Baykul, Y. (2014). İlkokulda matematik öğretimi (12. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bulut, A. S. ve Taşpınar-Şener, Z. (2017). İlkokul öğrencilerinin alan ölçme konusundaki tahmin performanslarının belirlenmesi. 3 rd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), 09-11 Nov. 2017, 12-19.
  • Chappell, M. F. ve Thompson, D. R. (1999). Perimeter or area?: Which measure is it? Mathematics Teaching in the Middle School, 5(1), 20-23.
  • Clements, D. H. ve Battista, M. T. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 420-464). New York: Macmillan.
  • Clements, D., Sarama, J. ve Battista, M. (1989). Learning of geometric concepts in a Logo environment. Journal for Research in Mathematics Education, 20, 450-467.
  • Coşğun-Kandal, S. ve Çakmak-Gürel, Z. (2016). 1926 ile 2005 yılları öğretim programlarında yer alan geometri kavramlarının karşılaştırılarak incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 9(28), 273-298.
  • Chorney, S. ve Sinclair, N. (2018). Fingers-on geometry: The emergence of symmetry in a primary school classroom with multi-touch dynamic geometry. In: Calder N., Larkin K., Sinclair N. (eds.) Using mobile technologies in the teaching and learning of mathematics. Mathematics Education in the Digital Era, vol 12. Springer, Cham.
  • Çobanoğlu, M. (2017). İlkokul matematik derslerinde bilmece kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve kalıcılık düzeyine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Çekirdekci, S., Toptaş, V. ve Çekirdekci, N. (2016). Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine göre yapılan bilgisayar destekli eğitimin 3. sınıf geometri dersi başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5, USOS Özel Sayı, 82-96.
  • Çekirdekci, S. ve Toptaş, V. (2017). Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine göre ilkokul matematik ders ve çalışma kitaplarında geometri. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2, 72-86.
  • Dağlı, H. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim konularına ilişkin kavram yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Dağlı, H. ve Peker, M. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamaya ilişkin ne biliyor? Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 330-351.
  • Devichia, C. ve Munierb, V. (2013). About the concept of angle in elementary school: Misconceptions and teaching sequences. The Journal of Mathematical Behavior, 32, 1-19. Doi: 10.1016/j.jmathb.2012.10.001
  • Durmuş, S., Toluk, Z. ve Olkun, S. (2002). Matematik öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinin geometri alan bilgi düzeylerinin tespiti, düzeylerin geliştirilmesi için yapılan araştırma ve sonuçları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara.
  • Emekli, A. (2001). Ölçüler konusunun öğretiminde yanılgılarının teşhisi ve alınması gereken tedbirler. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erbay, H. N. (2016). 6. Sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki kavram bilgilerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 36, 704-718.
  • Erdoğan, A. Baloğlu, M. ve Kesici, Ş. (2009). Geometri ve matematik ders başarı düzeyleri ile geometri öz-yeterlik inançlarında cinsiyet farklılıkları. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulan bildiri (1-3 Ekim, İzmir).
  • Fauzan, A. (2002). Applying realistic mathematics education (RME) in teaching geometry in Indonesian primary schools. PhD dissertation, Surabaya State University, Indonesia.
  • French, D. (2004). Teaching and learning geometry. London: Continuum.
  • Gal, H. ve Linchevski, L. (2010). To see or not to see: Analyzing perspectives of visual perception. Educational Studies in Mathematics, 74, 163-183.
  • Gökkurt-Özdemir, B. (2017). Geometrinin rolü. (Çev. Ed. B, Gökkurt-Özdemir ve T, Uygun). Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. (French, D. 2004, Teaching and learning geometry), 1-14.
  • Gutierrez, A., Jaime, A. ve Fortuny, J. M. (1991). An alternative paradigm to evaluate the acquisition of the Van Hiele levels. Journal for Research in Mathematics Education, 22, 237-251.
