Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 359 - 388, 31.07.2023
https://doi.org/10.18039/ajesi.1189517

Öz

SOYAÇ Modeli, sosyal adaletin ve eşitliğin sağlanması, eğitime erişim fırsatlarının yaratılması, ayrımcılık ve sosyal dışlanmanın önlenmesi gibi sürdürülebilir gelişim ve eğitimin vazgeçilmez ilkelerini temel almaktadır. Okul terk oranının yüksek ve Roman çocukların çoğunlukta olduğu okullarda okul terkinin önlenmesi, çocukların eğitim hakkının korunması ve aileleri ile birlikte tüm okul yaklaşımıyla desteklenmeleri için SOYAÇ tarafından travma bilgisine dayalı okul temelli toplum çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu araştırmanın konusu, İstanbul’da dezavantajlı bölgede bulunan bir ortaokulda 2019-2021 yılları arasında ilçe kaymakamlığı işbirliğiyle önce yüz yüze başlayıp Mart 2020’de Covid-19 küresel salgını nedeniyle çevrimiçi olarak sürdürülen SOYAÇ çalışmalarının çevrimiçi sürecinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesidir. Covid-19 salgın döneminde uzaktan eğitimde öğretmenlerin ve öğrencilerin yaşadıkları güçlükler, öğrencilerin eğitimden kopma riskleri ve kurumlararası koordinasyon eksiklikleri bu araştırmanın temel problemlerini oluşturmaktadır. Bu araştırmada Covid-19 salgınında dezavantajlı çocukların olduğu bir okulda sürdürülebilir eğitim için uygulanan SOYAÇ Modeli çalışmalarına katılan öğretmenlerin bu süreçteki deneyimlerinin ve bakış açılarının anlaşılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma modeline göre yapılan bu araştırmanın deseni, fenomenolojik yaklaşıma dayanmaktadır. Araştırmanın katılımcıları uygulamalı çalışmalara katılan 9 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verileri odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda SOYAÇ Modeli ile deneyimlenen travma bilgisine dayalı eğitim uygulamalarıyla öğretmenlerin kişisel, mesleki ve kişiler arası ilişkilerde kazanımlar elde ettikleri görülmüştür. Proje süresince farklı disiplinlerden gönüllü insanlarla bir ekip halinde çalışan öğretmenlerin kendilerini güvenli ve destekleyici ilişkiler içinde görmelerinin iyi oluşlarını olumlu yönde etkilediği ve öğrencileriyle ilişkilerinde daha kapsayıcı olabildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerin ve çocukların ders dışında üniversite öğrencileriyle bir araya geldikleri etkinliklerin hem öğretmen öğrenci ilişkilerini güçlendirdiği hem de öğrencileri ve öğretmenleri de bireysel düzeyde destekleyici olduğu ifade edilmiştir. Ekolojik sistem anlayışına, uluslararası, kurumlararası, disiplinlerarası işbirliği ve mevcut kurumlardaki insan gücüne dayanan, fon desteği almadan yürütülen SOYAÇ çalışmaları okul terkinin önlenmesinde sürdürülebilir eğitim ve gelişim hedefleri için uygun bir model olarak önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Makaleye konu olan proje fon desteği alamadan yapılmıştır. Üsküdar Kaymakamlığı ve Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Proje okulun un öğretmenlerine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Alisic, E. (2012). Teachers' perspectives on providing support to children after trauma: A qualitative study. School Psychology Quarterly, 27(1), 51-59.
  • Alisic, E. (2012). Teachers' perspectives on providing support to children after trauma: A qualitative study. School Psychology Quarterly, 27(1), 51-59.
  • Ayyıldız, P. Yılmaz, A. (2021). Putting things in perspective: The COVID-19 pandemic period, distance education and beyond. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650.
  • Ayyıldız, P. Yılmaz, A. (2021). Putting things in perspective: The COVID-19 pandemic period, distance education and beyond. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650.
  • Bademci, Ö., Karadayı, F., Tekin, U. (2014). University-community partnership in working with street children: accounts given by students. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. (2011/1+2), 134-170
  • Bademci, Ö., Karadayı, F., Tekin, U. (2014). University-community partnership in working with street children: accounts given by students. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. (2011/1+2), 134-170
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., & De Zulueta, F. (2015). Attachment intervention through peer- based interaction: Working with Istanbul's streetboys in a university setting. Children and Youth Services Review, 49, 20-31.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., & De Zulueta, F. (2015). Attachment intervention through peer- based interaction: Working with Istanbul's streetboys in a university setting. Children and Youth Services Review, 49, 20-31.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Bağdatlı Vural, N. (2016). Exploring school exclusion through the perspective of child labourers living in Sultanbeyli, on the periphery of Istanbul, Turkey. International Journal of Educational Development, 50, 51-58.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Bağdatlı Vural, N. (2016). Exploring school exclusion through the perspective of child labourers living in Sultanbeyli, on the periphery of Istanbul, Turkey. International Journal of Educational Development, 50, 51-58.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Kurt, Z., & Warfa, N. (2017). Improving psychosocial well-being of child laborers and young people who are engaged in low-income economic activities in Istanbul, Turkey. Child & Youth Services, 1-13. ID: 1310618 DOI:10.1080/0145935X.2017.1310618
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Kurt, Z., & Warfa, N. (2017). Improving psychosocial well-being of child laborers and young people who are engaged in low-income economic activities in Istanbul, Turkey. Child & Youth Services, 1-13. ID: 1310618 DOI:10.1080/0145935X.2017.1310618
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Bağdatlı Vural, N. (2018). Öğrencilerin özsaygılarının artırılması yoluyla okul terkinin önlenmesi”, Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2018, 21(41), 60-73
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Bağdatlı Vural, N. (2018). Öğrencilerin özsaygılarının artırılması yoluyla okul terkinin önlenmesi”, Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2018, 21(41), 60-73
  • Bademci H. Ö., Sakmar E., Karadayı, E. F., Cefai, C., Alkan, C., Warfa, N., (2020 a.). Inclusive Education and Early School Leaving in Bulgaria, Italy, Malta, Romania and Turkey: Comparative Study, Pastoral Care in Education, vol. 38, no. 2,174–186
  • Bademci H. Ö., Sakmar E., Karadayı, E. F., Cefai, C., Alkan, C., Warfa, N., (2020 a.). Inclusive Education and Early School Leaving in Bulgaria, Italy, Malta, Romania and Turkey: Comparative Study, Pastoral Care in Education, vol. 38, no. 2,174–186
  • Bademci, H. Ö., Warfa,N., Bağdatlı Vural, N., Karadayı, E. F., Yurt, S., Karasar, Ş. (2020 b). Teachers’ perceptions of an attachment-informed psychosocial programme for school children with social and emotional problems in İstanbul, Turkey. Theory & Practice. Journal of Social Work Practice, 34(1), 53-65.
  • Bademci, H. Ö., Warfa,N., Bağdatlı Vural, N., Karadayı, E. F., Yurt, S., Karasar, Ş. (2020 b). Teachers’ perceptions of an attachment-informed psychosocial programme for school children with social and emotional problems in İstanbul, Turkey. Theory & Practice. Journal of Social Work Practice, 34(1), 53-65.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/54643/753149 adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/54643/753149 adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K. A. R. A., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021).Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619-4645.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K. A. R. A., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021).Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619-4645.
