Avrupa Birliği, 21. Yüzyılın başında ekonomik birliğin yanında siyasi ve kültürel anlamda da tam bir birleşmenin olması gerektiğinin farkına varmıştır. Bu amaçla 1996 yılından itibaren Avrupa Birliğine üye olan ve üyeliğe aday ülkelerin içinde bulunduğu Tarih Eğitimi ile ilgili projeleri yürürlüğe koymuştur. Avrupa Birliğinin bu projeleri yürürlüğe koymasının asıl nedeni Tarih Eğitimi yoluyla yeni bir Avrupa kimliği oluşturmaktır. Türkiye, bu projelerle 1996 yılından itibaren aktif olarak katılmaktadır. Bu makalede Avrupa Birliğinin bu projeler yoluyla yürüttüğü faaliyetler ve Türkiye’nin bu sürece uyumu anlatılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.