  • Gür, H. (2005). Matematik korkusu. (Ed. A. Altun ve S. Olkun) Güncel Gelişmeler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji, Yönetim. 22-36. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. ve Akar, Ü. (2014). Dinamik geometri yazılımının açıortay ve kenarortay öğretiminde meslek lisesi öğrencilerinin başarılarına etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 74-90.
  • Hızarcı, S., Ada, Ş. ve Elmas, S. (2006). Geometride temel kavramların öğretilmesi ve öğrenilmesindeki hatalar. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 337-342.
  • Hwang, W. Y., Su, J.-H., Huang, Y. M. ve Dong, J. J. (2009). A Study of Multi-Representation of Geometry Problem Solving with Virtual Manipulatives and Whiteboard System. Educational Technology & Society, 12(3), 229-247.
  • İncikabı, L. ve Kılıç, Ç. (2013). İlköğretim öğrencilerinin geometrik cisimlerle ilgili kavram bilgilerinin analizi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 343-358. Doi: 10.5578/keg.5920
  • Karakuzu, B. (2017). İlkokul ve ortaokul Matematik ders kitaplarındaki geometri görevlerinin tür, bağlam, temsil biçimi ve bilişsel istem düzeyleri açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kiriş, B. (2008). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin “nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem” konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Klaus-Tycho, F. (2017). Teaching spatial geometry in a virtual world: Using minecraft in mathematics in grade 5/6. 2017 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Athens, 1411-1418. doi: 10.1109/EDUCON.2017.7943032
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Lehrer, R. (2003). Developing understanding of measurement. In J. Kilpatrick, W. G. Martin & D. E. Schifter (Eds.). A research companion to principles and standards for school mathematics (pp.179-192). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Marchis, I. (2012). Preservice primary school teachers’elementary geometry knowledge. Acta Didactica Napocensia, Volume 5, Number 2, 33-40.
  • Matematik Öğretim Programı (2018). (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). MEB: Ankara.
  • Miyazaki, M., Kimiho, C., Katoh, R., Arai, H., Ogihara, F., Oguchi,Y., Morozumi, T., Kon, M. ve Komatsu, K. (2012). Potentials for spatial geometry curriculum development with three-dimensional dynamic geometry software in lower secondary mathematics. International Journal for Technology in Mathematics Education, 19(2), 73-79.
  • Saleem, T. ve Aziz, S. (2017). Effect of using tangram puzzles on the achievement of students in geometry at primary level. International Journal of Innovation in Teaching and Learning, Volume III, Issue II, 1-19.
  • Sarı, M. H. ve Tertemiz, N. (2017). İlkokul 4. sınıfta Dienes İlkelerine göre yapılandırılmış geometri etkinliklerinin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(190), 1-23.
  • Sönmez, N. ve Sulak, H. (2007). Öğrencilerin çevre ve alan hesaplamalarındaki yanlışlıkları ve yanılgıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 7(1), 417-428.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Maya Akademi Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Öçal, M. F. (2018). Geometri ve ölçme. Zorlanan çocuklar için ilköğretim matematik öğretimi. (Çev. Ed. M. F. Öçal ve T. Kar), 137-156. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin nokta, doğru ve düzlem konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim-Online, 9(2), 508-525.
  • Özerbaş, M. A. ve Kaygusuz, Ç. (2012). Çember alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 78-94.
  • Özkan, E. ve Yıldırım, S. (2013). Geometri başarısı, geometri öz-yeterliği, ebeveyn eğitim durumu ve cinsiyet arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46, 2, 249-261.
  • Poon, K. K. ve Leung, C. K. (2016). A study of geometric understanding via logical reasoning in Hong Kong. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 17(3).
  • Rakes, C. R. (2010). Misconceptions in rational numbers, probability, algebra, and geometry. Electronic Theses and Dissertations, Paper 1176. Doi: 10.18297/etd/1176
  • Şengül, S. ve Dereli, M. (2009). Geometrinin temel kavramları hakkında ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kavram örüntüleri. The First International Congress of Educational Research, On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Tan-Şişman, G. ve Aksu, M. (2009). Yedinci sınıf öğrencilerinin alan ve çevre konularındaki başarıları. İlköğretim Online, 8(1), 243-253.
