Finans sektöründe önemli yere sahip olan bankacılık hizmetleri, son yıllarda hızlanan dijitalleşme trendi ve gelişmekte olan teknolojilerin etkisiyle geleneksel bankacılıktan farklı bir görünüme bürünmüştür. Bu çalışmada, dijitalleşme ve finansal teknolojilerin sonuçlarının hizmet pazarlaması perspektifi ile öncelikle banka müşterilerine, sonrasında banka çalışanları ile banka performansına yansımalarının tespitinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışmada hizmet pazarlamasını etkin olarak kullanan bankacılık sektörü alanında dijitalleşme ve finansal teknoloji kavramlarının etkilerine ilişkin kapsamlı literatür taraması yapılmış, literatür bulguları araştırmanın teorik bilgi altyapısı olarak yorumlanarak, sonuç ve öneriler sunulmuştur.
Araştırmanın sonucunda, dijitalleşme ve finansal teknolojilerinin yarattığı artan verimlilik ve azalan maliyetlerin banka performansına pozitif etkileri olduğu, hizmet süreçlerini hızlandırdığı ve zaman tasarrufu sağladığı için müşteriler üzerinde çok yönlü olumlu etkileri olduğu ortaya çıkmaktadır. Dijital dönüşümlerin yarattığı artan otomasyon ve azalan insan ihtiyacının bankacılık hizmetlerinde teknoloji uyumlu müşteri ilişkileri çalışanı istihdamı yarattığı görülmüş, azalan iş yükü ile artan iş tatmini nedeniyle hizmet çalışanlarının memnuniyeti üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Hizmet pazarlaması bankacılık hizmetleri dijitalleşme finansal teknoloji banka müşterileri
In recent years, banking services, which hold a significant position in the financial sector, have undergone a transformation from traditional banking due to the accelerating trend of digitization and the influence of emerging technologies. This study aims to determine the implications of digitization and financial technologies on service marketing from the perspective of both bank customers and subsequently, bank employees and bank performance. Through an extensive literature review on the effects of digitization and financial technology in the banking sector, where service marketing is effectively utilized, the findings of the literature were interpreted as the theoretical knowledge base of the research, and conclusions and recommendations were provided.
The results of the study reveal that the increased efficiency and decreased costs brought about by digitization and financial technologies have a positive impact on bank performance. These changes accelerate service processes and lead to time savings, thereby exerting multifaceted positive effects on customers. It is evident that the increased automation and reduced human requirement resulting from digital transformations have led to employment for technology-savvy customer relationship employees in banking services. Furthermore, the reduction in workload coupled with increased job satisfaction has a favorable influence on service employee contentment.
service marketing banking services digitilization financial technologies bank customers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnovasyon Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |