Vatandaş için mutluluk ve konfor sağlayan özellikleri ile önemli hale gelen Toplum 5.0’ın, siyasilerin alacağı kararlara göre şekilleneceği açıktır. Toplumun en üst siyasi otoritesi olan devletin bugün yeni bir formatla dönüştürülmesi (Devlet 5.0/Dijital Devlet) söz konusudur. Bu bağlamda kamu yöneticilerinin dijital dönüşüme yön verecek liderlik yetkinliklerini tespit etmek için Aksaray ili Ortaköy ilçesinde bulunan kamu kurumlarında görev yapan çalışanlar ve yöneticilere yönelik nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama modeli kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırma sonucunda yöneticiler ve çalışanların kamuda gerçekleşen dijital liderlik konusunda -demografik değişkenler bazında bazı farklılıklar ortaya çıkmakla birlikte- genel itibari ile birbirlerine yakın bir algıya sahip olduklarına dair sonuçlar elde edilmiştir. Bu bağlamda kamu kurumlarında dijital liderlik düzeyi Toplum 5.0 için arzu edilen seviyede olmasa da yönetici ile çalışan kanaatlerinin yakın düzeyde gerçekleşmesi kamudaki dijital liderliği en dürüst şekilde yansıtması açısından ehemmiyetlidir.
Toplum 5.0 Devlet 5.0 Dijital Liderlik Kamu Çalışanları Politikacılara Öneriler
Etik belgesi eke iliştirilmiştir. Çalışmanın hazırlanmasında etik kaidelere hassasiyetle özen gösterilmiştir.
Hiç bir kurumdan destek alınmamıştır.
Destek alınmadığı için teşekkür gerekecek bir bulunmamaktadır.
It is evident that Society 5.0, which has become significant with its features that provide comfort and happiness to citizens, will be shaped by the decisions made by political authorities. The transformation of the state, the highest political authority within society, into a new format (State 5.0/Digital State) is now a reality. In this context, a quantitative study was conducted in public institutions located in Ortaköy district of Aksaray province to identify the leadership competencies of public administrators in guiding digital transformation. This study was designed using the general survey model, which is one of the quantitative research methods. The study's findings revealed that, while some differences emerged based on demographic variables, administrators and employees generally shared similar perceptions regarding digital leadership in the public sector. Although the level of digital leadership in public institutions has not yet reached the desired level for Society 5.0, the fact that the opinions of administrators and employees are closely aligned is significant as it reflects the most honest assessment of digital leadership within the public sector.
Society 5.0 State 5.0 Digital Leadership Public Employees Recommendations for Policymakers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 27 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.