  • Tan-Şişman, G. ve Aksu, M. (2016). A study on sixth grade students’ misconceptions and errors in spatial measurement: Length, area, and volume. Int J of Sci and Math Educ, 14, 1293-1319. Doi: 10.1007/s10763-015-9642-5
  • Taylan, R. D. ve Aydın, U. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki hatalarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 33-49.
  • Toptaş, V. (2007). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programında yer alan 1. sınıf geometri öğrenme alan öğrenme-öğretme sürecinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Toptaş, V. (2010). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesi. İlköğretim Online, 9(1), 136-149.
  • Toptaş, V. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ‘ayrıt’ terimini matematiksel düşünce gelişim aşamalarına göre açıklamalarının incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 1, 255-265.
  • Tutak, T. ve Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. 8th International Educational Technology Conference, 1058-1061. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Ural, A. (2017). Matematik öğreniminde kavram yanılgıları ve zorluklar (4,5, 6, 7, 8. Sınıflar için). Cinius Yayınları: İstanbul.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yenilmez, K. ve Yaşa, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461-483.
  • Zembat, İ. Ö. (2009a). Kavram yanılgısı nedir?. (Ed. Bingölbali, E. ve Özmantar, M.F.) Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. ss.1-8. Ankara: Pegem Akademi.
  • Zembat, İ. Ö. (2009b). Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları. (Ed. Bingölbali, E. ve Özmantar, M.F.). Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, 127-154. Ankara: Pegem Akademi.
  • Zuya, H. E. ve Kwalat, S. K. (2015). Teacher’s knowledge of students about geometry. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 13, No. 3, 100-114.
  • Yıldız, C. (2017). Geometri Öğrenimi. (Çev. Ed. B, Gökkurt-Özdemir ve T, Uygun). Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. (French, D. 2004, Teaching and learning geometry), 15-34.

The Views of Fourth Grade Students on the Subjects of Geometry

Yıl 2020, , 856 - 870, 30.07.2020
https://doi.org/10.18039/ajesi.741891

Öz

Geometry is an important field of mathematical study and is considered an important branch of mathematics. The period in which geometric concepts are gained is basic education. For this reason, this research study was designed in the survey model with the purpose of determining the opinions of fourth-grade students about geometrical subjects. The study sample consisted of 161 fourth grade students who were selected with purposive sampling from six branches of two primary schools in Istanbul. “Geometry Student Opinion Determination Form” that was developed by the researcher was used as data collection tool. It was concluded that students described the geometry as ‘shape’, ‘field’, ‘a subject of mathematics’ and ‘measurement’; their most favourite geometry subjects from the most to the least are as follow: ‘angle’; ‘shape’ ‘all subjects’; ‘triangle’ and ‘prism’; ‘circumference’; ‘volume’; ‘ray’; ‘area‘ and ‘rectangle’, ‘none’; their most unfavourite subjects from the most to the least are: ‘none’; ‘circumference’; ‘angle’; ‘volume’; ‘area’; ‘ray’ and ‘prism’; ‘shape’, ‘problems’; ‘rectangle’; ‘angle’ and ‘all subjects’; and they like the subjects of math more than geometrical ones. It is suggested that teachers make the activities fun because the students love geometry subjects that will allow them to get to know the world more closely.

Kaynakça

  • Abiam, P., Abonyi, O. S., Ugama, J. O. ve Okafor, G. (2015). Effects of ethnomathematics-based instructional approach on primary school pupils’ achievement in geometry. Journal of Scientific Research and Reports, 9(2), 1-15. https://doi.org/10.9734/JSRR/2016/19079
  • Akkurt-Denizli, Z. (2016). 1-4. sınıf düzeylerine yönelik üç boyutta geometrik düşünme testinin geliştirilmesi, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe (6.,7. ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. (6. Baskı) Ankara: Aktüel yayıncılık.