  • Bento, A.; Avelar, A.; da Silva-Oliveira, K.D.; da Silva Pereira, R. (2019), Education for advancing the implementation of the sustainable development goals: A systematic approach. International Journal of Management Education, Volume 17, Issue 3.
  • Bento, A.; Avelar, A.; da Silva-Oliveira, K.D.; da Silva Pereira, R. (2019), Education for advancing the implementation of the sustainable development goals: A systematic approach. International Journal of Management Education, Volume 17, Issue 3.
  • Borges, J. C., Ferreira, T. C., de Oliveira, M. S. B., Macini, N., Caldana, A. C. F. (2017). Hidden curriculum in student organizations: Learning, practice, socialization and responsible management in a business school. International Journal of Management in Education, 15(2), 153–161. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.03.003.
  • Borges, J. C., Ferreira, T. C., de Oliveira, M. S. B., Macini, N., Caldana, A. C. F. (2017). Hidden curriculum in student organizations: Learning, practice, socialization and responsible management in a business school. International Journal of Management in Education, 15(2), 153–161. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.03.003.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (14), 13-24.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (14), 13-24.
  • Buono, A. F. (2014). Setting the stage: Facilitating global partnerships for a better world. SAM Advanced Management Journal, 79(4), 4–7.
  • Buono, A. F. (2014). Setting the stage: Facilitating global partnerships for a better world. SAM Advanced Management Journal, 79(4), 4–7.
  • Cleland, C.L.,Tully, M.A., Keeb, F., Margaret E. (2012). Cupples the effectiveness of physical activity interventions in socio-economically disadvantaged communities: A Systematic Review. Preventive Medicine Volume 54, Issue 6, Pages 371-380.
  • Cleland, C.L.,Tully, M.A., Keeb, F., Margaret E. (2012). Cupples the effectiveness of physical activity interventions in socio-economically disadvantaged communities: A Systematic Review. Preventive Medicine Volume 54, Issue 6, Pages 371-380.
  • Derin Yoksulluk Ağı ve Açık Alan Derneği, (2020). Pandemi döneminde derin yoksulluk ve haklara erişim araştırması: Yerel yönetimlere kriz dönemi sosyal destek programları için öneriler. https://derinyoksullukagi.org/raporlar/pandemi-doneminde-derin-yoksulluk-ve-haklara-erisim-arastirmasi-yerel-yonetimlere-kriz-donemi-sosyal-destek-programlari-icin-oneriler/ adresinden 01. 12. 2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Derin Yoksulluk Ağı ve Açık Alan Derneği, (2020). Pandemi döneminde derin yoksulluk ve haklara erişim araştırması: Yerel yönetimlere kriz dönemi sosyal destek programları için öneriler. https://derinyoksullukagi.org/raporlar/pandemi-doneminde-derin-yoksulluk-ve-haklara-erisim-arastirmasi-yerel-yonetimlere-kriz-donemi-sosyal-destek-programlari-icin-oneriler/ adresinden 01. 12. 2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Dunbar, R.B., Winship, J., Harper, S., (2019) A whole new world: Measuring teacher candidate dispositions through cultural immersion and service learning. European Journal of Educational Sciences, Special edition.ISSN: 1857- 6036 Doi: 10.19044/ejes.s.v6a3.
  • Dunbar, R.B., Winship, J., Harper, S., (2019) A whole new world: Measuring teacher candidate dispositions through cultural immersion and service learning. European Journal of Educational Sciences, Special edition.ISSN: 1857- 6036 Doi: 10.19044/ejes.s.v6a3.
  • Düzgün, S., Sulak, S. E. (2020). Öğretmen Adaylarının COVİD-19 Pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633.
  • Düzgün, S., Sulak, S. E. (2020). Öğretmen Adaylarının COVİD-19 Pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633.
  • Ergün, M. ve Arık, B. M. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğrenciler ve eğitime erişim. Eğitim Reformu Girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020-ogrenciler-ve-egitime-erisim/ adresinden 01.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ergün, M. ve Arık, B. M. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğrenciler ve eğitime erişim. Eğitim Reformu Girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020-ogrenciler-ve-egitime-erisim/ adresinden 01.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gökler Danışman, I. ve Bademci, H.Ö. (2013) Editörler: U. Schrader, V. Fricke, D. Doyle, V. W. Thoresen, Enabling Responsible Living (Enabling Responsible Living By Increasing Social Awareness: Integrating Social Responsibility Projects Into Undergraduate Curriculum), 129-143 pp., Berlin/Heidelberg, Springer, ISBN-10: 3642220479, ISBN-13: 978-3642220470, Haziran 2013.
  • Gökler Danışman, I. ve Bademci, H.Ö. (2013) Editörler: U. Schrader, V. Fricke, D. Doyle, V. W. Thoresen, Enabling Responsible Living (Enabling Responsible Living By Increasing Social Awareness: Integrating Social Responsibility Projects Into Undergraduate Curriculum), 129-143 pp., Berlin/Heidelberg, Springer, ISBN-10: 3642220479, ISBN-13: 978-3642220470, Haziran 2013.
  • Henderson, K., Tilbury, D. (2004). Whole-school approaches to sustainability: An international review of sustainable school programs. Australian Research Institute in Education for Sustainability: Australian Government
  • Henderson, K., Tilbury, D. (2004). Whole-school approaches to sustainability: An international review of sustainable school programs. Australian Research Institute in Education for Sustainability: Australian Government
  • Jain, E. (2020). A review study on sustainable development goals: Un 2030 Agenda. Our Heritage, 68 (5), 1-13.ISSN (Online) : 0474-9030 Vol-68, Special Issue-5 Impact Factor (2020). 6.8 Special Issue on "Sustainable Development Goals"
  • Jain, E. (2020). A review study on sustainable development goals: Un 2030 Agenda. Our Heritage, 68 (5), 1-13.ISSN (Online) : 0474-9030 Vol-68, Special Issue-5 Impact Factor (2020). 6.8 Special Issue on "Sustainable Development Goals"
  • Jennings, P. A., Greenberg, M. T. (2009). The prosocial classroom: Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes. Review of Educational Research, 79, 491–525
  • Jennings, P. A., Greenberg, M. T. (2009). The prosocial classroom: Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes. Review of Educational Research, 79, 491–525
  • Kardaş, M. (2022). Okul terkinin önlenmesi için öğretmenlerin aktif katılımıyla gerçekleştirilen psikolojik dayanıklılık pogramının niteliksel yöntemle değerlendirilmesi: SOYAÇ Örneği, yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kardaş, M. (2022). Okul terkinin önlenmesi için öğretmenlerin aktif katılımıyla gerçekleştirilen psikolojik dayanıklılık pogramının niteliksel yöntemle değerlendirilmesi: SOYAÇ Örneği, yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kopnina, H. (2016). Of big hegemonies and little tigers: Ecocentrism and environmental justice. The Journal of Environmental Education, 47(2), 139-150.
  • Kopnina, H. (2016). Of big hegemonies and little tigers: Ecocentrism and environmental justice. The Journal of Environmental Education, 47(2), 139-150.
