Bu çalışma vatandaşların hizmet memnuniyeti, kamu kurumlarına güven ve ses çıkarma davranışları arasındaki nedensel ilişkileri Yeni Kamu Yönetimi perspektifi aracılığıyla incelemektedir. Ayrıca etik kamu yönetiminin bu ilişkiler üzerindeki düzenleyici etkisi de incelenmiştir. Öne sürülen hipotezler Diyarbakır’daki 586 vatandaştan elde edilen örnekleme uygulanan anket yöntemiyle analiz edilmiştir. Lineer regresyon analizi bulgularına göre vatandaşların siyasi etkinlik düzeyi, hizmet memnuniyeti ve kamu kurumlarına duyulan güven değişkenlerinden olumlu şekilde etkilenmektedir. Öte yandan siyasi katılım sadece hizmet memnuniyetinden olumlu şekilde etkilenmektedir. Siyasi katılım ve hizmet memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Kamu yönetimi etiğinin hizmet memnuniyeti ve ses çıkarma davranışları (siyasi etkinlik ve siyasal katılım) arasındaki ilişkide olumlu bir düzenleyici etkisi bulunmaktadır. Ayrıca kamu kurumlarına güven ve ses çıkarma davranışları (siyasi etkinlik ve siyasal katılım) arasındaki ilişkide de olumlu bir düzenleyici etkisi vardır. Bu araştırma Yeni Kamu Yönetimi çıktıları hakkında farklı ülke bağlamından birinci elden toplanan veriler ile bulgular sağlamaktadır.
This study investigates the causal relationships between satisfaction with services, trust in public organizations and the voice orientation of citizens through the perspective of the New Public Management. The moderating role of ethical public administration in these relationships is also investigated. Survey methodology with a sample of 586 citizens from Diyarbakır city is used to analyze proposed hypotheses. According to linear regression analyzes, political efficacy level of citizens is positively affected by satisfaction with services and trust in public organizations variables. On the other hand, political participation is only impacted by satisfaction with services positively. No significant relationship can be found between satisfaction with services and political participation. Public administration ethics has a positive moderator role on the relationship between satisfaction with services and voice orientation behaviors (political efficacy and political participation). It also positively moderates the relationship between trust in public organizations and voice orientation of citizens (political efficacy and political participation). This research provides findings about the New Public Management outcomes from different country contexts through first-hand data.
Public Administration Ethics Satisfaction with Services Trust Voice Orientation.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 23 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.