Yeni iletişim teknolojilerinin gündelik hayatın her alanına hızla nüfus ettiği günümüzde bireyler beslenmeye ilişkin bilgi edinme araçlarından biri de sosyal medya platformlarıdır. Sosyal medyanın etkileşime ve kullanıcı türevli içeriğe dayalı yapısı bireylere beslenme örüntülerine dair tartışabilecekleri bir alan açmaktadır. Gıda okuryazarlığı becerileri kazanmak ve güvenli gıdaya nasıl ulaşacağı yönünde ihtiyaç duyduğu bilgiye erişmek amacında olan kullanıcılar, çeşitli sosyal medya ortamlarında içerik üreten hesapları takip ederek çevrimiçi topluluğun bir üyesi haline dönüşebilmektedir. Çalışma nitel yöntemle desenlenmiş ve netnografi yöntemi işe koşulmuştur. Sosyal medyanın gıda okuryazarlığına etkisini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma kapsamında yapılan incelemelerle 664k takipçisi ile “Gıda Dedektifi” adlı Instagram hesabı ele alınmıştır. Bu doğrultuda verilerin toplanma sürecinde Gıda Dedektifi’nin üç aylık tüm gönderileri tek tek kopyalanarak arşivlenmiştir. Bunun yanı sıra yüz yüze yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu anlamda sosyal medya yüksek oranda etkileşime imkân tanıması, kullanıcı türevli içeriğe dayalı özellikleri ile katılımcı kültürü teşvik etmesi gıda okuryazarlığının kitlelere aktarılmasında etkin bir rol oynayabilmektedir.
sosyal medya gıda okuryazarlığı kullanıcı türevli içerik üretme instagram
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.