Okuma etkinliği hem ana dilde hem de yabancı bir dil öğrenmede önemli bir
yer tutar. Bireyler okuma aracılığıyla başka görüş, düşünce ve kültürel unsurları
öğrenir, onlarla etkileşimde bulunurlar. Bireylerin yabancı dil öğreniminde,
yabancı dilde okuma becerilerini geliştirmek amacıyla bazı uygulamalar
önerilir. Bunlardan biri, basitleştirilmiş kitaplardır. Bu çalışma, yabancı dil
öğreniminde okuma becerisinin arttırılması için yapılan basitleştirilmiş okuma
kitaplarının kullanımıyla ilgili önemli unsurları belirtmeyi ve bu tür
kitapların kullanımına eleştirel bir bakış sunmayı hedeflemektedir. Bu çalışma,
öncelikle basitleştirilmiş kitapların kullanımını tarihsel açıdan ele almış, faydaları
hakkında destekleyici ve karşıt görüşleri derlemiş, son olarak da
basitleştirilmiş kitaplardan yapısal örnekler ile dil öğrenimi açısından
sorgulama yapmıştır. Basitleştirilmiş kitaplar aracılığıyla, öğrencinin okuma
becerisi ve yabancı dil öğrenmesinin gelişmesi düşünülse de, bu tür kitapların
yabancı dil öğreniminde kullanımına temkinli bir şekilde yaklaşmak, kitapları
seçerken içerik olarak dil edinimi ve kültürel duruş olup olmadığını gözden
geçirmek gereklidir. Buna ek olarak, yabancı dil öğreniminde yapısal ve
bağlamsal olarak bir kazanım olup olmadığı sorgulanmalıdır. Sonuç olarak, basitleştirilmiş
olan edebi eserler yerine orijinallerin ve her seviyeye uygun farklı edebi
metin türlerinin yabancı dilde okuma becerisini geliştirmede kullanılması
önerilmektedir.
İngilizce Öğrenimi Basitleştirilmiş Kitaplar Genişletilmiş Okuma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.