  • Ardıç, F., Şengür, S. ve Yenilmez, K. (2019). Kırsal bölgede öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4(2), 22-37.
  • Arslan, N. ve Demirtaş, Z. (2015). Oyun destekli öğretimin 5. sınıf temel geometrik kavramlar ve çizimler kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 82-88.
  • Baki, A. (2014). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılık.
  • Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem A Akademi Yayıncılık.
  • Bartolini Bussi, M. G. ve Baccaglini-Frank, A. (2015). Geometry in early years: Sowing seeds for a mathematical definition of squares and rectangles. ZDM, 47(3), 391-405.
  • Battista, M. T. (1999). Geometry results from the third international mathematics and science study. Teaching Children Mathematics, Vol. 5, No. 6, 367-373.
  • Baykul, Y. (2014). İlkokulda matematik öğretimi (12. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bulut, A. S. ve Taşpınar-Şener, Z. (2017). İlkokul öğrencilerinin alan ölçme konusundaki tahmin performanslarının belirlenmesi. 3 rd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), 09-11 Nov. 2017, 12-19.
  • Chappell, M. F. ve Thompson, D. R. (1999). Perimeter or area?: Which measure is it? Mathematics Teaching in the Middle School, 5(1), 20-23.
  • Clements, D. H. ve Battista, M. T. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 420-464). New York: Macmillan.
  • Clements, D., Sarama, J. ve Battista, M. (1989). Learning of geometric concepts in a Logo environment. Journal for Research in Mathematics Education, 20, 450-467.
  • Coşğun-Kandal, S. ve Çakmak-Gürel, Z. (2016). 1926 ile 2005 yılları öğretim programlarında yer alan geometri kavramlarının karşılaştırılarak incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 9(28), 273-298.
  • Chorney, S. ve Sinclair, N. (2018). Fingers-on geometry: The emergence of symmetry in a primary school classroom with multi-touch dynamic geometry. In: Calder N., Larkin K., Sinclair N. (eds.) Using mobile technologies in the teaching and learning of mathematics. Mathematics Education in the Digital Era, vol 12. Springer, Cham.
  • Çobanoğlu, M. (2017). İlkokul matematik derslerinde bilmece kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve kalıcılık düzeyine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Çekirdekci, S., Toptaş, V. ve Çekirdekci, N. (2016). Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine göre yapılan bilgisayar destekli eğitimin 3. sınıf geometri dersi başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5, USOS Özel Sayı, 82-96.
  • Çekirdekci, S. ve Toptaş, V. (2017). Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine göre ilkokul matematik ders ve çalışma kitaplarında geometri. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2, 72-86.
  • Dağlı, H. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim konularına ilişkin kavram yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Dağlı, H. ve Peker, M. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamaya ilişkin ne biliyor? Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 330-351.
  • Devichia, C. ve Munierb, V. (2013). About the concept of angle in elementary school: Misconceptions and teaching sequences. The Journal of Mathematical Behavior, 32, 1-19. Doi: 10.1016/j.jmathb.2012.10.001
  • Durmuş, S., Toluk, Z. ve Olkun, S. (2002). Matematik öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinin geometri alan bilgi düzeylerinin tespiti, düzeylerin geliştirilmesi için yapılan araştırma ve sonuçları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara.
  • Emekli, A. (2001). Ölçüler konusunun öğretiminde yanılgılarının teşhisi ve alınması gereken tedbirler. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erbay, H. N. (2016). 6. Sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki kavram bilgilerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 36, 704-718.
  • Erdoğan, A. Baloğlu, M. ve Kesici, Ş. (2009). Geometri ve matematik ders başarı düzeyleri ile geometri öz-yeterlik inançlarında cinsiyet farklılıkları. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulan bildiri (1-3 Ekim, İzmir).
  • Fauzan, A. (2002). Applying realistic mathematics education (RME) in teaching geometry in Indonesian primary schools. PhD dissertation, Surabaya State University, Indonesia.
