In the period of the
Republic, the profession such as artist, philosopher, poet, architect was
affected by mysticism. Necip Fazılert burning the evil eye, Nurettin Topçu'da
maârif and Turgut Cansever'da architecture has grown. When the dream Erol
Akyavaş passed through the lively interpretation of Muzaffer Ozak Efendi, he
reflected the canvas as ir Miraçnâme Öz and reflected on the line in Hasan
Aycın. This deep thought has written to Yahya Kemal Beyatlı the G Bayram Sabahı
in Süleymaniye ’, Nâzım Hikmet to the’ Dergâh Kuyusu usu, to Sabahattin Ali to
’Breath to Abdülkâdir Geylânî His Holiness Bu. In this article, we focused on
the sufiyyane influences in the art of painting and caricature by Erol Akyavaş
and Hasan Aycın examples. we focused on living examples.
Geçmişte olduğu gibi Cumhuriyet döneminde de
sanatçı, filozof, şair, mimar gibi meslekler tasavvufî neşveden
etkilenmişlerdir. Necip Fazıl’ı yakan nazar, Nurettin Topçu’da maârif ve Turgut
Cansever’de mimariyi yeşertmiştir. Erol Akyavaş’ın gördüğü rüya Muzaffer Ozak
Efendi’nin irfanî yorumundan geçince “Miraçnâme” olarak tuvale aksetmiş, Hasan
Aycın’da ise çizgiye yansımıştır. Bu derin düşünce Yahya Kemal Beyatlı’ya
“Süleymaniye’de Bayram Sabahı”nı, Nâzım Hikmet’e “Dergâh Kuyusu”’nu, Sabahattin
Ali’ye “Abdülkâdir Geylânî Hazretleri’ne Nefes”i yazdırmıştır. Bu makalede Erol Akyavaş ve Hasan Aycın örnekleri
üzerinden resim ve karikatür sanatındaki tasavvufun tesirleri incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 6 |