Bu çalışmanın amacı, farklı değişkenler açısından Ortaokul öğrencilerinin STEM tutumlarını incelemektir. Araştırma genel tarama modellinde tasarlanmış olup tekil ve ilişkisel tarama teknikleri ile kullanılarak ortaya konmuştur.Çalışmada veri toplamak için “Yılmaz , Koyunkaya ve Güzey (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanıp geçerlilik ve güverlik çalışmları yapılan “Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) Eğitimi Tutum Ölçeği’kullanılmıştır. Araştırma, Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir ilde 2018-2019 eğitim öğretim yılı 313ortaokul öğrencisi çalışma grubunu oluşturmuştır. STEM tutum ölçeğinin geçerliğini sağlamak için elde edilen verilerin dışında 240 öğrenciden toplanan veri setine Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanarak sağlanmıştır. Öğrencilerin STEM ilişkin tutumları; anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için “standart sapma, aritmetik ortalama,t-Testi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H-Testi’ testlerinden yararlanılmıştır. Çalışma verilerinden elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin STEM’e yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne tutumları farklılık göstermemiştir. Öğrencilerin aylık okudukları kitap sayısına göre ; projelerde görev alıp almama durumlarına göre; Matematik, Fen bilimleri ve Türkçe dersi başarı ortalamalarına göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.