Copper J.C. (1999) An Illustrted Encyclopedia Of Traditional Symbols. London: British Museum Book Shop.Gardin, Nanon, Robert Olorenshaw, Jean Gardin ve Oliver Klein (2014). Larousse Semboller Sözlüğü. Çev. , Beyza Akşit. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.Uygun, Azize (2013). “ Antik Dönem Büyüsel Tedaviler ve Günümüz Örnekleri.” Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Jung, Carl Gustave (2015). “İnsan ve Sembolleri.” Çev. Hatice Mukaddes İlgün. İstanbul: Kabalcı Yay.http://www.tebdiz.com//index.php?sayfa=arama_yeni&MyD=0fcdd8ae570c88704db5 [01.12.2018]Saraç, Yekta. “Emri Divanı” http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10607,emridivanipdf.pdf?0 [erişim tarihi: 01.12.2018]
KLÂSİK TÜRK ŞİİRİNDE “DAİRE ÇEKMEK/ÇİZMEK” DEYİMİNİN KÜLTÜREL KÖKENLERİNE DAİR
Klâsik
Türk şiirindeki bazı söyleyişlerde ve deyimlerde çeşitli inançlara dair izler
görülmektedir. Bu inançların tarihsel sürecine bakıldığında oldukça geriye
gittiği takip edilebilir. Eski medeniyetlerde izlerine rastlanılan ifadeler Jung’un “toplumsal bilinçdışı” ifadesiyle farklı kültürlerde ve çeşitli
sanat dallarında yerini almıştır. Bu çalışmada ise klâsik Türk şiirinde geçen “daire çekmek/çizmek” deyiminin kökenleri
ve kullanımı değerlendirilecektir.
Copper J.C. (1999) An Illustrted Encyclopedia Of Traditional Symbols. London: British Museum Book Shop.Gardin, Nanon, Robert Olorenshaw, Jean Gardin ve Oliver Klein (2014). Larousse Semboller Sözlüğü. Çev. , Beyza Akşit. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.Uygun, Azize (2013). “ Antik Dönem Büyüsel Tedaviler ve Günümüz Örnekleri.” Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Jung, Carl Gustave (2015). “İnsan ve Sembolleri.” Çev. Hatice Mukaddes İlgün. İstanbul: Kabalcı Yay.http://www.tebdiz.com//index.php?sayfa=arama_yeni&MyD=0fcdd8ae570c88704db5 [01.12.2018]Saraç, Yekta. “Emri Divanı” http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/10607,emridivanipdf.pdf?0 [erişim tarihi: 01.12.2018]
Yılmaz, H. (2018). KLÂSİK TÜRK ŞİİRİNDE “DAİRE ÇEKMEK/ÇİZMEK” DEYİMİNİN KÜLTÜREL KÖKENLERİNE DAİR. Akademik Dil Ve Edebiyat Dergisi, 2(4), 167-171. https://doi.org/10.34083/akaded.491123