  • Krueger, R. A. ve Casey, M. A. (2000). Focus Groups: A practical guide for applied research (3.baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Krueger, R. A. ve Casey, M. A. (2000). Focus Groups: A practical guide for applied research (3.baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Kümbetoğlu, B. (2008). Sosyolojide ve Antropolojide niteliksel yöntem ve araştırma. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Kümbetoğlu, B. (2008). Sosyolojide ve Antropolojide niteliksel yöntem ve araştırma. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Lehohla, M., Hlalele, D. (2012). Inclusive classrooms: An ecosystemic perspective. Journal of Human Ecology, 37(3), 189-201.
  • Lehohla, M., Hlalele, D. (2012). Inclusive classrooms: An ecosystemic perspective. Journal of Human Ecology, 37(3), 189-201.
  • McDonald, L., Miller, H. Sandler, J. A (2015). social ecological, relationship-based strategy for parent involvement: Families and schools together (FAST). Journal of children’s services. Vol. 10 NO. 3, pp. 218-230, Emerald Group Publishing Limited, ISSN 1746-6660 DOI 10.1108/JCS-07-2015-0025
  • McDonald, L., Miller, H. Sandler, J. A (2015). social ecological, relationship-based strategy for parent involvement: Families and schools together (FAST). Journal of children’s services. Vol. 10 NO. 3, pp. 218-230, Emerald Group Publishing Limited, ISSN 1746-6660 DOI 10.1108/JCS-07-2015-0025
  • Melaville, A., Berg, A. C., Blank, M. J. (2006). Community-based learning: Engaging students for success and citizenship. Partnership/Community. 40.
  • Melaville, A., Berg, A. C., Blank, M. J. (2006). Community-based learning: Engaging students for success and citizenship. Partnership/Community. 40.
  • Milovantseva, N.,Earle, A., Heymann, J. (2018). Monitoring progress toward meeting the United Nation SDG on pre-primary education: an important step towards more equitable and sustainable economies. Int. Organ. Res. J, 14, 122-143.
  • Milovantseva, N.,Earle, A., Heymann, J. (2018). Monitoring progress toward meeting the United Nation SDG on pre-primary education: an important step towards more equitable and sustainable economies. Int. Organ. Res. J, 14, 122-143.
  • Mohanty, A. (2018), “Education for sustainable development: A conceptual model of sustainable education for India”, International Journal of Development and Sustainability, Vol. 7 No. 9, pp. 2242-2255.
  • Mohanty, A. (2018), “Education for sustainable development: A conceptual model of sustainable education for India”, International Journal of Development and Sustainability, Vol. 7 No. 9, pp. 2242-2255.
  • Nikel, J., Lowe, J. (2010). Talking of fabric: a multi‐dimensional model of quality in education. Compare, 40:5, 589-605, https://doi.org/10.1080/03057920902909477
  • Nikel, J., Lowe, J. (2010). Talking of fabric: a multi‐dimensional model of quality in education. Compare, 40:5, 589-605, https://doi.org/10.1080/03057920902909477
  • Nikolopulou, A.Taisha, A.,Mirbahari, F. (2010), Education for sustainable development: Challanges, strategies, and practices in a globalized World. Sage Publications.
  • Nikolopulou, A.Taisha, A.,Mirbahari, F. (2010), Education for sustainable development: Challanges, strategies, and practices in a globalized World. Sage Publications.
  • Noble, H., & Smith, J. (2015). Issues of validity and reliability in qualitative research. Evidence-Based Nursing, 18(2), 34-35.
  • Noble, H., & Smith, J. (2015). Issues of validity and reliability in qualitative research. Evidence-Based Nursing, 18(2), 34-35.
  • O’Connor, C., & Joffe, H. (2020). Intercoder reliability in qualitative research: debates and practical guidelines. International journal of qualitative methods, 19, 1609406919899220.
  • O’Connor, C., & Joffe, H. (2020). Intercoder reliability in qualitative research: debates and practical guidelines. International journal of qualitative methods, 19, 1609406919899220.
  • OECD (2021), Education at a glance 2021: OECD indicators, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/b35a14e5-en.
  • OECD (2021), Education at a glance 2021: OECD indicators, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/b35a14e5-en.
  • Owuor, J. A. (2007). Integrating African indigenous knowledge in Kenya’s formal education system: The potential for sustainable development. Journal of Contemporary Issues in Education, 2(2), pp. 21-37. ISSN 1718-4770.
  • Owuor, J. A. (2007). Integrating African indigenous knowledge in Kenya’s formal education system: The potential for sustainable development. Journal of Contemporary Issues in Education, 2(2), pp. 21-37. ISSN 1718-4770.
  • Öztürk, M. (2017). Sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim: Kuramsal çerçeve, tarihsel gelişim ve uygulamaya dönük öneriler. İlköğretim Online, 16(4), 1-11.
  • Öztürk, M. (2017). Sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim: Kuramsal çerçeve, tarihsel gelişim ve uygulamaya dönük öneriler. İlköğretim Online, 16(4), 1-11.
  • Parris, S. R., Dozier, M., Purvis, K. B., Whitney, C., Grisham, A., ve Cross, D. R. (2015). Implementing trust-based relational intervention in a charter school at a residential facility for at-risk youth. Contemporary School Psychology, 19(3), 157-164
  • Parris, S. R., Dozier, M., Purvis, K. B., Whitney, C., Grisham, A., ve Cross, D. R. (2015). Implementing trust-based relational intervention in a charter school at a residential facility for at-risk youth. Contemporary School Psychology, 19(3), 157-164
  • Pietkiewicz, I., Smith, J. A. (2014). A practical guide to using interpretative phenomenological analysis in qualitative research psychology. Psychological Journal, 20(1), 7-14.
  • Pietkiewicz, I., Smith, J. A. (2014). A practical guide to using interpretative phenomenological analysis in qualitative research psychology. Psychological Journal, 20(1), 7-14.
  • Pur, İ. G. (2015). Emotion regulation intervention for complex developmental trauma: Working with highly traumatized youth. Yayımlanmamış doktora tezi. ODTÜ. Ankara.
  • Pur, İ. G. (2015). Emotion regulation intervention for complex developmental trauma: Working with highly traumatized youth. Yayımlanmamış doktora tezi. ODTÜ. Ankara.
  • Richter, L. M., Daelmans, B., Lombardi, J., Heymann, J., Boo, F. L., Behrman, J. R., Paper Working Group. (2017). Advancing early childhood development: from science to scale 3 Investing in the foundation of sustainable development: Pathways to scale up for early childhood development. The Lancet, 389(10064), 103-118.
  • Richter, L. M., Daelmans, B., Lombardi, J., Heymann, J., Boo, F. L., Behrman, J. R., Paper Working Group. (2017). Advancing early childhood development: from science to scale 3 Investing in the foundation of sustainable development: Pathways to scale up for early childhood development. The Lancet, 389(10064), 103-118.
  • Sammons, P. (2008). Zero tolerance of failure and New Labour approaches to school improvement in England. Oxford Review of Education, 34:6, 651-664. https://doi.org/10.1080/03054980802518847.