  • French, D. (2004). Teaching and learning geometry. London: Continuum.
  • Gal, H. ve Linchevski, L. (2010). To see or not to see: Analyzing perspectives of visual perception. Educational Studies in Mathematics, 74, 163-183.
  • Gökkurt-Özdemir, B. (2017). Geometrinin rolü. (Çev. Ed. B, Gökkurt-Özdemir ve T, Uygun). Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. (French, D. 2004, Teaching and learning geometry), 1-14.
  • Gutierrez, A., Jaime, A. ve Fortuny, J. M. (1991). An alternative paradigm to evaluate the acquisition of the Van Hiele levels. Journal for Research in Mathematics Education, 22, 237-251.
  • Gür, H. (2005). Matematik korkusu. (Ed. A. Altun ve S. Olkun) Güncel Gelişmeler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji, Yönetim. 22-36. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. ve Akar, Ü. (2014). Dinamik geometri yazılımının açıortay ve kenarortay öğretiminde meslek lisesi öğrencilerinin başarılarına etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 74-90.
  • Hızarcı, S., Ada, Ş. ve Elmas, S. (2006). Geometride temel kavramların öğretilmesi ve öğrenilmesindeki hatalar. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 337-342.
  • Hwang, W. Y., Su, J.-H., Huang, Y. M. ve Dong, J. J. (2009). A Study of Multi-Representation of Geometry Problem Solving with Virtual Manipulatives and Whiteboard System. Educational Technology & Society, 12(3), 229-247.
  • İncikabı, L. ve Kılıç, Ç. (2013). İlköğretim öğrencilerinin geometrik cisimlerle ilgili kavram bilgilerinin analizi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 343-358. Doi: 10.5578/keg.5920
  • Karakuzu, B. (2017). İlkokul ve ortaokul Matematik ders kitaplarındaki geometri görevlerinin tür, bağlam, temsil biçimi ve bilişsel istem düzeyleri açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kiriş, B. (2008). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin “nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem” konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Klaus-Tycho, F. (2017). Teaching spatial geometry in a virtual world: Using minecraft in mathematics in grade 5/6. 2017 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Athens, 1411-1418. doi: 10.1109/EDUCON.2017.7943032
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Lehrer, R. (2003). Developing understanding of measurement. In J. Kilpatrick, W. G. Martin & D. E. Schifter (Eds.). A research companion to principles and standards for school mathematics (pp.179-192). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Marchis, I. (2012). Preservice primary school teachers’elementary geometry knowledge. Acta Didactica Napocensia, Volume 5, Number 2, 33-40.
  • Matematik Öğretim Programı (2018). (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). MEB: Ankara.
  • Miyazaki, M., Kimiho, C., Katoh, R., Arai, H., Ogihara, F., Oguchi,Y., Morozumi, T., Kon, M. ve Komatsu, K. (2012). Potentials for spatial geometry curriculum development with three-dimensional dynamic geometry software in lower secondary mathematics. International Journal for Technology in Mathematics Education, 19(2), 73-79.
  • Saleem, T. ve Aziz, S. (2017). Effect of using tangram puzzles on the achievement of students in geometry at primary level. International Journal of Innovation in Teaching and Learning, Volume III, Issue II, 1-19.
  • Sarı, M. H. ve Tertemiz, N. (2017). İlkokul 4. sınıfta Dienes İlkelerine göre yapılandırılmış geometri etkinliklerinin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(190), 1-23.
  • Sönmez, N. ve Sulak, H. (2007). Öğrencilerin çevre ve alan hesaplamalarındaki yanlışlıkları ve yanılgıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 7(1), 417-428.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Maya Akademi Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Öçal, M. F. (2018). Geometri ve ölçme. Zorlanan çocuklar için ilköğretim matematik öğretimi. (Çev. Ed. M. F. Öçal ve T. Kar), 137-156. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin nokta, doğru ve düzlem konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim-Online, 9(2), 508-525.
  • Özerbaş, M. A. ve Kaygusuz, Ç. (2012). Çember alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 78-94.
