Zamanın ilerlemesiyle birlikte yaşamın önemli dinamiklerinden biri olan sağlık sistemi, hizmet pazarlamasının önemli bir süreci haline gelmiştir. Sağlık hizmetlerine olan talepteki artışlar, teknolojideki gelişim, memnuniyet düzeyinin değişmesi ve artan beklentiler dolayısıyla sağlık hizmetlerinde pazarlamaya olan ihtiyaç artmıştır. Sağlıkta pazarlamanın satışını kolaylaştırmak ve müşteriyi ikna etmek amacıyla gerçekleştirilen faaliyetler olarak bilinen tanıtım faaliyetleri, süreçte etkili politikalarla desteklenmektedir. Yoğun dijitalleşme sürecinde hastaların bilgiye erişimi internet ve sanal ortamlarda gerçekleşmektedir. Pazarlama faaliyetlerinde ürün veya hizmetler hakkındaki bilgilere müşteri tarafından hızlı olarak ulaşılabilmesi önemli hususlardan biridir. Dijital teknoloji araçları sayesinde yer ve zaman sınırı olmadan erişim sağlanabilmesi dijital pazarlamanın önemini ve kullanımını hızlandırmıştır. Bu makale, sağlık hizmetlerinde pazarlamada uygulanan tanıtım politikalarının dijital ortamda sağlık bilgisi edinme sürecine etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda İstanbul ilindeki 397 sağlık hizmeti tüketicisinden veri toplanmıştır. Belirlenen ölçeklerle Google formda oluşturulan anket online olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi sonucunda oluşturulan model kapsamındaki hipotezler test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre sağlıkta yapılacak tanıtım, hizmet pazarlamasında kullanıcıların dijital ortamda sağlık bilgisi edinmelerini olumlu yönde etkilemektedir. Bu sonuçla gelecekte yapılacak benzer çalışmalar sürecinde sonuçların değerlendirilmesi önerilmektedir.
Sağlık Pazarlama Tanıtım Dijital Medya Sağlık Bilgisine Erişim
With the advancement of time, the health system, which is one of the important dynamics of life, has become an important process of service marketing. Promotion activities, which are known as activities carried out to facilitate the sale of marketing in health and to persuade the customer, are supported by effective policies in the process. In the process of intense digitalization, patients' access to information takes place on the internet and virtual environments. This article aims to determine the effect of promotion policies in marketing in health services on the process of obtaining health information in digital environment. In this context, data were collected from 397 health service consumers in Istanbul province. The questionnaire created in Google form with the scales determined was applied online. The hypotheses in the context of the model created as a result of statistical analysis of the data obtained were tested. According to the results obtained, the promotion to be made in health has a positive effect on the users' acquisition of health information in the digital environment in service marketing. With this result, it is recommended to evaluate the results in the process of similar studies to be conducted in the future.
Healthcare Marketing Promotion Digital Media Health Information Retrieval
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 26 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.