Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akıllı Telefonların Uygulama İzinleri Üzerine Bir Farkındalık Çalışması

Yıl 2018, , 153 - 167, 01.01.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.1.010.x

Öz

ÖZ Günümüzde mobil iletişim teknolojisi hayatımızın merkezinde yer almaktadır. Bugün akıllı telefonlar hem iş yaşamının hem de günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. İnternete yer ve zaman kısıtlaması olmadan ulaşabilen akıllı telefonlar kullanıcı alışkanlıklarını değiştirmeye başlamıştır. Bireyler beğendikleri ve yararlı gördükleri uygulamaları aktif bir şekilde kullanarak cihazlarında muhafaza etmektedirler. Hatta az kullandıkları veya artık hiç kullanmadıkları uygulamaları bile cihazlarından kaldırmamaktadırlar. Bu da mobil uygulamalara olan ihtiyaç ve bağlılığı göstermesi açısından önemlidir. Bireyler mobil cihazlarında kullanmak istedikleri programları indirme faaliyetini gerçekleştirirken, indirme yaptıkları uygulamalar bazı özel izinler talep etmektedir. Bu izinlerin bazıları uygulamanın çalışması için gerekli izinler iken bazıları tehlikeli özel yaşamın gizliliğini ihlal eden izinler arasındadır. Her uygulamanın istediği izinler birbirinden farklıdır. Takvim, kamera, rehber, konum bilgisi, telefona gelen çağrılar, mikrofon, mesajlara erişim ve depolama ayarları gibi birçok izin uygulama izni olarak talep edilmektedir. Bu izinler verilmediği durumda da uygulamalar çalışmamaktadır. Bu çalışmada, bireylerin uygulama izinleri ile ilgili farkındalıkları ve davranış pratikleri araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, bireylerin yükledikleri programlara bu izinleri verip vermediği ve bu izinlerin tehlikelerinden haberdar olup olmama durumlarını tespit etmektir. Bu bağlamda erişim kolaylığı göz önünde bulundurularak örneklem olarak Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında %95 güven düzeyi ve %6 hata payı ile 246 öğrenciden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Elde edilen 246 veriden 218’i araştırmaya dahil edilirken 28 anket geçersiz sayılmıştır.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Tatlı, H. S., (2013). Akıllı Telefon Kullanımını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma.Akademik Bilişim Konferansı. Antalya: Akdeniz Üniversitesi
  • Çelen, F. K. (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımında İlköğretim Öğrencilerinin Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Görüşlerin İncelenmesi.
  • Çetinkaya, B. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde siber zorbalığın yaygınlığı.
  • Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Enstitüsü.
  • Özaydın, B. (2010). Teknoloji Kültürü ve Etik. Isparta, Türkiye: Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Adam, A. (2000). Gender and Computer Ethics. Computers and Society, 17-24.
  • Arıcak, O. T. (2009). Üniversite Öğrencilerindeki Siber Zorbalık Davranışlarının Bir Yordayıcısı Olarak Psikiyatrik Belirtiler. Eurasian Journal of Educational Research, 167- 184.
  • Arıcak, O. T. (2011). Siber Zorbalık: Gençlerimizi Bekleyen Yeni Tehlike. Kariyer Penceresi, 10-12.
  • Arslan, Z. (2003). ABD Yüksek Mahkemesi Kararlarında İfade Özgürlüğü, Liberal Düşünce Topluluğu. Ankara: Avrupa Komisyonu Cantekin Matbaası.
  • Ayas, T. (2012). Tle Relationship Between Internet and Computer Game Addiction Level and Shyness Among High School Student. Educational Sciences: Theory and Practice, 632-636.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimciler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akaddemi.
