Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Views on the Contribution of Creative Drama Activities for Primary School Students to Their Creative Writing Skills

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 2, 103 - 129, 27.10.2025

Öz

Creative drama activities are one of the methods frequently used by teachers in the learning-teaching process and contribute to the development of students in many ways. The purpose of this research is to determine the contribution of creative drama activities for primary school students to the students' creative writing skills in line with teachers' opinions. In the study, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The study group consisted of 30 classroom teachers working in Turhal district of Tokat province who were selected through convenience sampling. The data were collected through face-to-face interviews using a semi-structured interview form and evaluated by descriptive analysis method. According to the research findings, the majority of the teachers stated that they included creative drama and creative writing activities in classroom practices. In line with the teachers' opinions, it was concluded that creative drama activities made significant contributions to students' creative writing skills. These contributions include the development of imagination and creativity, self-confidence and self-expression skills, thinking and interpretation skills, social and emotional development, personal awareness, embodiment and animation skills, transferring the experiences gained to writing, empathy and identification with different roles. In addition, it was found that creative drama and writing processes support each other and proceed in parallel.
Keywords: Primary school students, primary school teachers, creative drama, creative writing.
JEL Kodları: I21, I29

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30
  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö., & Başbuğ, S. (2024). Müzelerde yaratıcı drama ile öğrenme: Kültürel miras örnekleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Altınova, H. H., & Çiftçi, E. G. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15), 28–47.
  • Annarella, L. A. (1999). Using creative drama in the writing process (ERIC Document Reproduction Service No. ED434379).
  • Balcı, E., & Çelen, N. (2023). Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcı Drama Yöntemiyle İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (37), 777-789.
  • Bengi, Ş. N. (2024). Okul öncesi dönemde yaratıcı drama eğitiminin 5-6 yaş grubu çocukların öz düzenleme becerileri ve benlik algıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi. [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Bilgiç, E., &Alımterin, Z. (2024). Kaynaştırma uygulamaları sürecinde yaratıcı drama yöntemi. Yaratıcı Drama Dergisi, 19(1), 90-108.
  • Bilgili, G. Y., & Kana, F. (2018). Yaratıcı yazma etkinliklerinin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(26), 544–561.
  • Calp, Ş. (2020). Özgür düşünme ve özgüven: Yaratıcı drama yöntemiyle kazandırılabilir mi? Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 1026–1043.
  • Celume, M. P., &Botella, M. (2025). Le processuscréatif de la drama-pédagogiechezlesenfants: entrecorps et émotion. Journal de recherche en éducationsartistiques (JREA), (5), 47–62.
  • Çer, E. (2017). İlkokul öğrencilerinin yazma becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(190), 379–400.
  • Demirdöğen, E., & Balcı, E. (2022). 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe sözlük kullanımı ile kelime defteri oluşturmasının yaratıcı yazma üzerindeki etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (131), 283–298.
  • Durukan, E., & Satılmış, S. (2021). 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yaratıcı yazma becerileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 53–70.
  • Erdoğan, M. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi.
  • Erdoğan, T., Erdoğan, Ö., & Uzuner, F. G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonu ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 297–313.
  • Erkan, G., & Aykaç, M. (2014). Samet Behrengi'nin kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerisi ve tutumlarına etkisi. Journal of International Social Research, 7(31), 600-610.
  • Et, E., & Dilber, N. Ç. (2022). Karikatürle yazma çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma başarısına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(2), 291–308.
  • Furner, B. A. (1973). Yaratıcı dramatik yoluyla yaratıcı yazma. Temel İngilizce, 50(3), 405–416.
  • Göçen, G. (2019). Yaratıcı yazma etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin yaratıcı yazma başarısına, yazma tutumuna ve motivasyonuna etkisi. Dil ve Dil Araştırmaları Dergisi, 15(3), 1032–1044.
  • Hassan, T. A. A. A. R. (2021). A Program Based on Drama Teaching Techniques to Improve Secondary Stage Students' Creative WritingSkillsandMotivation. مجلةکليةالتربيةبالمنصورة, 115(4), 53-76. ‎10.21608/maed.2021.225386
  • Hlenschi-Stroie, V. (2015). Drama and creative writing: a blended tool. Creativity in the English language classroom, 158-164.