  • Özkan, E. ve Yıldırım, S. (2013). Geometri başarısı, geometri öz-yeterliği, ebeveyn eğitim durumu ve cinsiyet arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46, 2, 249-261.
  • Poon, K. K. ve Leung, C. K. (2016). A study of geometric understanding via logical reasoning in Hong Kong. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 17(3).
  • Rakes, C. R. (2010). Misconceptions in rational numbers, probability, algebra, and geometry. Electronic Theses and Dissertations, Paper 1176. Doi: 10.18297/etd/1176
  • Şengül, S. ve Dereli, M. (2009). Geometrinin temel kavramları hakkında ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kavram örüntüleri. The First International Congress of Educational Research, On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Tan-Şişman, G. ve Aksu, M. (2009). Yedinci sınıf öğrencilerinin alan ve çevre konularındaki başarıları. İlköğretim Online, 8(1), 243-253.
  • Tan-Şişman, G. ve Aksu, M. (2016). A study on sixth grade students’ misconceptions and errors in spatial measurement: Length, area, and volume. Int J of Sci and Math Educ, 14, 1293-1319. Doi: 10.1007/s10763-015-9642-5
  • Taylan, R. D. ve Aydın, U. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki hatalarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 33-49.
  • Toptaş, V. (2007). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programında yer alan 1. sınıf geometri öğrenme alan öğrenme-öğretme sürecinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Toptaş, V. (2010). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesi. İlköğretim Online, 9(1), 136-149.
  • Toptaş, V. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ‘ayrıt’ terimini matematiksel düşünce gelişim aşamalarına göre açıklamalarının incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 1, 255-265.
  • Tutak, T. ve Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. 8th International Educational Technology Conference, 1058-1061. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Ural, A. (2017). Matematik öğreniminde kavram yanılgıları ve zorluklar (4,5, 6, 7, 8. Sınıflar için). Cinius Yayınları: İstanbul.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yenilmez, K. ve Yaşa, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461-483.
  • Zembat, İ. Ö. (2009a). Kavram yanılgısı nedir?. (Ed. Bingölbali, E. ve Özmantar, M.F.) Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. ss.1-8. Ankara: Pegem Akademi.
  • Zembat, İ. Ö. (2009b). Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları. (Ed. Bingölbali, E. ve Özmantar, M.F.). Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, 127-154. Ankara: Pegem Akademi.
  • Zuya, H. E. ve Kwalat, S. K. (2015). Teacher’s knowledge of students about geometry. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 13, No. 3, 100-114.
  • Yıldız, C. (2017). Geometri Öğrenimi. (Çev. Ed. B, Gökkurt-Özdemir ve T, Uygun). Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. (French, D. 2004, Teaching and learning geometry), 15-34.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Deringöl 0000-0003-3030-7049

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 17 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Deringöl, Y. (2020). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(2), 856-870. https://doi.org/10.18039/ajesi.741891
AMA Deringöl Y. Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları. AJESI. Temmuz 2020;10(2):856-870. doi:10.18039/ajesi.741891
Chicago Deringöl, Yasemin. “Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 10, sy. 2 (Temmuz 2020): 856-70. https://doi.org/10.18039/ajesi.741891.
EndNote Deringöl Y (01 Temmuz 2020) Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları. Anadolu Journal of Educational Sciences International 10 2 856–870.
IEEE Y. Deringöl, “Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları”, AJESI, c. 10, sy. 2, ss. 856–870, 2020, doi: 10.18039/ajesi.741891.
ISNAD Deringöl, Yasemin. “Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 10/2 (Temmuz 2020), 856-870. https://doi.org/10.18039/ajesi.741891.
JAMA Deringöl Y. Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları. AJESI. 2020;10:856–870.
MLA Deringöl, Yasemin. “Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 10, sy. 2, 2020, ss. 856-70, doi:10.18039/ajesi.741891.
Vancouver Deringöl Y. Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Geometri Konularına Bakışları. AJESI. 2020;10(2):856-70.