Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 11, 385 - 404, 28.05.2019

Öz

Otomotiv sektörü
bir çok sektörle birlikte hareket eden bir sektör olup ekonomi için oldukça
önemli düzeyde katma değer yaratan bir sektördür. Gerek üretim hacmi gerek
yarattığı istihdam ve teknolojik gelişmeyle de desteklendiğinde ilerleyen
dönemlerde önemi daha da artacak olan sektörlerden biri otomotivdir. Bu sebeple
otomotiv sektöründeki talebin canlı tutulması için tüketici davranışlarının
analiz edilmesi ve yapılması gereken işletme bazında mikro politikaların
planlanması gerekmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde otomotiv sektörünün doğuşu
ve gelişiminden yola çıkılmış, takiben sektörün hem dünya hem de ülkemiz
ekonomisi içindeki rolü ve önemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, sektörün sürdürülebilirliğinin
devam edebilmesi için yegane unsur olan tüketici ve tüketici davranışları ele
alınmıştır. Üçüncü bölümde sektör ile tüketici davranışlarının bağımlılığı
anket yöntemiyle açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma dahilinde hazırlanan anket,
ülke genelinde 18 yaş üzerindeki bireyler hedef alınarak oluşturulmuş ve dağıtılmıştır.
Anket sonuçlarına göre, otomotiv sektöründeki satınalma süreçlerinde tüketici
davranışlarına etki eden faktörler sıralanmıştır. Araştırmada Türkiye’de 26-35
yaş arasındaki tüketicilerin, otomobil satın alırken ürünü satan yerler ve
buralardaki satış danışmanlarından bilgi almayı tercih edip etmedikleri
sorusuna yanıt aranmıştır. Elde edilen veriler ışığında, sorumuzda tanımlanan tüketici
profilinin, otomobil satın alırken ürünü satan yerler ve buralardaki satış
danışmanlarından bilgi almayı tercih etmedikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Referans 1 -Aka, K. (2014). Bireylerin Otomotiv Alımında Etkili Olan Faktörlerin İstatistiksel Yöntemlerle İncelenmesi, İstanbul.
  • Referans 2 -Altuğ, M. (2010). Türk Otomotiv Sektörünün Gelişmesi,
  • Referans 3 -Arslan, K. (1992). Otomotiv Sektöründe Tüketici Davranışlarının Analizi, Ankara,
  • Referans 4 -Bedir, A. (2002). Türkiyede Otomotiv Sanayii Gelişme Perspektifi, Devlet Planlama Teşkilatı,
  • Referans 5- Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2017). Otomotiv Sektörü Raporu,
  • Referans 6- Burnett, J. (2008). Core Concepts Of Marketing, Zurich,
  • Referans 7- Chaney, D. (1999). Yaşam Tarzları, İstanbul.
  • Referans 8 - Dacko, Scott G. (2008). Advanced Dictionary Of Marketing, Oxford University Press,
  • Referans 9- Davudov, G. (2011) Türkiye'de ve Azerbaycan'da Tüketicilerin Satınalma Davranışlarına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi, Kütahya,
  • Referans 10 - Durmaz Y. (2008), Tüketici Davranışı, Ankara.
  • Referans 11 - Gabriel, Y. ve Tim, L. (2006) Unmanageable Consumer, London, Referans 12 - Karabulut, M. (1981). Tüketici Davranışı, İstanbul,
  • Referans 13- Khan, M. (2006). Consumer Behaviour And Advertising Management, New Delhi
  • Referans 14 - Kottler, P. (1994). Marketing Management, New Jersey.
  • Referans 15-Kottler, P. (2000). Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık.
  • Referans 16-Mittal V.( 2001). Kamakura W.A., Satisfaction, Repurchase, Intent And Repurchase Behaviour, Journal of Marketing Research.
  • Referans 17-Mucuk, İ. (1999). Pazarlama İlkeleri, İstanbul.
  • Referans 18-Odabaşı Y. (1998). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Eskişehir.
  • Referans 19-Odabaşı, Y. ve Gülfidan B. (2002). Tüketici Davranışı, İstanbul.
  • Referans 20-Osd. (2017). Otomotiv Sanayii 2016 Yılı Küresel Değerlendirme Raporu.
  • Referans 21-Osd. (2017). Otomotiv Sanayii Genel İstatistik Bülteni.
  • Referans 22-Pieters, R. (1993). A Control View On The Behaviour Of Consumers, European Journal Of Marketing,
  • Referans 23-Reisinger, Y. (2009). International Tourism: Culture And Behaviour, Oxford
  • Referans 24-Saydan R. (2004). 1900'lerin İlk Yıllarında Ford-General Motors Rekabeti, Balıkesir.
  • Referans 25-Schiffman L.G. ve Kanuk L.L., (1987). Consumer Behaviour, London
  • Referans 26-Solomon, M. (2006). Consumer Behaviour: European Perspective, New Jersey
  • Referans 27-Swenson, C. A. (1992). Selling to a Segmented Market, Illinois.
  • Referans 28-Türkiye İhracatçılar Meclisi
  • Referans 29-Türkiye İş Bankası. (2015). Otomotiv Sektörü Raporu,
  • Referans 30- Uçar, K. (2011). Türk Otomotiv Sektöründeki Yapısal Değişimin Bir Uygulamayla İncelenmesi, İstanbul,
  • Referans 31- Unfpa, United Nations Population Fund-World Population Dashboard Referans 32- Wilkie, W. 1994 Consumer Behaviour, Canada,
  • Referans 33-Yaşar, O, (2013). Türkiye’de Otomotiv Ana ve Yan Sanayi ve Marmara Bölgesinde Kümelenme.
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 11, 385 - 404, 28.05.2019

