The impact of the digitalised world on both individuals and organisations continues at a dizzying pace. Understanding, internalising, managing and transferring such an impact increases the responsibility of today's leaders. This new leadership style, which is recognised as digital leadership, should include creating a culture of change and an innovative vision. The most important tool in realising the innovative vision is the employees. In this sense, the effect of digital leadership on the innovative behaviour of employees can be expected. On the other hand, a changing leadership style and an innovation-oriented expectation may be met with resistance rather than immediate adaptation of employees to this new situation. In this context, the main purpose of the study is to investigate the moderating role of resistance to change in the effect of digital leadership on the innovative work behaviour of hotel employees. It has been theorised that the innovative work behaviours of hotel employees whose perception of digital leadership increases will be positively affected and this effect will differ depending on whether the resistance to change is high or low. In order to collect data for the research, three different scales were used by using the survey technique from quantitative research methods. The data were collected from 383 employees working in five five-star hotel establishments operating in Lara destination of Antalya province, one of the most important tourism destinations of our country. The gathered data were analysed with Jamovi program and SPSS Process macro. Research findings revealed that digital leadership positively and significantly affects innovative work behaviour, while resistance to change negatively and significantly affects innovative work behaviour. Within the scope of the main purpose of the research, it was determined that resistance to change has a moderating role on the effect of digital leadership on innovative work behaviour. The obtained findings are discussed in the last part of the study and suggestions for practitioners and researchers are presented.
Digital Leadership Innovative Work Behavior Resistance to Change
Dijitalleşen dünyanın hem bireyler hem de örgütler üzerindeki etkisi baş döndürücü bir hızla devam etmektedir. Böyle bir etkiyi anlamak, içselleştirmek, yönetmek ve aktarmak ise günümüz liderlerinin sorumluluğunu artırmaktadır. Dijital liderlik olarak karşılık bulan bu yeni liderlik tarzı değişim kültürü yaratma ve yenilikçi bir vizyonu içermelidir. Yenilikçi vizyonu hayata geçirmede en önemli araç ise çalışanlardır. Bu manada çalışanların yenilikçi davranışı üzerinde dijital liderliğin etkisi beklenebilir. Diğer taraftan değişen liderlik tarzı ve yenilik odaklı bir beklenti, çalışanların bu yeni duruma hemen uyum göstermekten ziyade direnç göstermeleri ile karşılık bulabilir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı dijital liderliğin otel çalışanlarının yenilikçi iş davranışı üzerindeki etkisinde değişime direncin düzenleyicilik rolünü araştırmaktır. Dijital liderlik algısı artan otel çalışanlarının yenilikçi iş davranışlarının pozitif yönde etkileneceği ve değişime direncin yüksek ya da düşük olmasına bağlı olarak bu etkinin farklılaşacağı kurgulanmıştır. Araştırma için veri toplamak üzere nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak üç farklı ölçekten yararlanılmıştır. Veriler ülkemizin önemli turizm destinasyonlarının başında gelen Antalya ili Lara destinasyonunda faaliyet gösteren beş adet beş yıldızlı otel işletmesinde görev yapan 383 çalışan üzerinden toplanmıştır. Elde edilen veriler Jamovi programı ve SPSS Process makrosu ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları dijital liderliğin yenilikçi iş davranışını pozitif yönde ve anlamlı, değişime direncin ise yenilikçi iş davranışını negatif ve anlamlı olarak etkilediğini ortaya koymuştur. Araştırmanın temel amacı kapsamında dijital liderliğin yenilikçi iş davranışı üzerindeki etkisinde değişime direncin düzenleyici bir rolü olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular araştırmanın son kısmında tartışılarak, uygulayıcı ve araştırmacılar için öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 26 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.