Today’s multicultural interaction includes connection between cultures and behaviors through cultural awareness. Individuals’ increasing interest in other cultures and communication skills to be able to constructively communicate with people from different cultures, while bracing themselves for the real challenges of today’s multicultural world. Thus, international collaboration, interactions, applications and projects gain importance in the educational environment. The main purpose of this research is to reveal International Erasmus art and design students’ cultural awareness, through their daily life experiences and observations through new culture they come in and determine the effect of new culture on their artistic representations. The data of the study were gathered from 4 Erasmus students from Anadolu University in Eskisehir, Turkey. For the main purpose of the research it was asked students on cultural understanding and awareness in the culture they come in based on their thoughts and design projects. The data of the research, which was projected based on the qualitative research method, were collected in the form of semi structured interviews, design projects and written thoughts on the elements depicted in design projects, and the findings obtained were analyzed and interpreted based on the thematic analyses method. As a result of the research, it was found that the students explained their cultural awareness through deep understanding of Turkish culture, cultural and traditional values in Turkish culture.
Günümüzde çok kültürlü etkileşimler, kültürel farkındalığa dayalı kültürlerarası iletişim ve bağlantıları içermektedir. Bireylerin çok kültürlü bir yaklaşım içerisinde farklı kültürler içerisinde etkin olmak adına kültürel iletişim becerilerine sahip olmaları ise bir gereklilik halini almış ve eğitim-öğretim ortamlarında uluslararası işbirlikleri, etkileşimler, uygulamalar ve projeler önem kazanmıştır. Bu bağlamda bu araştırmanın temel amacı, Erasmus değişim programı aracılığıyla Anadolu Üniversitesi’ne gelen sanat ve tasarım öğrencilerinin yeni karşılaştıkları kültüre ait farkındalıklarını, günlük yaşam deneyimleri doğrultusunda ve karşılaştıkları yeni kültüre ilişkin gözlemlerine dayalı olarak belirlemek ve karşılaştıkları yeni kültürün etkilerini sanatsal olarak ne şekilde ifade ettiklerini görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. Bu temel amaca dayalı olarak araştırmanın örneklemini 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde Anadolu Üniversitesi’ne gelen Erasmus öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma amacı çerçevesinde öğrencilerin yeni karşılaştıkları kültüre ilişkin kültürel farkındalıklarını ve edinimlerini, düşünceleri ve tasarım projeleri çerçevesinde ortaya koymaları istenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemine dayalı yarı yapılandırılmış görüşmeler, tasarım projeleri ve tasarım projelerine dayalı yazılı görüşleri (doküman) çerçevesinde toplanmıştır. Elde edilen bulgular tematik analiz çerçevesinde çözümlenmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin kültürel farkındalıklarını Türk kültürü, Türk kültürüne dayalı kültürel ve geleneksel değerlere ilişkin derin bir anlamlandırma çerçevesinde açıkladıkları söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.