  • Sammons, P. (2008). Zero tolerance of failure and New Labour approaches to school improvement in England. Oxford Review of Education, 34:6, 651-664. https://doi.org/10.1080/03054980802518847.
  • Samuelsson, I. P. ve Park, E. (2017). How to educate children for sustainable learning and for a sustainable world. International Journal of Early Childhood, 49(3), 273-285.
  • Samuelsson, I. P. ve Park, E. (2017). How to educate children for sustainable learning and for a sustainable world. International Journal of Early Childhood, 49(3), 273-285.
  • Sanders, M. T., K. Bierman, B. S. Heinrichs. (2020). Longitudinal associations linking elementary and middle school contexts with student aggression in early adolescence. Journal of abnormal child psychology, 48, no. 12. 1569-1580.
  • Sanders, M. T., K. Bierman, B. S. Heinrichs. (2020). Longitudinal associations linking elementary and middle school contexts with student aggression in early adolescence. Journal of abnormal child psychology, 48, no. 12. 1569-1580.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93. https://doi.org/10.51948/auad.910385
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93. https://doi.org/10.51948/auad.910385
  • Sıfır Ayrımcılık Derneği, Sosyal Demokrasi Vakfı (SODEV) ve İstanbul Planlama Ajansı (İPA) ortaklaşa hazırladığı Türkiye’de Roman Toplulukları ve Yoksulluk Araştırması Raporu, 30.11.2021 https://sodev.org.tr/sodev-turkiyede-roman-topluluklari-ve-yoksulluk-arastirmasi/ adresinden 28.02.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sıfır Ayrımcılık Derneği, Sosyal Demokrasi Vakfı (SODEV) ve İstanbul Planlama Ajansı (İPA) ortaklaşa hazırladığı Türkiye’de Roman Toplulukları ve Yoksulluk Araştırması Raporu, 30.11.2021 https://sodev.org.tr/sodev-turkiyede-roman-topluluklari-ve-yoksulluk-arastirmasi/ adresinden 28.02.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Siddiqui, N. (2017). Socio-economic segregation of disadvantaged children between schools in Pakistan: comparing the state and private sector, Educational Studies, 43(4), 391-409, DOI: 10.1080/03055698.2016.1277139
  • Siddiqui, N. (2017). Socio-economic segregation of disadvantaged children between schools in Pakistan: comparing the state and private sector, Educational Studies, 43(4), 391-409, DOI: 10.1080/03055698.2016.1277139
  • Siraj-Blatchford, J., Smith, K. C.,& Samuelsson, I. P. (2010). Education for sustainable development in the early years. Gothenburg, Sweden: OMEP, World Organization for Early Childhood Education.
  • Siraj-Blatchford, J., Smith, K. C.,& Samuelsson, I. P. (2010). Education for sustainable development in the early years. Gothenburg, Sweden: OMEP, World Organization for Early Childhood Education.
  • Smith, J. A., Osborn, M. (2004). Interpretative phenomenological analysis. G. M. Breakwell içinde, Doing social psychology research (s. 229-254). Blackwell Publishing.
  • Smith, J. A., Osborn, M. (2004). Interpretative phenomenological analysis. G. M. Breakwell içinde, Doing social psychology research (s. 229-254). Blackwell Publishing.
  • Smokowski, P.R. (1998). Resilience in disadvantaged children. Social Service Review , Vol. 72, No. 3, pp. 337-364.
  • Smokowski, P.R. (1998). Resilience in disadvantaged children. Social Service Review , Vol. 72, No. 3, pp. 337-364.
  • Spilt, J. L., Bosmans, G., & Verschueren, K. (2021). Teachers as co-regulators of children’s emotions: A descriptive study of teacher-child emotion dialogues in special education. Research in Developmental Disabilities, 112, 103894.
  • Spilt, J. L., Bosmans, G., & Verschueren, K. (2021). Teachers as co-regulators of children’s emotions: A descriptive study of teacher-child emotion dialogues in special education. Research in Developmental Disabilities, 112, 103894.
  • Solomon, M. (2017). Promoting resilience in schools: The importance of both training and reflection for teachers and school staff. D. Colley, , P. Cooper (Dü) içinde, Attachment and Emotional Development in Classroom (s. 101-116). London ve Philadelphia: Jessica Kingsley.
  • Solomon, M. (2017). Promoting resilience in schools: The importance of both training and reflection for teachers and school staff. D. Colley, , P. Cooper (Dü) içinde, Attachment and Emotional Development in Classroom (s. 101-116). London ve Philadelphia: Jessica Kingsley.
  • Şemin, F. K. (2019). Competencies of principals in ensuring sustainable education: Teachers' views. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) Vol. 8, No. 2, June 2019, pp. 201~201 ISSN: 2252-8822, DOI: 10.11591/ijere.v8i2.18273
  • Şemin, F. K. (2019). Competencies of principals in ensuring sustainable education: Teachers' views. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) Vol. 8, No. 2, June 2019, pp. 201~201 ISSN: 2252-8822, DOI: 10.11591/ijere.v8i2.18273
  • Steel, L. (2001). Staff support through supervision. Emotional and Behavioral Difficulties, 91-101.
  • Steel, L. (2001). Staff support through supervision. Emotional and Behavioral Difficulties, 91-101.
  • Timm, J. M., ve Barth, M. (2021). Making education For sustainable development happen in elementary schools: The role of teachers. Environmental Education Research, 27(1), 50-66.
  • Timm, J. M., ve Barth, M. (2021). Making education For sustainable development happen in elementary schools: The role of teachers. Environmental Education Research, 27(1), 50-66.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/education adresinden 17.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/education adresinden 17.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yoder, N. (2014). Teaching the whole child: Instructional practices that support social-emotional learning in three teacher evaluation frameworks. Research-to-Practice Brief. Center on Great Teachers and Leaders.
  • Yoder, N. (2014). Teaching the whole child: Instructional practices that support social-emotional learning in three teacher evaluation frameworks. Research-to-Practice Brief. Center on Great Teachers and Leaders.
  • Waller, M. A. (2001). Resilience in ecosystemic context: Evolution of the concept. American Journal of orthopsychiatry, 71(3), 290-297.
  • Waller, M. A. (2001). Resilience in ecosystemic context: Evolution of the concept. American Journal of orthopsychiatry, 71(3), 290-297.
