Bu çalışmanın temel amacı ön lisans öğrencileri arasında arkadaş baskısının akademik erteleme üzerindeki etkilerini istatistiksel olarak incelemektedir. Bu kapsamda araştırmanın örneklem grubu Kırıkkale Üniversitesi Fatma Şenses Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerden oluşmakla birlikte yüz yüze anket yöntemi toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın veri analizlerinde ilk olarak aykırı değerler tespit edilmiş ve daha sonra normallik analizi yapılmıştır. Takibinde öğrencilerin yaş, bölüm, sınıf, cinsiyet gibi değişkenler göz önünde bulundurularak T testi ve ANOVA testi ile farklılıklar tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, değişkenler arasındaki ilişkilerin korelasyon analizine göre kabul edilmiştir. Bölüme göre yapılan test sonuçlarında; arkadaş baskısının okunan bölüme göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, akademik ertelemenin ise okunan bölüme göre anlamlı bir fark oluşturmadığı belirlenmiştir. Sınıfa göre, arkadaş baskısı ve akademik erteleme değişkenlerinin her ikisi içinde anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Yaşa göre, ön koşulların sağlandığı (normallik ve varyansların homojenliği) ancak bir farklılık olmadığı görülmektedir. Cinsiyete göre ise değişkenlerin farklılaşma durumu incelendiğinde hem arkadaş baskısı hem de akademik erteleme ölçeği için varyansların homojen dağıldığı, ancak herhangi bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
TUBİTAK
1919B012312112
2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında makale hazırlanmıştır.
The aim of this study is to statistically examine the effects of peer pressure on academic procrastination among associate degree students. The sample group of the study consists of students enrolled at Kırıkkale University Fatma Şenses Social Sciences Vocational School, with data collected through face-to-face surveys and analyzed using the SPSS program. In the data analysis process, outliers were first identified, followed by a normality analysis. Subsequently, differences were determined using T-tests and ANOVA tests, taking into account variables such as students' age, department, class, and gender. According to the findings, relationships between variables were confirmed based on correlation analysis.
The test results based on the department revealed that peer pressure showed a significant difference according to the department of study, while academic procrastination did not show any significant difference based on the department. According to the class level, it was determined that neither peer pressure nor academic procrastination exhibited significant differences. Regarding age, it was observed that the assumptions of normality and homogeneity of variances were met, yet no significant differences were found. When examining the differentiation of variables based on gender, it was found that variances were homogeneously distributed for both the peer pressure and academic procrastination scales, but no significant differences were observed.
Peer Pressure Academic Procrastination Associate Degree Students
1919B012312112
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012312112 |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 10 |