  • Büyükfiliz, B. (2016). 18-25 Yaş Arası Genç Yetişkinlerde Problemli İnternet Kullanımı ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baker, Ö., & Kavşut, F. (2007). Akran Zorbalığının Yeni Yüzü: Siber Zorbalık. Eurasian Journal Of Educational Research, 31-42.
  • Baloğlu, Ç. (2006). İfade Özgürlüğü. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beder, A., & Ergün, E. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Güvenli İnternet Kullanım Durumlarının Belirlenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 23-41.
  • Cerrah, İ. (2001, Mart 24). Bilişim teknolojileri ve etik. Bilişim ve internet teknolojilerinin ceza hukuku açısından doğurduğu yeni sorunlar. (pp. 15-29). Bursa: Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı.
  • Dülger, M. V. (2004). Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nde Düşünce Özgürlüğü. İstanbul: Galatasaray Üniversitesi Yayını.
  • Dedeoğlu, G. (2001). Etik ve Bilişim. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği Yayınları.
  • Dedeoğlu, G. (2006). Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Durak Batıgün, A., & Kılıç, N. (2011). İnternet Bağımlılığı: Kişilik Özellikleri, Psikolojik Belirtiler, Sosyal Destek ve İlişkili Bazı Sosya-demografik Değişkenler Arasındaki İlişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 1-10.
  • Erdem, Z. (2008). Öğretmen Adaylarının Bilişim Teknolojilerini Kullanımlarının Etik Açıdan Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ersoy, A., & Özden, M. (2011). Öğretmen Adaylarının Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmlarında Öğretim Elemanının Rolüne İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 608- 619.
  • Esen, E., & Siyez, D. M. (2011). Ergenlerde İnternet Bağımlılığını Yordayan Psiko-sosyal Değişkenlerin İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 127-138.
  • Felt, A. P., Greenwood, K., & Wagner, D. (2011). The Effectiveness of Application Permissions. 2nd USENIX Conference on Web Application Development (WebApps ’11) (pp. 75-86). Portland: USENIX Association.
  • Fidan, M. (2016). Bilişim Etiği Boyutlarına Göre Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1641-1654.
  • Gökmen, Ö. F., & Akgün, Ö. E. (2014). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Bilgilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61-84.
  • Gattiker, U. E., & Kelley, H. (1999). Morality And Computer: Attitudes And Differences In Moral Judgments. Information Systems Research, 233-254.
  • Genç, Z., Kazez, H., & Fidan, A. (2013). Çevrimiçi Etik Dışı Davranışlarının Belirlenmesi İçin Bir Ölçek Uyarlama Çalışması,. Akademik Bilişim 2013 (pp. 194-197). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Godwin, R. (2011). Emerging Technologies: Mobile Apps for Language Learning. Language Learning & Technology, 15(2), 2–11.
  • Haines, R., & Leonard, L. K. (2007). Individual Characteristics and Ethical Decisionmaking in an IT context. Journal of Management & Data Systems,, 5-20.
  • Ünver, H. (2016). Siber Zorbalık ile Problemli İnternet Kullanımı ve Riskli Internet Davranışı Arasındaki İlişki ve Bu Değişkenlerin Çeşitli Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karagöz, K. (2004). İfade Özgürlüğü ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararlarında Sınırlandırılması Sorunu. Ankara, Türkiye: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karahisar, T. (2014). İnternette Çocukları Bekleyen Riskler ve Medya Okuryazarlığı. The Turkish Online Journal of Design,Art and Communication, 82-95.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yönetmi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kavza, U. (2010). Veri Madenciliğinde Mahremiyetin Sağlanması. Yüksek Lisans Tezi.
