BibTex RIS Kaynak Göster

According To Misri The story of Moses and Hıdhır The Case of The Killing of the child

Yıl 2016, Sayı: 1, 49 - 78, 01.12.2016

Öz

It ıs well know n that from the dicipline of Tasawwuf the story of Moses
and Hıdhır ınvolves great ımportance. This subject draw the attention of
G. Jung and he examined the four arche in the Surah of Kahf. O ur eminent
sufi Niyazi Mısri wrote a special treatise on this subject. In this article
we shed light only to the commentary on the subject of the killing of
the child by Hıdhır. Moses as prophet carrying a little desire and dusts of
prediciency. That’s why Hıdhır killed the child in order to remove Moses’s
humanly desires about governing. According to Misri,such kind of killing
should read metaphoricaly and involves a symbolıc values.
Mısri sees same interpretation in the sacrification of Abraham his Son. Like
Moses Abraham also brought up in the palace. They both suffered the desire
of governig and position. In sum Mısri saw a formatıon an proceces of
personality in the case of killing of the child and delt w ith this issue in his
article.

NİYAZ-I MISRÎ'YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ

Yıl 2016, Sayı: 1, 49 - 78, 01.12.2016

Öz

Tasavvuf disiplini açısından Musa-Hızır (as) kıssasının büyük bir öneme sahip
olduğu bilinir. Bu konu Jung’un da dikkatini çekmiş ve sûre-i Kehf’deki
“dört arke”yi incelemiştir. Mutasavvıfımız Niyâz-ı Mısrî de bu konuda bir
risale yazarak işârî bir yorum yapmıştır. Makalemize bu risâlenin sadece
Hızır’ın çocuğu öldürmesi üzerine yapılan yorumunu ele alıp inceledik. Hz.
Musa’da (as) her ne kadar nefs-i mutmainnede de olsa az çok riyaset tozları
kalmıştı. Hızır (as) işte bu son riyaset kalıntılarını gidermek üzere o çocuğu
öldürmüştü. Mısrî’ye göre bu şekilde reel öldürme olayının okuma olarak
sembolik bir değere de sahip olduğu anlaşılıyor.
Mısrî Hz. İbrahim’in oğlunu kurban etmesinde de aynı keyfiyeti görür.
Çünkü Hz. İbrahim de Hz. Musa gibi sarayda büyümüştü. Yani ikisi de
yüksek dozda makam, mevki, yöneticilik ve riyaset gibi şuuraltı yapılanmalarına
maruz kalmıştı. Özetle söylemek gerekirse Mısrî, Hızır’ın çocuğu
öldürmesinde Hz. Musa’ya ait bir şahsiyet yapılanması görmüş ve risalesinde
bunu dile getirmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74EK77NS
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ethem Cebecioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cebecioğlu, E. (2016). NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi, 1(1), 49-78.
AMA Cebecioğlu E. NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ. AKADEMİAR. Aralık 2016;1(1):49-78.
Chicago Cebecioğlu, Ethem. “NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ”. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Aralık 2016): 49-78.
EndNote Cebecioğlu E (01 Aralık 2016) NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi 1 1 49–78.
IEEE E. Cebecioğlu, “NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ”, AKADEMİAR, c. 1, sy. 1, ss. 49–78, 2016.
ISNAD Cebecioğlu, Ethem. “NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ”. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi 1/1 (Aralık 2016), 49-78.
JAMA Cebecioğlu E. NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ. AKADEMİAR. 2016;1:49–78.
MLA Cebecioğlu, Ethem. “NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ”. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 49-78.
Vancouver Cebecioğlu E. NİYAZ-I MISRÎ’YE GÖRE HZ. MUSA VE HIZIR KISSASI: ÇOCUĞUN ÖLDÜRÜLMESİ. AKADEMİAR. 2016;1(1):49-78.

AKADEMİAR, 2020 Haziran (8) sayısından itibaren TR DİZİN'de taranmaktadır.