Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Müzelerinin Dijital Halkla İlişkiler Çalışmalarına Yönelik Bir İnceleme: Beşiktaş JK Müzesi Örneği

Yıl 2018, , 63 - 80, 01.04.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.5.005.x

Öz

Spor kulüplerinin bünyesinde, spor tarihine dair tanıklıkları nesilden nesile aktaran ve kulüp tarihine dair kişi, konu ve objeleri bir araya getiren spor müzeleri, günümüzde çağdaş müzecilik anlayışıyla birlikte yeni bir yapılanma içerisine girmiştir. Bu bağlamda, tasarımını ziyaretçi hedef kitlesini interaktif bir müze deneyimini yaşaması odaklı kurgulayan spor müzeleri mevcut bilgilendirme misyonlarının yanı sıra, ziyaretçi deneyimini esas alan dijital uygulamalar, etkinlikler ve sunduğu diğer seçeneklerle çağdaş müzeciliğin spor odaklı alanında önemli bir görevi üstlenmektedir. &nbspEş zamanlı olarak hedef kitlesiyle güçlü bağlar kurmayı, yaptığı çalışmalarla &nbspilgili bilgilendirmeyi amaçlayan spor müzeleri, koleksiyon ve mimarilerinde dijital odaklı bir yapıyı benimsemelerinin yanında, dijital halkla ilişkiler çalışmaları ile kendilerini tanıtmak, çalışmalarına yönelik bilgiler vermek ve &nbspmüze ziyaretini destekleyici bir dizi stratejik iletişim faaliyetinde bulunmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından tescilli ilk spor klübü müzesi olma özelliğine sahip Beşiktaş JK Müzesi’nin dijital halkla ilişkiler pratiklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma, ülkemizde önemli spor klüplerinden biri olan Beşiktaş JK bünyesinde yer alan, dijital halkla ilişkiler kullanım pratikleri anlamında da bir ilki temsil eden Beşiktaş JK Müzesi ile sınırlandırılmıştır. Gözlem ve örnek olay incelemesi yöntemlerinin kullanıldığı çalışmadan elde edilen veriler neticesinde dijital halkla ilişkileri pratiklerinin, yeni nesil spor müzeleri kavramı içerisinde yeri ve kullanım biçimleri ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Abrak, E. Küçüksaraç, B. (2017) Postmodern Müzelerde Dijital Halkla İlişkiler ve Deneyimsel Pazarlama Pratikleri: İstanbul'daki Postmodern Müzelere Yönelik Nitel Bir Araştırma. Journal of Human Sciences 14 (4) 5040-5054.
  • Alikılıç Aşman, Ö. (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler Ankara: Efil Yayınevi
  • Altunbaş, H. (2007). Sporun Pazarlanması ve Pazarlama İletişiminde Spor, Selçuk İletişim, Journal of Selçuk Communication 5 (1) 93 – 101.
  • Artan, E.Ç. (2014) Peki Ya Ziyaretçi Gelmezse? Müzeler ve Medya, Genç Sanat Aylık Güzel Sanatlar Dergisi No:232 25-29.
  • Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. Brandage Yayınları.The Brandage, Marka Fabrikası

Digital Public Relations Practices in Sports Museums: Beşiktaş Jk Museum Case

Yıl 2018, , 63 - 80, 01.04.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.5.005.x

Öz

Today sports museums which convey the testimonies of history of sports from generation to generation, bringing together the individuals, topics and objects related to the history of the sports clubs, are in a restructuring process with a contemporary museology approach. In this context in addition to their existing mission of providing information, the sports museums, designed in order to create an interactive museum experience for their visitors, also play an important role in the sport-oriented field of contemporary museology with their digital applications, activities and other options that focus on the visitor experience. In addition to adopting a digitally oriented structure in their collections and architectures, sports museums aiming to establish strong ties with their target audience while providing information about their activities, carry out a series of strategic communication activities that support museum visits in order to make publicity through digital public relations, as they provide information about their activities. In this study, Besiktas JK Museum, which is the first sports club museum registered by the T.C. Ministry of Culture and Tourism in Turkey, aims to determine the digital public relations practices. The study is limited to Beşiktaş JK Museum, which is using digital public relations practices. Data obtained from the study using observation and case study methods.

Kaynakça

  • Abrak, E. Küçüksaraç, B. (2017) Postmodern Müzelerde Dijital Halkla İlişkiler ve Deneyimsel Pazarlama Pratikleri: İstanbul'daki Postmodern Müzelere Yönelik Nitel Bir Araştırma. Journal of Human Sciences 14 (4) 5040-5054.
  • Alikılıç Aşman, Ö. (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler Ankara: Efil Yayınevi
  • Altunbaş, H. (2007). Sporun Pazarlanması ve Pazarlama İletişiminde Spor, Selçuk İletişim, Journal of Selçuk Communication 5 (1) 93 – 101.
  • Artan, E.Ç. (2014) Peki Ya Ziyaretçi Gelmezse? Müzeler ve Medya, Genç Sanat Aylık Güzel Sanatlar Dergisi No:232 25-29.
  • Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. Brandage Yayınları.The Brandage, Marka Fabrikası
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Esra Abrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Abrak, E. (2018). Spor Müzelerinin Dijital Halkla İlişkiler Çalışmalarına Yönelik Bir İnceleme: Beşiktaş JK Müzesi Örneği. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 9(35), 63-80. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.5.005.x