  • Jordaan, B. (2015). Yaratıcılığı bulmak: Yaratıcı yazma derslerinde drama öğretim tekniklerini bütünleştirmek (Yayımlanmış Doktora Tezi). Stellenbosch Üniversitesi.
  • Kandemirci, B., Beaty, R. E., Johnson, D., Oliver, B. R., Kovas, Y., &Toivainen, T. (2025). What is creative in childhood writing? Computationally measured linguistic characteristics explain much of the variance in subjective human-rated creativity scores. Learning and Individual Differences, 118, 102626.
  • Kasapoğlu, H., & Güneysu, S. (2017). An examination of the views of students on using creative drama in developing emotional intelligence skills. Kastamonu Education Journal, 25(3), 1039–1054.
  • Kaya, Y., & Antepli, S. (2018). Okul öncesi dönemde yaratıcı drama yoluyla değerler eğitimi. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(2), 237–250.
  • Kaya, K. N., & Eğilmez, N. İ. (2024). Duyguya dayalı metinlerin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ve yazma tutumları üzerindeki etkisi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (14), 1115–1135.
  • Kırmızı, F. S. (2015). Yaratıcı drama ve yaratıcı yazma uygulamalarının yaratıcı yazma başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181),93-115.
  • Kırmızı, F. S. (2009). Türkçe dersinde yaratıcı drama yöntemine dayalı yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutuma etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 4(7), 51–68.
  • Kırmızı, F. S. (2008). Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin tutum ve okuduğunu anlama stratejileri üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 95–109.
  • Mera-Lomas, A. D. J. (2025). Influencia de la escritura creativa en el desarrollo del pensamiento crítico [Yaratıcı yazmanın eleştirel düşüncenin gelişimine etkisi]. Revista Multidisciplinaria Perspectivas Investigativas, 5(1), 9–17.
  • Metinnam, İ. (2019). Sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcı drama oturumu planlama sürecinde yaşadıkları sorunların incelenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(2), 219–242.
  • Özaydın, A., & Kumral, O. (2025). Dördüncü Sınıf Öğrencileri İçin Yaratıcı Düşünme Becerisi Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 17-32.
  • Özber, M., Akar, C., &Balbağ, N. L. (2022). Yaratıcı drama yönteminin yazma kaygısına, yazmaya yönelik tutumuna ve yazma öz yeterliğine etkisi. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1–25.
  • Özdemir, L. (2003). Yaratıcı drama dersinin duygusal zekâ gelişimine etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi.
  • Özerbaş, M. A., & Güven, S. (2021). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Öztürk, T., & Sarı, D. (2018). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yöntemi kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve öğretimin kalıcılığına etkisi. Journal of Theoretical Educational Science, 11(3), 586–605.
  • Pálinkás-Molnár, M., &Bernáth, L. (2020). Examiningtherelationsbetweendanceandmathematicsamongfirstclassstudents. TáncésNevelés, 1(1), 21-36.
  • Peker, Ş., & Adıgüzel, Ö. (2020). Yaratıcı drama tekniklerinden özel mülkiyet tekniğinin yaratıcı yazma yaklaşımı ile karşılaştırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 131–166.
  • Rini, T. A., &Cahyanto, B. (2020, November). Supporting elementary students' creative writing skill with assessment as learning. In2nd Early Childhood and Primary ChildhoodEducation (ECPE 2020) (pp. 51–57). Atlantis Press.
  • Sulak, S. E., & Erdoğan, M. (2019). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 1118–1139.
  • Sutton, J. (1998). Setting the stage: Creative drama in the writing classroom. Stage of the Art, 11–15.
  • Švábová, B. (2018). Creative drama at school and creative drama activities. Prima Educatione, 1, 113.
  • Şahin, A., & Ata, M. (2023). Hikâye haritası tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(4), 1056–1069.
  • Taşpınar, M. (2020). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Temizkan, M. (2010). Türkçe öğretiminde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 621–643.
  • Temizkan, M. (2011). Yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisi üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 919–940.
  • Tuncdemir Arda, T. (2025). Thepower of creative drama: integrating playfull earning approaches in teacher education. Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance, 1-22. https://doi.org/10.1080/13569783.2025.2457745
  • Türkel, A. (2013). Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi: Ortaokul 8. sınıf örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 1–11.
  • Vicol, M. I., Gavriluț, M. L., &Mâță, L. (2024). A Quasi-Experimental study on the development of creative writing skills in primary school students. Education Sciences, 14(1), 91.
  • Warner, C. D., & Andersen, C. (2002). Snails are science: Creating context for inquiry through process drama. Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, 17–21.
  • Yazar, İ. (2022). Yaratıcılık ve yaratıcı yazma. International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education, 11(3), 178–189.
  • Yelken, T. Y. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., Korkmaz, Ö., & Kurt, M. (2023). Yaratıcı drama yöntemi bileşenlerine yönelik sınıf öğretmeni görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 729–757.