  • Kocaeli: Gebze Yüksek teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kazaskeroğlu, E., Özpınar , A., & Öz, Ö. (2010). Bilgiye Erişim, Paylaşım Ve Bilgi Teknolojileri Alanında Etik Olmayan Davranışlar Ve Sebepleri. Ankara, Türkiye: III. Ağ ve Bilgi Güvenliği Sempozyumu.
  • Kiera, J., & Cronan, T. (1998). How Men And Woman View Ethics. Communications Of The ACM, 70-76.
  • Kim, S., & Hovav, A. Z. (2011). The impact of smart phone usability on group task performance in a university environment: media synchronicity perspective. International Conference on Information Resources Management (CONF-IRM). Seul.
  • Kuzu, E. B., & Becit, G. (2008). Bilgisayar Etiği Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Programlarında Kendine Ne Kadar Yer Buluyor?,. 8th International Education Technology Conference, (pp. 284-288). Eskişehir.
  • Lau, W., & Yuen, A. (2014). Internet Ethics Of Adolescents: Understanding Demographic Differences. Computer & Education, 378-385.
  • Mason, R. O. (1986). Four Ethical Issues of Information Age. Mıs Quarterly, 5-11.
  • Metin, M. (2015). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Peker , A., & Eroğlu, Y. (2010). Erkek Öğrencilerde Siber Zorba ve Kurban Olmanın Yordayıcısı Olarak İnternet Bağımlılığı. 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (pp. 862-867). Konya: Maya Akademi.
  • Perry, B. (2010). Exploring Academic Misconduct: Some Insights Into Student Behaviour. Active Learning In Higher Education, 97-108.
  • Sarma, B., Li, N., Gates, C., Potharaju, R., Nita-Rotaru, C., & Molloy, I. (2012). Android Permissions: A Perspective Combining Risks and Benefits. Symposium on Access Control Models and Technologies (SACMAT) (pp. 13-22). Newark, USA: Rutgers University.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim, 23-32.
  • Şahin, C. (2011). An Analysis of Internet Addiction Levels of Individuals According to Various Variables. The Turkish Online Journal of Education Technology, 60-66.
  • Türk Ceza Kanunu. (2004). Retrieved from http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5237.html
  • Türk Patent Enstitüsü. (2013). Fikri Mülkiyet ve Küçük Orta Ölçekli İşletmler. Retrieved from http://www.turkpatent.gov.tr/dosyalar/yayinlar/bilgikitapciklari/fikrimlkytkobi.pdf
  • Takemura, T., Tanaka, H., & Matsuura , K. (2011). Analysis of Awareness Gap between Security Managers and Workers in an Organization with Regard to the Effectiveness of the Informations Security Measures. Journal of Information Prowessing, 253-262.
  • Torun, Ö. (2007). Resmi Ortaokul Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin İnternet Etiğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. MArmara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Tosun, N., Geçer, A., & Kaşıkçı, D. N. (2016). Öğretmen Adaylarının Internet Etiği Algıları ve Kontrol Odağı Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 82-103.
  • Uysal, Ö. (2006). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Etiğine İlişkin Görüşleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Vigra-Taglianti, F., Brambilla, R., Priotto, B., Angelino, R., Cuomo, G., & Diecidue, R. (2017). Problemmatic Internet Use Among High School Student: Prevalence,Associated Factors and Gender Differences. Psychiatry Research, 163-171.
  • Zeybek, G. (2011). Bilgisayar Meslek Dersi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerini Kullanımlarının Etik Açıdan İncelenmesi. Konya.

