In this study, it
was aimed to determine how secondary school mathematics teachers perceive
feedback and to investigate the processes of feedback use. The participants of
the study, in which qualitative research methods were used, were 16 secondary
school mathematics teachers. The participants were selected by means of
criterion sampling. The data of this study was collected through focus group
interviews and observations, and content analysis method was used to analyze
the data. According to the results of the study, the participants’ perception
of feedback is primarily related to the teacher feedback. It was also found out
maths teachers that stated opinions about teacher and students’ feedback, did
not mention about feedback of peers. In the research, it was identified that
feedback concept is mostly used by teachers for correcting, defining,
completing, reinforcing, explaining, evaluating, confirming, questioning,
giving clue, repetition and motivating.
Although participants expressed that they use feedback at every stage of
lesson, with observations it was identified that they use feedback mostly at
the last stage of lesson to make evaluation whereas they do not generally use
feedback at the beginning. When current feedback is examined, it was determined
that participants mostly use correcting feedback, questioning feedback,
motivating feedback, explaining feedback and confirming feedback respectively.
Moreover, it was found out that the participants did not employ a professional
approach in choosing which feedback type to use, and that the studies that
would raise teachers’ awareness are needed. Hence, it can be suggested that
feedback perceptions of maths teachers should be enriched and also their
theoretical knowledge of feedback should be strengthened and reflected
effectively to practice.
Concept of feedback perception of feedback giving effective feedback mathematics education
Bu
araştırmada, lise matematik öğretmenlerinin dönütleri nasıl algıladıklarının
belirlenmesi ve dönüt kullanım süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel
araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını 16 lise
matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılar ölçüt örnekleme yöntemi
kullanılarak belirlenmiştir. Veriler, odak grup görüşmeleri ve gözlemler
aracılığıyla toplanmış ve verilerin analizi için içerik analizi yönteminden
yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların dönüt algılarının
öğretmen dönütleri üzerinde yoğunlaştığı belirlenmiştir. Öğretmen ve öğrenci
dönütleri konusunda görüş belirten matematik öğretmenlerinin akran dönütlerine
hiç değinmediği tespit edilmiştir. Araştırmada dönüt kavramının öğretmenler
tarafından en çok düzeltme, tanılama, tamamlama, pekiştirme, açıklama,
değerlendirme, sorgulama, ipucu verme, tekrar etme ve güdüleme amacıyla
kullanıldığı belirlenmiştir. Katılımcılar dönütleri bu amaçlarla dersin her
aşamasında kullandıklarını belirtmiş olsalar da yapılan gözlemlerde dönütlerin
çoğunlukla dersin son bölümlerinde değerlendirme yapma amacıyla öğrenci
öğrenmelerinin sorgulandığı bölümde kullanıldığı, dersin başında ise pek fazla
dönüte başvurulmadığı tespit edilmiştir. Kullanılan dönütler incelendiğinde
katılımcıların sırasıyla en fazla düzeltici dönüt, sorgulayıcı dönüt,
güdüleyici dönüt, açıklayıcı dönüt ve teyit edici dönütü kullandıkları
belirlenmiştir. Ayrıca, katılımcıların dönüt tercihlerinde yeterince
profesyonel bir yaklaşım izlemedikleri anlaşılmış ve öğretmenlere farkındalık
kazandıracak çalışmalara ihtiyaç olduğu görülmüştür. Dolayısıyla, matematik
öğretmenlerinin dönüt algılarının zenginleştirilmesi ve dönüt kavramı ve
çeşitleri hakkında sahip oldukları teorik bilgilerin güçlendirilerek pratiğe
etkili bir şekilde yansıtılması önerilebilir.
Dönüt kavramı dönüt algısı etkili dönüt verme matematik eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.