İlkokul Öğrencilerine Yönelik Yapılan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Yaratıcı Yazma Becerileri Üzerindeki Katkısına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 2, 103 - 129, 27.10.2025

Öz

Yaratıcı drama etkinlikleri, öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde sıklıkla kullandığı yöntemlerden biridir ve öğrencilerin gelişimine çok yönlü katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen yaratıcı drama etkinliklerinin, öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerine katkısını öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla belirlenen ve Tokat ili Turhal ilçesinde görev yapan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yüz yüze yapılan görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin büyük çoğunluğu sınıf içi uygulamalarda yaratıcı drama ve yaratıcı yazma etkinliklerine yer verdiklerini belirtmişlerdir. Öğretmen görüşleri doğrultusunda, yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerine önemli katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu katkılar arasında; hayal gücü ve yaratıcılığın gelişimi, özgüven ve kendini ifade etme becerisi, düşünme ve yorumlama yeteneği, sosyal ve duygusal gelişim, kişisel farkındalık, somutlaştırma ve canlandırma becerisi, kazanılan deneyimlerin yazıya aktarılması, empati kurma ve farklı rollerle özdeşleşme gibi unsurlar yer almaktadır. Ayrıca, yaratıcı drama ve yazma süreçlerinin birbirini destekleyerek paralel şekilde ilerlediği de öğretmenler tarafından ifade edilmiştir.

Anahtar kelimeler: İlkokul öğrencileri, sınıf öğretmenleri, yaratıcı drama, yaratıcı yazma.
JEL Kodları: I21, I29