An Awareness Study on Application Permits of Smartphones

Yıl 2018, , 153 - 167, 01.01.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.1.010.x

Öz

Nowadays, mobile communication technology is at the center of our life. Today, smartphones have become an indispensable part of both business and daily life. Smartphones that can reach the Internet without space and time constraints have begun to change user habits. Individuals actively use the applications that they like and appreciate, and keep them in their devices. Even they do not remove applications that they use little or no longer use. This is important in terms of the need and commitment to mobile applications. While downloading the programs they want to use on their mobile devices, the applications they download are asking for special permissions. Some of these permissions are required for the operation of the application, while others are dangerous violating private secrecy permissions. The permissions each application wants are different. Many permissions such as calendar, camera, contacts, location information, incoming calls to the phone, microphone, access to the messages and storage settings are requested as permission. Applications do not work when these permissions are not granted. In this study, awareness and behavioral practices of individuals will be investigated. The aim of the work is to determine whether individuals have given these permits to programs they have installed, and whether they are aware of the dangers of those permits. Taking into account the ease of access in this context, students from Kocaeli University Faculty of Communication have been chosen as the sample. The data will be collected by the survey technique from the students included in the survey. The survey technique will be applied to 246 people with 95% confidence level and 6% error margin

Kaynakça

  • Ada, S. ve Tatlı, H. S., (2013). Akıllı Telefon Kullanımını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma.Akademik Bilişim Konferansı. Antalya: Akdeniz Üniversitesi
  • Çelen, F. K. (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımında İlköğretim Öğrencilerinin Etik Olmayan Davranışlara İlişkin Görüşlerin İncelenmesi.
  • Çetinkaya, B. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde siber zorbalığın yaygınlığı.
  • Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Enstitüsü.
  • Özaydın, B. (2010). Teknoloji Kültürü ve Etik. Isparta, Türkiye: Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Adam, A. (2000). Gender and Computer Ethics. Computers and Society, 17-24.
  • Arıcak, O. T. (2009). Üniversite Öğrencilerindeki Siber Zorbalık Davranışlarının Bir Yordayıcısı Olarak Psikiyatrik Belirtiler. Eurasian Journal of Educational Research, 167- 184.
  • Arıcak, O. T. (2011). Siber Zorbalık: Gençlerimizi Bekleyen Yeni Tehlike. Kariyer Penceresi, 10-12.
  • Arslan, Z. (2003). ABD Yüksek Mahkemesi Kararlarında İfade Özgürlüğü, Liberal Düşünce Topluluğu. Ankara: Avrupa Komisyonu Cantekin Matbaası.
  • Ayas, T. (2012). Tle Relationship Between Internet and Computer Game Addiction Level and Shyness Among High School Student. Educational Sciences: Theory and Practice, 632-636.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimciler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akaddemi.
  • Büyükfiliz, B. (2016). 18-25 Yaş Arası Genç Yetişkinlerde Problemli İnternet Kullanımı ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baker, Ö., & Kavşut, F. (2007). Akran Zorbalığının Yeni Yüzü: Siber Zorbalık. Eurasian Journal Of Educational Research, 31-42.
  • Baloğlu, Ç. (2006). İfade Özgürlüğü. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beder, A., & Ergün, E. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Güvenli İnternet Kullanım Durumlarının Belirlenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 23-41.
  • Cerrah, İ. (2001, Mart 24). Bilişim teknolojileri ve etik. Bilişim ve internet teknolojilerinin ceza hukuku açısından doğurduğu yeni sorunlar. (pp. 15-29). Bursa: Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı.
  • Dülger, M. V. (2004). Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nde Düşünce Özgürlüğü. İstanbul: Galatasaray Üniversitesi Yayını.
  • Dedeoğlu, G. (2001). Etik ve Bilişim. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği Yayınları.
  • Dedeoğlu, G. (2006). Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Durak Batıgün, A., & Kılıç, N. (2011). İnternet Bağımlılığı: Kişilik Özellikleri, Psikolojik Belirtiler, Sosyal Destek ve İlişkili Bazı Sosya-demografik Değişkenler Arasındaki İlişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 1-10.
  • Erdem, Z. (2008). Öğretmen Adaylarının Bilişim Teknolojilerini Kullanımlarının Etik Açıdan Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ersoy, A., & Özden, M. (2011). Öğretmen Adaylarının Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmlarında Öğretim Elemanının Rolüne İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 608- 619.
  • Esen, E., & Siyez, D. M. (2011). Ergenlerde İnternet Bağımlılığını Yordayan Psiko-sosyal Değişkenlerin İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 127-138.
  • Felt, A. P., Greenwood, K., & Wagner, D. (2011). The Effectiveness of Application Permissions. 2nd USENIX Conference on Web Application Development (WebApps ’11) (pp. 75-86). Portland: USENIX Association.
  • Fidan, M. (2016). Bilişim Etiği Boyutlarına Göre Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1641-1654.
