Günümüzde sosyal medya insanların iletişim şekillerini değiştirmiş ve kendilerini farklı bir şekilde ifade edebilmelerine olanak vermiştir. Instagram bu uygulamalar arasından en popüler olan uygulamalardan birisidir. Uygulama içerisinde insanlar kendilerini de bir sembole dönüştürerek görseller üzerinden ifade etmektedirler. Bu araştırma Lacan’ın “Ayna Evresi”, Roland Barthes’ın göstergebilimi, “Kapitalizmin Mitleri” kavramı ve postmodern tüketim çerçevesinde incelenecektir. Çalışmanın amacı bireylerin Instagram üzerinden yapmış oldukları paylaşımlar ile kimliklerini nasıl ifade ettiklerini anlamaktır.
Today, social media has changed the way people communicate and they can express themselves in a different way. Instagram is the one of the most popular application among these applications. In the application, people express themselves trough images by transforming themselves into symbols. In this research will be examined in frame with Lacan’s mirror stage, Roland Barthes semiotics, myths of capitalism and post modern consumption. The aim of the study is to understand how individuals express their identities with Instagram.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.