Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 35, 01.06.2011

Öz

Günümüzde eğitim araştırmalarının bulguları incelenip değerlendirildiğinde, bulguların uygulamada ve kuramın oluşumunda çok az etkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ortaya çıkan tasarım tabanlı araştırma, öğretme-öğrenme hakkında kuramların somutlaştırılmasına; kuram, tasarım ve uygulama arasındaki ilişkinin anlaşılmasına yardımcı olmaktadır. Tasarım tabanlı araştırma, özellikle e-öğrenme ortamlarının tasarımı ve araştırılmasında çok önemli bir potansiyele sahiptir. Bu çalışmada, ilgili alanyazın doğrultusunda tasarım tabanlı araştırma yönteminin temel ilkeleri ve araştırma süreçleri ele alınmakta ve tasarım tabanlı araştırmanın e-öğrenme ortamlarının tasarlanmasında ve araştırılmasında nasıl kullanılabileceği tartışılmaktadır.

Design-Based Research and Its Implementation in the Design and Development of Learning Environments

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 35, 01.06.2011

Öz

Nowadays when the results of education research are investigated, it is seen that they have little effect in everyday practice and theorizing. Design based research, which were developed in this context, support concretizing theories about learning and teaching, and help to understand the relationships among theory, design and practice. Design based research has a great potential especially in researching and designing e-learning environments. In this paper, the principles and the research processes of design based research are explained and how design based research can be used in researching and designing e-learning environments is discussed according to the related literature.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Kuzu Bu kişi benim

Serkan Çankaya

Zeynel Abidin Mısırlı

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuzu, A. ., Çankaya, S. ., & Mısırlı, Z. A. . (2011). Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 1(1), 19-35.
AMA Kuzu A, Çankaya S, Mısırlı ZA. Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. AJESI. Haziran 2011;1(1):19-35.
Chicago Kuzu, Abdullah, Serkan Çankaya, ve Zeynel Abidin Mısırlı. “Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı Ve Geliştirilmesinde Kullanımı”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 1, sy. 1 (Haziran 2011): 19-35.
EndNote Kuzu A, Çankaya S, Mısırlı ZA (01 Haziran 2011) Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International 1 1 19–35.
IEEE A. . Kuzu, S. . Çankaya, ve Z. A. . Mısırlı, “Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı”, AJESI, c. 1, sy. 1, ss. 19–35, 2011.
ISNAD Kuzu, Abdullah vd. “Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı Ve Geliştirilmesinde Kullanımı”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 1/1 (Haziran 2011), 19-35.
JAMA Kuzu A, Çankaya S, Mısırlı ZA. Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. AJESI. 2011;1:19–35.
MLA Kuzu, Abdullah vd. “Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı Ve Geliştirilmesinde Kullanımı”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 1, sy. 1, 2011, ss. 19-35.
Vancouver Kuzu A, Çankaya S, Mısırlı ZA. Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. AJESI. 2011;1(1):19-35.