  • Gökmen, Ö. F., & Akgün, Ö. E. (2014). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilişim Güvenliği Bilgilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61-84.
  • Gattiker, U. E., & Kelley, H. (1999). Morality And Computer: Attitudes And Differences In Moral Judgments. Information Systems Research, 233-254.
  • Genç, Z., Kazez, H., & Fidan, A. (2013). Çevrimiçi Etik Dışı Davranışlarının Belirlenmesi İçin Bir Ölçek Uyarlama Çalışması,. Akademik Bilişim 2013 (pp. 194-197). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Godwin, R. (2011). Emerging Technologies: Mobile Apps for Language Learning. Language Learning & Technology, 15(2), 2–11.
  • Haines, R., & Leonard, L. K. (2007). Individual Characteristics and Ethical Decisionmaking in an IT context. Journal of Management & Data Systems,, 5-20.
  • Ünver, H. (2016). Siber Zorbalık ile Problemli İnternet Kullanımı ve Riskli Internet Davranışı Arasındaki İlişki ve Bu Değişkenlerin Çeşitli Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karagöz, K. (2004). İfade Özgürlüğü ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararlarında Sınırlandırılması Sorunu. Ankara, Türkiye: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karahisar, T. (2014). İnternette Çocukları Bekleyen Riskler ve Medya Okuryazarlığı. The Turkish Online Journal of Design,Art and Communication, 82-95.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yönetmi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kavza, U. (2010). Veri Madenciliğinde Mahremiyetin Sağlanması. Yüksek Lisans Tezi.
  • Kocaeli: Gebze Yüksek teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kazaskeroğlu, E., Özpınar , A., & Öz, Ö. (2010). Bilgiye Erişim, Paylaşım Ve Bilgi Teknolojileri Alanında Etik Olmayan Davranışlar Ve Sebepleri. Ankara, Türkiye: III. Ağ ve Bilgi Güvenliği Sempozyumu.
  • Kiera, J., & Cronan, T. (1998). How Men And Woman View Ethics. Communications Of The ACM, 70-76.
  • Kim, S., & Hovav, A. Z. (2011). The impact of smart phone usability on group task performance in a university environment: media synchronicity perspective. International Conference on Information Resources Management (CONF-IRM). Seul.
  • Kuzu, E. B., & Becit, G. (2008). Bilgisayar Etiği Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Programlarında Kendine Ne Kadar Yer Buluyor?,. 8th International Education Technology Conference, (pp. 284-288). Eskişehir.
  • Lau, W., & Yuen, A. (2014). Internet Ethics Of Adolescents: Understanding Demographic Differences. Computer & Education, 378-385.
  • Mason, R. O. (1986). Four Ethical Issues of Information Age. Mıs Quarterly, 5-11.
  • Metin, M. (2015). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Peker , A., & Eroğlu, Y. (2010). Erkek Öğrencilerde Siber Zorba ve Kurban Olmanın Yordayıcısı Olarak İnternet Bağımlılığı. 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (pp. 862-867). Konya: Maya Akademi.
  • Perry, B. (2010). Exploring Academic Misconduct: Some Insights Into Student Behaviour. Active Learning In Higher Education, 97-108.
  • Sarma, B., Li, N., Gates, C., Potharaju, R., Nita-Rotaru, C., & Molloy, I. (2012). Android Permissions: A Perspective Combining Risks and Benefits. Symposium on Access Control Models and Technologies (SACMAT) (pp. 13-22). Newark, USA: Rutgers University.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim, 23-32.
  • Şahin, C. (2011). An Analysis of Internet Addiction Levels of Individuals According to Various Variables. The Turkish Online Journal of Education Technology, 60-66.
  • Türk Ceza Kanunu. (2004). Retrieved from http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5237.html
  • Türk Patent Enstitüsü. (2013). Fikri Mülkiyet ve Küçük Orta Ölçekli İşletmler. Retrieved from http://www.turkpatent.gov.tr/dosyalar/yayinlar/bilgikitapciklari/fikrimlkytkobi.pdf
  • Takemura, T., Tanaka, H., & Matsuura , K. (2011). Analysis of Awareness Gap between Security Managers and Workers in an Organization with Regard to the Effectiveness of the Informations Security Measures. Journal of Information Prowessing, 253-262.
  • Torun, Ö. (2007). Resmi Ortaokul Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin İnternet Etiğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. MArmara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Tosun, N., Geçer, A., & Kaşıkçı, D. N. (2016). Öğretmen Adaylarının Internet Etiği Algıları ve Kontrol Odağı Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 82-103.
  • Uysal, Ö. (2006). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Etiğine İlişkin Görüşleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Vigra-Taglianti, F., Brambilla, R., Priotto, B., Angelino, R., Cuomo, G., & Diecidue, R. (2017). Problemmatic Internet Use Among High School Student: Prevalence,Associated Factors and Gender Differences. Psychiatry Research, 163-171.
  • Zeybek, G. (2011). Bilgisayar Meslek Dersi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerini Kullanımlarının Etik Açıdan İncelenmesi. Konya.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İhsan Karlı Bu kişi benim

Sema Doğru Bu kişi benim

Yusuf Bahadır Doğru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Karlı, İ., Doğru, S., & Doğru, Y. B. (2018). Akıllı Telefonların Uygulama İzinleri Üzerine Bir Farkındalık Çalışması. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 9(31), 153-167. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.1.010.x