  • Warfa, N., Bademci, H. Ö., Karasar Ş., White R., (2022).Attachment-based psychosocial programme for under-privileged school children with adverse life experiences in Istanbul, Turkey, BMC Psychology, 10, 232, https://doi.org/10.1186/s40359-022-00938-x
  • Warfa, N., Bademci, H. Ö., Karasar Ş., White R., (2022).Attachment-based psychosocial programme for under-privileged school children with adverse life experiences in Istanbul, Turkey, BMC Psychology, 10, 232, https://doi.org/10.1186/s40359-022-00938-x

University-Community Collaboration for Sustainable Education During Covid-19 School-Based Community Work

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 359 - 388, 31.07.2023
https://doi.org/10.18039/ajesi.1189517

Öz

The SOYAC Model is based on the indispensable principles of sustainable development and education, such as ensuring social justice and equality, creating opportunities for access to education, and preventing discrimination and social exclusion. School-based community studies based on trauma informed approach are carried out by SOYAÇ in order to prevent drop-outs in schools with a high dropout rate and where Roma children are in the majority, to protect children's right to education and to support them with a whole-school approach together with their families. The subject of this research is the evaluation of the online process of SOYAC studies, which started face-to-face and continued online in March 2020 due to the Covid-19 global epidemic, between 2019-2021 in cooperation with the district governorship in a secondary school located in a disadvantaged area in Istanbul. The difficulties experienced by teachers and students in distance education during the Covid-19 epidemic, the risks of students being excluded from education and the lack of inter-institutional coordination constitute the main problems of this research. In this research, it is aimed to understand the experiences and perspectives of the teachers who participated in the SOYAC Model studies applied for sustainable education in a school with disadvantaged children in the Covid-19 epidemic. The design of this research, which was carried out according to the qualitative research model, is based on the phenomenological approach. The participants of the research are 9 classroom teachers who participated in the applied studies. The data of the research were collected by focus group interview. As a result of the findings obtained in the research, it was seen that the teachers achieved gains in personal, professional and interpersonal relations with the trauma knowledge-based education practices experienced with the SOYAÇ Model. It has been concluded that the teachers working as a team with volunteers from different disciplines throughout the project, seeing themselves in safe and supportive relationships positively affect their well-being and they can be more inclusive in their relations with their students. In addition, it was stated that the activities in which teachers and children come together with university students outside of class both strengthen teacher-student relations and also support students and teachers at an individual level. SOYAC studies, which are based on an understanding of ecological system, international, inter-institutional, interdisciplinary cooperation, and human power in existing institutions, are recommended as a suitable model for sustainable education and development goals in the prevention of school dropout.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Alisic, E. (2012). Teachers' perspectives on providing support to children after trauma: A qualitative study. School Psychology Quarterly, 27(1), 51-59.
  • Alisic, E. (2012). Teachers' perspectives on providing support to children after trauma: A qualitative study. School Psychology Quarterly, 27(1), 51-59.
  • Ayyıldız, P. Yılmaz, A. (2021). Putting things in perspective: The COVID-19 pandemic period, distance education and beyond. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650.
  • Ayyıldız, P. Yılmaz, A. (2021). Putting things in perspective: The COVID-19 pandemic period, distance education and beyond. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650.
  • Bademci, Ö., Karadayı, F., Tekin, U. (2014). University-community partnership in working with street children: accounts given by students. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. (2011/1+2), 134-170
  • Bademci, Ö., Karadayı, F., Tekin, U. (2014). University-community partnership in working with street children: accounts given by students. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. (2011/1+2), 134-170
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., & De Zulueta, F. (2015). Attachment intervention through peer- based interaction: Working with Istanbul's streetboys in a university setting. Children and Youth Services Review, 49, 20-31.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., & De Zulueta, F. (2015). Attachment intervention through peer- based interaction: Working with Istanbul's streetboys in a university setting. Children and Youth Services Review, 49, 20-31.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Bağdatlı Vural, N. (2016). Exploring school exclusion through the perspective of child labourers living in Sultanbeyli, on the periphery of Istanbul, Turkey. International Journal of Educational Development, 50, 51-58.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Bağdatlı Vural, N. (2016). Exploring school exclusion through the perspective of child labourers living in Sultanbeyli, on the periphery of Istanbul, Turkey. International Journal of Educational Development, 50, 51-58.
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Kurt, Z., & Warfa, N. (2017). Improving psychosocial well-being of child laborers and young people who are engaged in low-income economic activities in Istanbul, Turkey. Child & Youth Services, 1-13. ID: 1310618 DOI:10.1080/0145935X.2017.1310618
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Kurt, Z., & Warfa, N. (2017). Improving psychosocial well-being of child laborers and young people who are engaged in low-income economic activities in Istanbul, Turkey. Child & Youth Services, 1-13. ID: 1310618 DOI:10.1080/0145935X.2017.1310618
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Bağdatlı Vural, N. (2018). Öğrencilerin özsaygılarının artırılması yoluyla okul terkinin önlenmesi”, Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2018, 21(41), 60-73
  • Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., Bağdatlı Vural, N. (2018). Öğrencilerin özsaygılarının artırılması yoluyla okul terkinin önlenmesi”, Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2018, 21(41), 60-73
  • Bademci H. Ö., Sakmar E., Karadayı, E. F., Cefai, C., Alkan, C., Warfa, N., (2020 a.). Inclusive Education and Early School Leaving in Bulgaria, Italy, Malta, Romania and Turkey: Comparative Study, Pastoral Care in Education, vol. 38, no. 2,174–186
  • Bademci H. Ö., Sakmar E., Karadayı, E. F., Cefai, C., Alkan, C., Warfa, N., (2020 a.). Inclusive Education and Early School Leaving in Bulgaria, Italy, Malta, Romania and Turkey: Comparative Study, Pastoral Care in Education, vol. 38, no. 2,174–186
  • Bademci, H. Ö., Warfa,N., Bağdatlı Vural, N., Karadayı, E. F., Yurt, S., Karasar, Ş. (2020 b). Teachers’ perceptions of an attachment-informed psychosocial programme for school children with social and emotional problems in İstanbul, Turkey. Theory & Practice. Journal of Social Work Practice, 34(1), 53-65.
  • Bademci, H. Ö., Warfa,N., Bağdatlı Vural, N., Karadayı, E. F., Yurt, S., Karasar, Ş. (2020 b). Teachers’ perceptions of an attachment-informed psychosocial programme for school children with social and emotional problems in İstanbul, Turkey. Theory & Practice. Journal of Social Work Practice, 34(1), 53-65.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/54643/753149 adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/54643/753149 adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K. A. R. A., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021).Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619-4645.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K. A. R. A., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021).Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619-4645.
  • Bento, A.; Avelar, A.; da Silva-Oliveira, K.D.; da Silva Pereira, R. (2019), Education for advancing the implementation of the sustainable development goals: A systematic approach. International Journal of Management Education, Volume 17, Issue 3.
  • Bento, A.; Avelar, A.; da Silva-Oliveira, K.D.; da Silva Pereira, R. (2019), Education for advancing the implementation of the sustainable development goals: A systematic approach. International Journal of Management Education, Volume 17, Issue 3.
  • Borges, J. C., Ferreira, T. C., de Oliveira, M. S. B., Macini, N., Caldana, A. C. F. (2017). Hidden curriculum in student organizations: Learning, practice, socialization and responsible management in a business school. International Journal of Management in Education, 15(2), 153–161. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.03.003.
  • Borges, J. C., Ferreira, T. C., de Oliveira, M. S. B., Macini, N., Caldana, A. C. F. (2017). Hidden curriculum in student organizations: Learning, practice, socialization and responsible management in a business school. International Journal of Management in Education, 15(2), 153–161. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.03.003.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (14), 13-24.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Dicle ve Fırat Üniversitesi Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (14), 13-24.
  • Buono, A. F. (2014). Setting the stage: Facilitating global partnerships for a better world. SAM Advanced Management Journal, 79(4), 4–7.
  • Buono, A. F. (2014). Setting the stage: Facilitating global partnerships for a better world. SAM Advanced Management Journal, 79(4), 4–7.