Öz

Kaynakça

  • Referans 1 -Aka, K. (2014). Bireylerin Otomotiv Alımında Etkili Olan Faktörlerin İstatistiksel Yöntemlerle İncelenmesi, İstanbul.
  • Referans 2 -Altuğ, M. (2010). Türk Otomotiv Sektörünün Gelişmesi,
  • Referans 3 -Arslan, K. (1992). Otomotiv Sektöründe Tüketici Davranışlarının Analizi, Ankara,
  • Referans 4 -Bedir, A. (2002). Türkiyede Otomotiv Sanayii Gelişme Perspektifi, Devlet Planlama Teşkilatı,
  • Referans 5- Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2017). Otomotiv Sektörü Raporu,
  • Referans 6- Burnett, J. (2008). Core Concepts Of Marketing, Zurich,
  • Referans 7- Chaney, D. (1999). Yaşam Tarzları, İstanbul.
  • Referans 8 - Dacko, Scott G. (2008). Advanced Dictionary Of Marketing, Oxford University Press,
  • Referans 9- Davudov, G. (2011) Türkiye'de ve Azerbaycan'da Tüketicilerin Satınalma Davranışlarına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi, Kütahya,
  • Referans 10 - Durmaz Y. (2008), Tüketici Davranışı, Ankara.
  • Referans 11 - Gabriel, Y. ve Tim, L. (2006) Unmanageable Consumer, London, Referans 12 - Karabulut, M. (1981). Tüketici Davranışı, İstanbul,
  • Referans 13- Khan, M. (2006). Consumer Behaviour And Advertising Management, New Delhi
  • Referans 14 - Kottler, P. (1994). Marketing Management, New Jersey.
  • Referans 15-Kottler, P. (2000). Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık.
  • Referans 16-Mittal V.( 2001). Kamakura W.A., Satisfaction, Repurchase, Intent And Repurchase Behaviour, Journal of Marketing Research.
  • Referans 17-Mucuk, İ. (1999). Pazarlama İlkeleri, İstanbul.
  • Referans 18-Odabaşı Y. (1998). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Eskişehir.
  • Referans 19-Odabaşı, Y. ve Gülfidan B. (2002). Tüketici Davranışı, İstanbul.
  • Referans 20-Osd. (2017). Otomotiv Sanayii 2016 Yılı Küresel Değerlendirme Raporu.
  • Referans 21-Osd. (2017). Otomotiv Sanayii Genel İstatistik Bülteni.
  • Referans 22-Pieters, R. (1993). A Control View On The Behaviour Of Consumers, European Journal Of Marketing,
  • Referans 23-Reisinger, Y. (2009). International Tourism: Culture And Behaviour, Oxford
  • Referans 24-Saydan R. (2004). 1900'lerin İlk Yıllarında Ford-General Motors Rekabeti, Balıkesir.
  • Referans 25-Schiffman L.G. ve Kanuk L.L., (1987). Consumer Behaviour, London
  • Referans 26-Solomon, M. (2006). Consumer Behaviour: European Perspective, New Jersey
  • Referans 27-Swenson, C. A. (1992). Selling to a Segmented Market, Illinois.
  • Referans 28-Türkiye İhracatçılar Meclisi
  • Referans 29-Türkiye İş Bankası. (2015). Otomotiv Sektörü Raporu,
  • Referans 30- Uçar, K. (2011). Türk Otomotiv Sektöründeki Yapısal Değişimin Bir Uygulamayla İncelenmesi, İstanbul,
  • Referans 31- Unfpa, United Nations Population Fund-World Population Dashboard Referans 32- Wilkie, W. 1994 Consumer Behaviour, Canada,
  • Referans 33-Yaşar, O, (2013). Türkiye’de Otomotiv Ana ve Yan Sanayi ve Marmara Bölgesinde Kümelenme.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Beyhan İncekara Bu kişi benim 0000-0002-4937-0868

Erhan Yılmaz Bu kişi benim 0000-0001-8052-9315

Rahmi İncekara Bu kişi benim 0000-0001-8052-9315

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA İncekara, B., Yılmaz, E., & İncekara, R. (2019). OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI. Akademik Hassasiyetler, 6(11), 385-404.
AMA İncekara B, Yılmaz E, İncekara R. OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI. Akademik Hassasiyetler. Mayıs 2019;6(11):385-404.
Chicago İncekara, Beyhan, Erhan Yılmaz, ve Rahmi İncekara. “OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI”. Akademik Hassasiyetler 6, sy. 11 (Mayıs 2019): 385-404.
EndNote İncekara B, Yılmaz E, İncekara R (01 Mayıs 2019) OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI. Akademik Hassasiyetler 6 11 385–404.
IEEE B. İncekara, E. Yılmaz, ve R. İncekara, “OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI”, Akademik Hassasiyetler, c. 6, sy. 11, ss. 385–404, 2019.
ISNAD İncekara, Beyhan vd. “OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI”. Akademik Hassasiyetler 6/11 (Mayıs 2019), 385-404.
JAMA İncekara B, Yılmaz E, İncekara R. OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI. Akademik Hassasiyetler. 2019;6:385–404.
MLA İncekara, Beyhan vd. “OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI”. Akademik Hassasiyetler, c. 6, sy. 11, 2019, ss. 385-04.
Vancouver İncekara B, Yılmaz E, İncekara R. OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ SATINALMA SÜREÇLERİNDE BİREYSEL TÜKETİCİLERİN TERCİHLERİNİN ANALİZİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI. Akademik Hassasiyetler. 2019;6(11):385-404.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.