The aim of this study is to present a comprehensive review on digital marketing research. For this purpose, 1054 studies in the Scopus database that contain the phrase "digital marketing" in their title, summary or keywords have been examined. The data were analysed with bibliometric analysis method by using R program. The results show that only 7 studies have been carried out in this field between 1982 and 2003, but the concept of digital marketing has gained a huge importance since 2004. There are 295 digital marketing studies published only in 2019. Social media, electronic commerce, big data and mobile marketing concepts are among the most prominent keywords in the digital marketing literature. The countries with the highest number of studies in this area are the United States, India and the United Kingdom, respectively. Bibliometric analysis results help researchers who want to study in this field, by providing important information regarding the most cited authors and studies in the field of digital marketing, journals with the most articles published, countries that frequently works together, and the conceptual, intellectual and social structure of the literature.
Digital Marketing Bibliometric Analysis Systematic Literature Review Scopus Science Mapping
Bu çalışmanın amacı dijital pazarlama araştırmaları üzerine bütüncül bir inceleme sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda Scopus veri tabanında yer alan ve başlığında, özetinde veya anahtar kelimelerinde “digital marketing” ifadesi içeren 1054 çalışma incelenmiştir. Veriler R programı kullanılarak bibliyometrik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar 1982 – 2003 yılları arasında bu alanda sadece 7 çalışma yapıldığını, ancak 2004 yılından itibaren dijital pazarlama kavramının hızla önem kazandığını göstermektedir. Sadece 2019 yılında 295 çalışma eklenen dijital pazarlama literatüründe en çok öne çıkan anahtar kelimelerin başında sosyal medya, elektronik ticaret, büyük veri ve mobil pazarlama kavramları gelmektedir. Bu alanda en fazla çalışma yapan ülkelerin ise sırasıyla Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan ve Birleşik Krallık olduğu görülmektedir. Bibliyometrik analiz sonuçları ayrıca dijital pazarlama alanında en fazla atıf alan yazarlar ve çalışmalar, en çok makale yayımlanan dergiler ve en sık ortak çalışma yapan ülkeler ile birlikte literatürün kavramsal, entelektüel ve sosyal yapısını inceleyerek bu alanda çalışma yapmak isteyen araştırmacılar için önemli bilgiler sağlamaktadır.
Dijital Pazarlama Bibliyometrik Analiz Sistematik Literatür Taraması Scopus Bilim Haritalama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 13 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.