  • Cleland, C.L.,Tully, M.A., Keeb, F., Margaret E. (2012). Cupples the effectiveness of physical activity interventions in socio-economically disadvantaged communities: A Systematic Review. Preventive Medicine Volume 54, Issue 6, Pages 371-380.
  • Cleland, C.L.,Tully, M.A., Keeb, F., Margaret E. (2012). Cupples the effectiveness of physical activity interventions in socio-economically disadvantaged communities: A Systematic Review. Preventive Medicine Volume 54, Issue 6, Pages 371-380.
  • Derin Yoksulluk Ağı ve Açık Alan Derneği, (2020). Pandemi döneminde derin yoksulluk ve haklara erişim araştırması: Yerel yönetimlere kriz dönemi sosyal destek programları için öneriler. https://derinyoksullukagi.org/raporlar/pandemi-doneminde-derin-yoksulluk-ve-haklara-erisim-arastirmasi-yerel-yonetimlere-kriz-donemi-sosyal-destek-programlari-icin-oneriler/ adresinden 01. 12. 2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Derin Yoksulluk Ağı ve Açık Alan Derneği, (2020). Pandemi döneminde derin yoksulluk ve haklara erişim araştırması: Yerel yönetimlere kriz dönemi sosyal destek programları için öneriler. https://derinyoksullukagi.org/raporlar/pandemi-doneminde-derin-yoksulluk-ve-haklara-erisim-arastirmasi-yerel-yonetimlere-kriz-donemi-sosyal-destek-programlari-icin-oneriler/ adresinden 01. 12. 2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Dunbar, R.B., Winship, J., Harper, S., (2019) A whole new world: Measuring teacher candidate dispositions through cultural immersion and service learning. European Journal of Educational Sciences, Special edition.ISSN: 1857- 6036 Doi: 10.19044/ejes.s.v6a3.
  • Dunbar, R.B., Winship, J., Harper, S., (2019) A whole new world: Measuring teacher candidate dispositions through cultural immersion and service learning. European Journal of Educational Sciences, Special edition.ISSN: 1857- 6036 Doi: 10.19044/ejes.s.v6a3.
  • Düzgün, S., Sulak, S. E. (2020). Öğretmen Adaylarının COVİD-19 Pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633.
  • Düzgün, S., Sulak, S. E. (2020). Öğretmen Adaylarının COVİD-19 Pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633.
  • Ergün, M. ve Arık, B. M. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğrenciler ve eğitime erişim. Eğitim Reformu Girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020-ogrenciler-ve-egitime-erisim/ adresinden 01.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ergün, M. ve Arık, B. M. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğrenciler ve eğitime erişim. Eğitim Reformu Girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020-ogrenciler-ve-egitime-erisim/ adresinden 01.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gökler Danışman, I. ve Bademci, H.Ö. (2013) Editörler: U. Schrader, V. Fricke, D. Doyle, V. W. Thoresen, Enabling Responsible Living (Enabling Responsible Living By Increasing Social Awareness: Integrating Social Responsibility Projects Into Undergraduate Curriculum), 129-143 pp., Berlin/Heidelberg, Springer, ISBN-10: 3642220479, ISBN-13: 978-3642220470, Haziran 2013.
  • Gökler Danışman, I. ve Bademci, H.Ö. (2013) Editörler: U. Schrader, V. Fricke, D. Doyle, V. W. Thoresen, Enabling Responsible Living (Enabling Responsible Living By Increasing Social Awareness: Integrating Social Responsibility Projects Into Undergraduate Curriculum), 129-143 pp., Berlin/Heidelberg, Springer, ISBN-10: 3642220479, ISBN-13: 978-3642220470, Haziran 2013.
  • Henderson, K., Tilbury, D. (2004). Whole-school approaches to sustainability: An international review of sustainable school programs. Australian Research Institute in Education for Sustainability: Australian Government
  • Henderson, K., Tilbury, D. (2004). Whole-school approaches to sustainability: An international review of sustainable school programs. Australian Research Institute in Education for Sustainability: Australian Government
  • Jain, E. (2020). A review study on sustainable development goals: Un 2030 Agenda. Our Heritage, 68 (5), 1-13.ISSN (Online) : 0474-9030 Vol-68, Special Issue-5 Impact Factor (2020). 6.8 Special Issue on "Sustainable Development Goals"
  • Jain, E. (2020). A review study on sustainable development goals: Un 2030 Agenda. Our Heritage, 68 (5), 1-13.ISSN (Online) : 0474-9030 Vol-68, Special Issue-5 Impact Factor (2020). 6.8 Special Issue on "Sustainable Development Goals"
  • Jennings, P. A., Greenberg, M. T. (2009). The prosocial classroom: Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes. Review of Educational Research, 79, 491–525
  • Jennings, P. A., Greenberg, M. T. (2009). The prosocial classroom: Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes. Review of Educational Research, 79, 491–525
  • Kardaş, M. (2022). Okul terkinin önlenmesi için öğretmenlerin aktif katılımıyla gerçekleştirilen psikolojik dayanıklılık pogramının niteliksel yöntemle değerlendirilmesi: SOYAÇ Örneği, yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kardaş, M. (2022). Okul terkinin önlenmesi için öğretmenlerin aktif katılımıyla gerçekleştirilen psikolojik dayanıklılık pogramının niteliksel yöntemle değerlendirilmesi: SOYAÇ Örneği, yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kopnina, H. (2016). Of big hegemonies and little tigers: Ecocentrism and environmental justice. The Journal of Environmental Education, 47(2), 139-150.
  • Kopnina, H. (2016). Of big hegemonies and little tigers: Ecocentrism and environmental justice. The Journal of Environmental Education, 47(2), 139-150.
  • Krueger, R. A. ve Casey, M. A. (2000). Focus Groups: A practical guide for applied research (3.baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Krueger, R. A. ve Casey, M. A. (2000). Focus Groups: A practical guide for applied research (3.baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Kümbetoğlu, B. (2008). Sosyolojide ve Antropolojide niteliksel yöntem ve araştırma. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Kümbetoğlu, B. (2008). Sosyolojide ve Antropolojide niteliksel yöntem ve araştırma. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Lehohla, M., Hlalele, D. (2012). Inclusive classrooms: An ecosystemic perspective. Journal of Human Ecology, 37(3), 189-201.
  • Lehohla, M., Hlalele, D. (2012). Inclusive classrooms: An ecosystemic perspective. Journal of Human Ecology, 37(3), 189-201.
  • McDonald, L., Miller, H. Sandler, J. A (2015). social ecological, relationship-based strategy for parent involvement: Families and schools together (FAST). Journal of children’s services. Vol. 10 NO. 3, pp. 218-230, Emerald Group Publishing Limited, ISSN 1746-6660 DOI 10.1108/JCS-07-2015-0025
  • McDonald, L., Miller, H. Sandler, J. A (2015). social ecological, relationship-based strategy for parent involvement: Families and schools together (FAST). Journal of children’s services. Vol. 10 NO. 3, pp. 218-230, Emerald Group Publishing Limited, ISSN 1746-6660 DOI 10.1108/JCS-07-2015-0025
  • Melaville, A., Berg, A. C., Blank, M. J. (2006). Community-based learning: Engaging students for success and citizenship. Partnership/Community. 40.
