Bu çalışmanın amacı, yeni medyanın haber tüketim pratikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Yeni medya, hız, güncellik ve interaktiflik vb. özellikleri sayesinde, geleneksel medyaya meydan okumaktadır. Cep telefonlarının yaygın kullanımı ile yeni medyaya ulaşım daha da kolaylaşmış, bu durum ise geleneksel haber mecralarının, özellikle gazeteciliğin düşüşe geçmesine neden olmuştur. Çalışma, yeni medyanın haber tüketimi ve geleneksel medya üzerindeki varsayılan bu etkilerini, anket tekniğini kullanarak değerlendirmeyi hedeflemektedir.
This article aims to assess the widespread impact of new media on news consumption. In the last decade, new media became a challenge towards the conventional media sources, defying them by its rapidty, actuality and interactivity. The easy access to new media by the widespread usage of mobile phones also triggered the decline of traditional news sources, especially print journalism. The article aims to assess these hypothetical effects of new media on news consumption and traditional media by conducting a survey on the issue.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 29 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.