Toplumlarda ulus kimliğinin yeniden üretilmesi ve pekiştirilmesinde ulusal bayramlar önemli bir rol üstlenmektedir. Her yıl belirli günlerde görkemli törenlerle kutlanan ulusal bayramlar, topluma verilmek istenen mesajları iletmek adına da önemli bir fırsat olarak görülmektedir. Günümüzde devlet yöneticileri ve siyasi parti temsilcileri, ulusal bayramlarda yaptıkları konuşmalarla ya da kutlama mesajlarıyla ulus kimliğinin yeniden inşasına hizmet etmektedirler. Bu ulus kimliği aynı zamanda devlet yöneticilerinin temsil ettiği ideolojiler çerçevesinde inşa edilmektedir.
Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, hükümet yetkililerinin ve politik aktörlerin ulusal bayramlardaki mesajlarını kitlelere ulaştırırken söylemleriyle nasıl bir ulus profili ortaya koyduklarını saptamaktadır. Bu doğrultuda çalışmada TBMM’de grubu bulunan beş siyasi parti liderlerinin 2022 yılı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na ilişkin Twitter paylaşımları nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile ele alınmıştır. Çalışma sonucunda HDP Eş Genel Başkanları Mithat Sancar ve Pervin Buldan dışındaki liderlerin, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili doğrudan ya da dolaylı paylaşımlar yaptıkları ve mesajlarında temsil ettikleri ideolojiyle örtüşen bir ulus profili çizdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca Recep Tayyip Erdoğan, Kemal Kılıçdaroğlu ve Devlet Bahçeli’nin paylaşımlarının, temsil ettikleri partilerin propagandalarını içeren mesajlar taşıdığı da görülmüştür.
Ulus Ulusal Bayramlar 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Liderler Twitter
National holidays play an important role in the reproduction and consolidation of national identity in societies. National holidays, which are celebrated with magnificent ceremonies on certain days every year, are also seen as an important opportunity to convey the messages that need to be given to society. Today, state administrators and representatives of political parties both serve the reconstruction of national identity with their speeches or congratulatory messages on national holidays and shape their discourses within the framework of the ideologies they represent and draw a profile of national identity.
In this context, the purpose of this study is to determine how government officials and political actors use social media when delivering their messages to the masses on national holidays and how they create a national profile with their rhetoric. In this direction, in the study, Twitter shares of the leaders of the five political parties with groups in the Parliament on April 23, 2022 related to National Sovereignty and Children's Day were analyzed using the qualitative and quantitative content analysis method. Firstly, it was determined whether Recep Tayyip Erdoğan, Kemal Kılıçdaroğlu, Devlet Bahçeli, Meral Akşener, Pervin Buldan and Mithat Sancar shared within the scope of April 23 National Sovereignty and Children's Day within the scope of the sample and the interaction received by these shares. Then, the messages containing definitions of nation, national-religious discourse and symbols, definitions of Atatürk and political propaganda were analyzed in the aforementioned shares. As a result of the study, it was determined that leaders other than HDP Co-Leaders Mithat Sancar and Pervin Buldan made direct or indirect shares related to April 23 National Sovereignty and Children's Day and drew a nation profile that coincided with the ideology they represented in their messages. In addition, it was also seen that the shares of Recep Tayyip Erdogan, Kemal Kilicdaroglu and Devlet Bahceli carried messages containing the propaganda of the parties they represent.
Nation National Holidays April 23 National Sovereignty and Children Leaders Twitter
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.