  • Melaville, A., Berg, A. C., Blank, M. J. (2006). Community-based learning: Engaging students for success and citizenship. Partnership/Community. 40.
  • Milovantseva, N.,Earle, A., Heymann, J. (2018). Monitoring progress toward meeting the United Nation SDG on pre-primary education: an important step towards more equitable and sustainable economies. Int. Organ. Res. J, 14, 122-143.
  • Milovantseva, N.,Earle, A., Heymann, J. (2018). Monitoring progress toward meeting the United Nation SDG on pre-primary education: an important step towards more equitable and sustainable economies. Int. Organ. Res. J, 14, 122-143.
  • Mohanty, A. (2018), “Education for sustainable development: A conceptual model of sustainable education for India”, International Journal of Development and Sustainability, Vol. 7 No. 9, pp. 2242-2255.
  • Mohanty, A. (2018), “Education for sustainable development: A conceptual model of sustainable education for India”, International Journal of Development and Sustainability, Vol. 7 No. 9, pp. 2242-2255.
  • Nikel, J., Lowe, J. (2010). Talking of fabric: a multi‐dimensional model of quality in education. Compare, 40:5, 589-605, https://doi.org/10.1080/03057920902909477
  • Nikel, J., Lowe, J. (2010). Talking of fabric: a multi‐dimensional model of quality in education. Compare, 40:5, 589-605, https://doi.org/10.1080/03057920902909477
  • Nikolopulou, A.Taisha, A.,Mirbahari, F. (2010), Education for sustainable development: Challanges, strategies, and practices in a globalized World. Sage Publications.
  • Nikolopulou, A.Taisha, A.,Mirbahari, F. (2010), Education for sustainable development: Challanges, strategies, and practices in a globalized World. Sage Publications.
  • Noble, H., & Smith, J. (2015). Issues of validity and reliability in qualitative research. Evidence-Based Nursing, 18(2), 34-35.
  • Noble, H., & Smith, J. (2015). Issues of validity and reliability in qualitative research. Evidence-Based Nursing, 18(2), 34-35.
  • O’Connor, C., & Joffe, H. (2020). Intercoder reliability in qualitative research: debates and practical guidelines. International journal of qualitative methods, 19, 1609406919899220.
  • O’Connor, C., & Joffe, H. (2020). Intercoder reliability in qualitative research: debates and practical guidelines. International journal of qualitative methods, 19, 1609406919899220.
  • OECD (2021), Education at a glance 2021: OECD indicators, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/b35a14e5-en.
  • OECD (2021), Education at a glance 2021: OECD indicators, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/b35a14e5-en.
  • Owuor, J. A. (2007). Integrating African indigenous knowledge in Kenya’s formal education system: The potential for sustainable development. Journal of Contemporary Issues in Education, 2(2), pp. 21-37. ISSN 1718-4770.
  • Owuor, J. A. (2007). Integrating African indigenous knowledge in Kenya’s formal education system: The potential for sustainable development. Journal of Contemporary Issues in Education, 2(2), pp. 21-37. ISSN 1718-4770.
  • Öztürk, M. (2017). Sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim: Kuramsal çerçeve, tarihsel gelişim ve uygulamaya dönük öneriler. İlköğretim Online, 16(4), 1-11.
  • Öztürk, M. (2017). Sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim: Kuramsal çerçeve, tarihsel gelişim ve uygulamaya dönük öneriler. İlköğretim Online, 16(4), 1-11.
  • Parris, S. R., Dozier, M., Purvis, K. B., Whitney, C., Grisham, A., ve Cross, D. R. (2015). Implementing trust-based relational intervention in a charter school at a residential facility for at-risk youth. Contemporary School Psychology, 19(3), 157-164
  • Parris, S. R., Dozier, M., Purvis, K. B., Whitney, C., Grisham, A., ve Cross, D. R. (2015). Implementing trust-based relational intervention in a charter school at a residential facility for at-risk youth. Contemporary School Psychology, 19(3), 157-164
  • Pietkiewicz, I., Smith, J. A. (2014). A practical guide to using interpretative phenomenological analysis in qualitative research psychology. Psychological Journal, 20(1), 7-14.
  • Pietkiewicz, I., Smith, J. A. (2014). A practical guide to using interpretative phenomenological analysis in qualitative research psychology. Psychological Journal, 20(1), 7-14.
  • Pur, İ. G. (2015). Emotion regulation intervention for complex developmental trauma: Working with highly traumatized youth. Yayımlanmamış doktora tezi. ODTÜ. Ankara.
  • Pur, İ. G. (2015). Emotion regulation intervention for complex developmental trauma: Working with highly traumatized youth. Yayımlanmamış doktora tezi. ODTÜ. Ankara.
  • Richter, L. M., Daelmans, B., Lombardi, J., Heymann, J., Boo, F. L., Behrman, J. R., Paper Working Group. (2017). Advancing early childhood development: from science to scale 3 Investing in the foundation of sustainable development: Pathways to scale up for early childhood development. The Lancet, 389(10064), 103-118.
  • Richter, L. M., Daelmans, B., Lombardi, J., Heymann, J., Boo, F. L., Behrman, J. R., Paper Working Group. (2017). Advancing early childhood development: from science to scale 3 Investing in the foundation of sustainable development: Pathways to scale up for early childhood development. The Lancet, 389(10064), 103-118.
  • Sammons, P. (2008). Zero tolerance of failure and New Labour approaches to school improvement in England. Oxford Review of Education, 34:6, 651-664. https://doi.org/10.1080/03054980802518847.
  • Sammons, P. (2008). Zero tolerance of failure and New Labour approaches to school improvement in England. Oxford Review of Education, 34:6, 651-664. https://doi.org/10.1080/03054980802518847.
  • Samuelsson, I. P. ve Park, E. (2017). How to educate children for sustainable learning and for a sustainable world. International Journal of Early Childhood, 49(3), 273-285.
  • Samuelsson, I. P. ve Park, E. (2017). How to educate children for sustainable learning and for a sustainable world. International Journal of Early Childhood, 49(3), 273-285.
  • Sanders, M. T., K. Bierman, B. S. Heinrichs. (2020). Longitudinal associations linking elementary and middle school contexts with student aggression in early adolescence. Journal of abnormal child psychology, 48, no. 12. 1569-1580.
