Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE ARKADAŞ BASKISI VE AKADEMİK ERTELEME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, Sayı: 10, 1 - 15, 31.12.2024
https://doi.org/10.53507/akademikdusunce.1536166

Öz

Bu çalışmanın temel amacı ön lisans öğrencileri arasında arkadaş baskısının akademik erteleme üzerindeki etkilerini istatistiksel olarak incelemektedir. Bu kapsamda araştırmanın örneklem grubu Kırıkkale Üniversitesi Fatma Şenses Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerden oluşmakla birlikte yüz yüze anket yöntemi toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın veri analizlerinde ilk olarak aykırı değerler tespit edilmiş ve daha sonra normallik analizi yapılmıştır. Takibinde öğrencilerin yaş, bölüm, sınıf, cinsiyet gibi değişkenler göz önünde bulundurularak T testi ve ANOVA testi ile farklılıklar tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, değişkenler arasındaki ilişkilerin korelasyon analizine göre kabul edilmiştir. Bölüme göre yapılan test sonuçlarında; arkadaş baskısının okunan bölüme göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, akademik ertelemenin ise okunan bölüme göre anlamlı bir fark oluşturmadığı belirlenmiştir. Sınıfa göre, arkadaş baskısı ve akademik erteleme değişkenlerinin her ikisi içinde anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Yaşa göre, ön koşulların sağlandığı (normallik ve varyansların homojenliği) ancak bir farklılık olmadığı görülmektedir. Cinsiyete göre ise değişkenlerin farklılaşma durumu incelendiğinde hem arkadaş baskısı hem de akademik erteleme ölçeği için varyansların homojen dağıldığı, ancak herhangi bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

TUBİTAK

Proje Numarası

1919B012312112

Teşekkür

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında makale hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Aktuğ, T. (2006). Ergenlerde Akran Baskısı ve Benlik Saygısının İncelenmesi. (yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Austin, S. & Joseph, S. (1996). Assessment of Bully/Victim Problems in 8 to 11 Year‐Olds. British journal of Educational Psychology. 66(4), 447-456.
  • Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Teory. Nj: Prentice Hall Inc.
  • Barton, B. & Peat, J. (2014). Medical Statistics: A Guide to SPSS, Data Analysis and Critical Appraisal. Chichester: John Wiley & Sons.
  • Batsche, G.M. & Knoff, H. M. (1994). Bullies and Their Victims-Understanding a Pervasive Problem in the Schools. Social Psychology Review, 23(2), 165-174.
  • Berndt, T. J. (1999). Arkada Friends” Influence on Students” Adjustment to School. Eğitim Psikoloğu, 34(1), 15-28. https://doi.org/10.1207/s15326985ep3401_2.
  • Çakıcı, Ç. (2003). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi. (yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dornbush, S. M. (1989). The Sociology of Adolescence. Annual Review of Sociology, 15(1), 233-259. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and Crisis, New York: Norton.
  • Farran, B. (2004). Predictors of Academic Procrastination in College Students. (unpublished doctoral dissertation), Fordham University, New York.
  • Fernie, B.A. & Bharucha, Z. ve Nikcevic, A. ve Marino, C. ve Spada, M. (2017). A Metacognitive Model of Procrastination. Journal of Affective Disorders, 210, 196-203, 10.1016/j.jad.2016.12.042.
  • Ferrari, J. & Driscoll, M. ve Diaz-Morales, J. F. (2007). Examing the Self of Chronic Procrastinators: Actual, ought and Undesired Attributes. Personality and Individual Differences, 5(2), 115-123.

Examining the Relationship Between Peer Pressure and Academic Procrastination Among Associate Degree Students

Yıl 2024, Sayı: 10, 1 - 15, 31.12.2024
https://doi.org/10.53507/akademikdusunce.1536166

Öz

The aim of this study is to statistically examine the effects of peer pressure on academic procrastination among associate degree students. The sample group of the study consists of students enrolled at Kırıkkale University Fatma Şenses Social Sciences Vocational School, with data collected through face-to-face surveys and analyzed using the SPSS program. In the data analysis process, outliers were first identified, followed by a normality analysis. Subsequently, differences were determined using T-tests and ANOVA tests, taking into account variables such as students' age, department, class, and gender. According to the findings, relationships between variables were confirmed based on correlation analysis.
The test results based on the department revealed that peer pressure showed a significant difference according to the department of study, while academic procrastination did not show any significant difference based on the department. According to the class level, it was determined that neither peer pressure nor academic procrastination exhibited significant differences. Regarding age, it was observed that the assumptions of normality and homogeneity of variances were met, yet no significant differences were found. When examining the differentiation of variables based on gender, it was found that variances were homogeneously distributed for both the peer pressure and academic procrastination scales, but no significant differences were observed.

Proje Numarası

1919B012312112

Kaynakça

  • Aktuğ, T. (2006). Ergenlerde Akran Baskısı ve Benlik Saygısının İncelenmesi. (yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Austin, S. & Joseph, S. (1996). Assessment of Bully/Victim Problems in 8 to 11 Year‐Olds. British journal of Educational Psychology. 66(4), 447-456.
  • Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Teory. Nj: Prentice Hall Inc.
  • Barton, B. & Peat, J. (2014). Medical Statistics: A Guide to SPSS, Data Analysis and Critical Appraisal. Chichester: John Wiley & Sons.
  • Batsche, G.M. & Knoff, H. M. (1994). Bullies and Their Victims-Understanding a Pervasive Problem in the Schools. Social Psychology Review, 23(2), 165-174.
  • Berndt, T. J. (1999). Arkada Friends” Influence on Students” Adjustment to School. Eğitim Psikoloğu, 34(1), 15-28. https://doi.org/10.1207/s15326985ep3401_2.
  • Çakıcı, Ç. (2003). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi. (yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dornbush, S. M. (1989). The Sociology of Adolescence. Annual Review of Sociology, 15(1), 233-259. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and Crisis, New York: Norton.
  • Farran, B. (2004). Predictors of Academic Procrastination in College Students. (unpublished doctoral dissertation), Fordham University, New York.
  • Fernie, B.A. & Bharucha, Z. ve Nikcevic, A. ve Marino, C. ve Spada, M. (2017). A Metacognitive Model of Procrastination. Journal of Affective Disorders, 210, 196-203, 10.1016/j.jad.2016.12.042.
  • Ferrari, J. & Driscoll, M. ve Diaz-Morales, J. F. (2007). Examing the Self of Chronic Procrastinators: Actual, ought and Undesired Attributes. Personality and Individual Differences, 5(2), 115-123.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sibel Karakuş 0009-0006-0529-365X

Baybarshan Ali Kazancı 0000-0002-3407-3692

Proje Numarası 1919B012312112
Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 20 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 28 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Karakuş, S., & Kazancı, B. A. (2024). ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE ARKADAŞ BASKISI VE AKADEMİK ERTELEME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Akademik Düşünce Dergisi(10), 1-15. https://doi.org/10.53507/akademikdusunce.1536166