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30
  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö., & Başbuğ, S. (2024). Müzelerde yaratıcı drama ile öğrenme: Kültürel miras örnekleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Altınova, H. H., & Çiftçi, E. G. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15), 28–47.
  • Annarella, L. A. (1999). Using creative drama in the writing process (ERIC Document Reproduction Service No. ED434379).
  • Balcı, E., & Çelen, N. (2023). Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcı Drama Yöntemiyle İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (37), 777-789.
  • Bengi, Ş. N. (2024). Okul öncesi dönemde yaratıcı drama eğitiminin 5-6 yaş grubu çocukların öz düzenleme becerileri ve benlik algıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi. [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Bilgiç, E., &Alımterin, Z. (2024). Kaynaştırma uygulamaları sürecinde yaratıcı drama yöntemi. Yaratıcı Drama Dergisi, 19(1), 90-108.
  • Bilgili, G. Y., & Kana, F. (2018). Yaratıcı yazma etkinliklerinin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(26), 544–561.
  • Calp, Ş. (2020). Özgür düşünme ve özgüven: Yaratıcı drama yöntemiyle kazandırılabilir mi? Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 1026–1043.
  • Celume, M. P., &Botella, M. (2025). Le processuscréatif de la drama-pédagogiechezlesenfants: entrecorps et émotion. Journal de recherche en éducationsartistiques (JREA), (5), 47–62.
  • Çer, E. (2017). İlkokul öğrencilerinin yazma becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(190), 379–400.
  • Demirdöğen, E., & Balcı, E. (2022). 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe sözlük kullanımı ile kelime defteri oluşturmasının yaratıcı yazma üzerindeki etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (131), 283–298.
  • Durukan, E., & Satılmış, S. (2021). 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yaratıcı yazma becerileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 53–70.
  • Erdoğan, M. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi.
  • Erdoğan, T., Erdoğan, Ö., & Uzuner, F. G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonu ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 297–313.
  • Erkan, G., & Aykaç, M. (2014). Samet Behrengi'nin kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerisi ve tutumlarına etkisi. Journal of International Social Research, 7(31), 600-610.
  • Et, E., & Dilber, N. Ç. (2022). Karikatürle yazma çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma başarısına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(2), 291–308.
  • Furner, B. A. (1973). Yaratıcı dramatik yoluyla yaratıcı yazma. Temel İngilizce, 50(3), 405–416.
  • Göçen, G. (2019). Yaratıcı yazma etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin yaratıcı yazma başarısına, yazma tutumuna ve motivasyonuna etkisi. Dil ve Dil Araştırmaları Dergisi, 15(3), 1032–1044.
  • Hassan, T. A. A. A. R. (2021). A Program Based on Drama Teaching Techniques to Improve Secondary Stage Students' Creative WritingSkillsandMotivation. مجلةکليةالتربيةبالمنصورة, 115(4), 53-76. ‎10.21608/maed.2021.225386
  • Hlenschi-Stroie, V. (2015). Drama and creative writing: a blended tool. Creativity in the English language classroom, 158-164.
  • Jordaan, B. (2015). Yaratıcılığı bulmak: Yaratıcı yazma derslerinde drama öğretim tekniklerini bütünleştirmek (Yayımlanmış Doktora Tezi). Stellenbosch Üniversitesi.
  • Kandemirci, B., Beaty, R. E., Johnson, D., Oliver, B. R., Kovas, Y., &Toivainen, T. (2025). What is creative in childhood writing? Computationally measured linguistic characteristics explain much of the variance in subjective human-rated creativity scores. Learning and Individual Differences, 118, 102626.
  • Kasapoğlu, H., & Güneysu, S. (2017). An examination of the views of students on using creative drama in developing emotional intelligence skills. Kastamonu Education Journal, 25(3), 1039–1054.
  • Kaya, Y., & Antepli, S. (2018). Okul öncesi dönemde yaratıcı drama yoluyla değerler eğitimi. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(2), 237–250.
  • Kaya, K. N., & Eğilmez, N. İ. (2024). Duyguya dayalı metinlerin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ve yazma tutumları üzerindeki etkisi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (14), 1115–1135.
  • Kırmızı, F. S. (2015). Yaratıcı drama ve yaratıcı yazma uygulamalarının yaratıcı yazma başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181),93-115.
  • Kırmızı, F. S. (2009). Türkçe dersinde yaratıcı drama yöntemine dayalı yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutuma etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 4(7), 51–68.
  • Kırmızı, F. S. (2008). Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin tutum ve okuduğunu anlama stratejileri üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 95–109.
  • Mera-Lomas, A. D. J. (2025). Influencia de la escritura creativa en el desarrollo del pensamiento crítico [Yaratıcı yazmanın eleştirel düşüncenin gelişimine etkisi]. Revista Multidisciplinaria Perspectivas Investigativas, 5(1), 9–17.
  • Metinnam, İ. (2019). Sınıf öğretmenliği adaylarının yaratıcı drama oturumu planlama sürecinde yaşadıkları sorunların incelenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(2), 219–242.
  • Özaydın, A., & Kumral, O. (2025). Dördüncü Sınıf Öğrencileri İçin Yaratıcı Düşünme Becerisi Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 17-32.
  • Özber, M., Akar, C., &Balbağ, N. L. (2022). Yaratıcı drama yönteminin yazma kaygısına, yazmaya yönelik tutumuna ve yazma öz yeterliğine etkisi. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1–25.
  • Özdemir, L. (2003). Yaratıcı drama dersinin duygusal zekâ gelişimine etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi.
  • Özerbaş, M. A., & Güven, S. (2021). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Öztürk, T., & Sarı, D. (2018). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yöntemi kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve öğretimin kalıcılığına etkisi. Journal of Theoretical Educational Science, 11(3), 586–605.
  • Pálinkás-Molnár, M., &Bernáth, L. (2020). Examiningtherelationsbetweendanceandmathematicsamongfirstclassstudents. TáncésNevelés, 1(1), 21-36.
  • Peker, Ş., & Adıgüzel, Ö. (2020). Yaratıcı drama tekniklerinden özel mülkiyet tekniğinin yaratıcı yazma yaklaşımı ile karşılaştırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 131–166.
  • Rini, T. A., &Cahyanto, B. (2020, November). Supporting elementary students' creative writing skill with assessment as learning. In2nd Early Childhood and Primary ChildhoodEducation (ECPE 2020) (pp. 51–57). Atlantis Press.
  • Sulak, S. E., & Erdoğan, M. (2019). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 1118–1139.
  • Sutton, J. (1998). Setting the stage: Creative drama in the writing classroom. Stage of the Art, 11–15.
  • Švábová, B. (2018). Creative drama at school and creative drama activities. Prima Educatione, 1, 113.
  • Şahin, A., & Ata, M. (2023). Hikâye haritası tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(4), 1056–1069.
  • Taşpınar, M. (2020). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Temizkan, M. (2010). Türkçe öğretiminde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 621–643.
  • Temizkan, M. (2011). Yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisi üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 919–940.
  • Tuncdemir Arda, T. (2025). Thepower of creative drama: integrating playfull earning approaches in teacher education. Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance, 1-22. https://doi.org/10.1080/13569783.2025.2457745
  • Türkel, A. (2013). Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi: Ortaokul 8. sınıf örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 1–11.
  • Vicol, M. I., Gavriluț, M. L., &Mâță, L. (2024). A Quasi-Experimental study on the development of creative writing skills in primary school students. Education Sciences, 14(1), 91.
  • Warner, C. D., & Andersen, C. (2002). Snails are science: Creating context for inquiry through process drama. Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, 17–21.
  • Yazar, İ. (2022). Yaratıcılık ve yaratıcı yazma. International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education, 11(3), 178–189.
  • Yelken, T. Y. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., Korkmaz, Ö., & Kurt, M. (2023). Yaratıcı drama yöntemi bileşenlerine yönelik sınıf öğretmeni görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 729–757.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şeyda Nur Akyazi 5218-0740-0145-7466

Songül Pektaş 0000-0002-3824-1518

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2025
Kabul Tarihi 23 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyazi, Ş. N., & Pektaş, S. (2025). İlkokul Öğrencilerine Yönelik Yapılan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Yaratıcı Yazma Becerileri Üzerindeki Katkısına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Akademik Açı, 5(2), 103-129. https://doi.org/10.59597/akademikaci.1773395