  • Sanders, M. T., K. Bierman, B. S. Heinrichs. (2020). Longitudinal associations linking elementary and middle school contexts with student aggression in early adolescence. Journal of abnormal child psychology, 48, no. 12. 1569-1580.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93. https://doi.org/10.51948/auad.910385
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93. https://doi.org/10.51948/auad.910385
  • Sıfır Ayrımcılık Derneği, Sosyal Demokrasi Vakfı (SODEV) ve İstanbul Planlama Ajansı (İPA) ortaklaşa hazırladığı Türkiye’de Roman Toplulukları ve Yoksulluk Araştırması Raporu, 30.11.2021 https://sodev.org.tr/sodev-turkiyede-roman-topluluklari-ve-yoksulluk-arastirmasi/ adresinden 28.02.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sıfır Ayrımcılık Derneği, Sosyal Demokrasi Vakfı (SODEV) ve İstanbul Planlama Ajansı (İPA) ortaklaşa hazırladığı Türkiye’de Roman Toplulukları ve Yoksulluk Araştırması Raporu, 30.11.2021 https://sodev.org.tr/sodev-turkiyede-roman-topluluklari-ve-yoksulluk-arastirmasi/ adresinden 28.02.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Siddiqui, N. (2017). Socio-economic segregation of disadvantaged children between schools in Pakistan: comparing the state and private sector, Educational Studies, 43(4), 391-409, DOI: 10.1080/03055698.2016.1277139
  • Siddiqui, N. (2017). Socio-economic segregation of disadvantaged children between schools in Pakistan: comparing the state and private sector, Educational Studies, 43(4), 391-409, DOI: 10.1080/03055698.2016.1277139
  • Siraj-Blatchford, J., Smith, K. C.,& Samuelsson, I. P. (2010). Education for sustainable development in the early years. Gothenburg, Sweden: OMEP, World Organization for Early Childhood Education.
  • Siraj-Blatchford, J., Smith, K. C.,& Samuelsson, I. P. (2010). Education for sustainable development in the early years. Gothenburg, Sweden: OMEP, World Organization for Early Childhood Education.
  • Smith, J. A., Osborn, M. (2004). Interpretative phenomenological analysis. G. M. Breakwell içinde, Doing social psychology research (s. 229-254). Blackwell Publishing.
  • Smith, J. A., Osborn, M. (2004). Interpretative phenomenological analysis. G. M. Breakwell içinde, Doing social psychology research (s. 229-254). Blackwell Publishing.
  • Smokowski, P.R. (1998). Resilience in disadvantaged children. Social Service Review , Vol. 72, No. 3, pp. 337-364.
  • Smokowski, P.R. (1998). Resilience in disadvantaged children. Social Service Review , Vol. 72, No. 3, pp. 337-364.
  • Spilt, J. L., Bosmans, G., & Verschueren, K. (2021). Teachers as co-regulators of children’s emotions: A descriptive study of teacher-child emotion dialogues in special education. Research in Developmental Disabilities, 112, 103894.
  • Spilt, J. L., Bosmans, G., & Verschueren, K. (2021). Teachers as co-regulators of children’s emotions: A descriptive study of teacher-child emotion dialogues in special education. Research in Developmental Disabilities, 112, 103894.
  • Solomon, M. (2017). Promoting resilience in schools: The importance of both training and reflection for teachers and school staff. D. Colley, , P. Cooper (Dü) içinde, Attachment and Emotional Development in Classroom (s. 101-116). London ve Philadelphia: Jessica Kingsley.
  • Solomon, M. (2017). Promoting resilience in schools: The importance of both training and reflection for teachers and school staff. D. Colley, , P. Cooper (Dü) içinde, Attachment and Emotional Development in Classroom (s. 101-116). London ve Philadelphia: Jessica Kingsley.
  • Şemin, F. K. (2019). Competencies of principals in ensuring sustainable education: Teachers' views. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) Vol. 8, No. 2, June 2019, pp. 201~201 ISSN: 2252-8822, DOI: 10.11591/ijere.v8i2.18273
  • Şemin, F. K. (2019). Competencies of principals in ensuring sustainable education: Teachers' views. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) Vol. 8, No. 2, June 2019, pp. 201~201 ISSN: 2252-8822, DOI: 10.11591/ijere.v8i2.18273
  • Steel, L. (2001). Staff support through supervision. Emotional and Behavioral Difficulties, 91-101.
  • Steel, L. (2001). Staff support through supervision. Emotional and Behavioral Difficulties, 91-101.
  • Timm, J. M., ve Barth, M. (2021). Making education For sustainable development happen in elementary schools: The role of teachers. Environmental Education Research, 27(1), 50-66.
  • Timm, J. M., ve Barth, M. (2021). Making education For sustainable development happen in elementary schools: The role of teachers. Environmental Education Research, 27(1), 50-66.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/education adresinden 17.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/education adresinden 17.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yoder, N. (2014). Teaching the whole child: Instructional practices that support social-emotional learning in three teacher evaluation frameworks. Research-to-Practice Brief. Center on Great Teachers and Leaders.
  • Yoder, N. (2014). Teaching the whole child: Instructional practices that support social-emotional learning in three teacher evaluation frameworks. Research-to-Practice Brief. Center on Great Teachers and Leaders.
  • Waller, M. A. (2001). Resilience in ecosystemic context: Evolution of the concept. American Journal of orthopsychiatry, 71(3), 290-297.
  • Waller, M. A. (2001). Resilience in ecosystemic context: Evolution of the concept. American Journal of orthopsychiatry, 71(3), 290-297.
  • Warfa, N., Bademci, H. Ö., Karasar Ş., White R., (2022).Attachment-based psychosocial programme for under-privileged school children with adverse life experiences in Istanbul, Turkey, BMC Psychology, 10, 232, https://doi.org/10.1186/s40359-022-00938-x
  • Warfa, N., Bademci, H. Ö., Karasar Ş., White R., (2022).Attachment-based psychosocial programme for under-privileged school children with adverse life experiences in Istanbul, Turkey, BMC Psychology, 10, 232, https://doi.org/10.1186/s40359-022-00938-x
Toplam 126 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Buse Kaya 0000-0003-0818-568X

Özden Bademci 0000-0002-6116-1786

Narin Bağdatlı Vural 0000-0003-3431-7412

Esma Figen Karadayı 0000-0001-9530-3749

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 15 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, B., Bademci, Ö., Bağdatlı Vural, N., Karadayı, E. F. (2023). Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 13(2), 359-388. https://doi.org/10.18039/ajesi.1189517
AMA Kaya B, Bademci Ö, Bağdatlı Vural N, Karadayı EF. Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları. AJESI. Temmuz 2023;13(2):359-388. doi:10.18039/ajesi.1189517
Chicago Kaya, Buse, Özden Bademci, Narin Bağdatlı Vural, ve Esma Figen Karadayı. “Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13, sy. 2 (Temmuz 2023): 359-88. https://doi.org/10.18039/ajesi.1189517.
EndNote Kaya B, Bademci Ö, Bağdatlı Vural N, Karadayı EF (01 Temmuz 2023) Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13 2 359–388.
IEEE B. Kaya, Ö. Bademci, N. Bağdatlı Vural, ve E. F. Karadayı, “Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları”, AJESI, c. 13, sy. 2, ss. 359–388, 2023, doi: 10.18039/ajesi.1189517.
ISNAD Kaya, Buse vd. “Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13/2 (Temmuz 2023), 359-388. https://doi.org/10.18039/ajesi.1189517.
JAMA Kaya B, Bademci Ö, Bağdatlı Vural N, Karadayı EF. Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları. AJESI. 2023;13:359–388.
MLA Kaya, Buse vd. “Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 13, sy. 2, 2023, ss. 359-88, doi:10.18039/ajesi.1189517.
Vancouver Kaya B, Bademci Ö, Bağdatlı Vural N, Karadayı EF. Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları. AJESI. 2023;13(2):359-88.