Bu bilimsel katkı, Kuzey Kamerun'da yaşayan Müslümanların zorluklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Fikrimiz, idari hizmetlerin mevcut durumunda ve siyasi hayatın yönetiminde, Kuzey Kamerun'daki Müslüman vatandaşların temsil gücünün çok düşük olduğu gözleminden esinlenmiştir. Birkaç yıl boyunca tarih ve sosyolojik ve katılımcı gözlem yoluyla, Kamerun'un bu bölgesindeki Müslüman toplumun gelişimini etkileyen sömürgeci geçmişin ve toplumdaki aşırı muhafazakâr fikirlerin etkisinin olduğunu anlıyoruz. Göreceli olarak ülkenin kuzeyi Müslümanlar, güneyi ise Hıristiyanlar tarafından gözlemlenebilen karışıma rağmen yaşamaktadır. Esas olarak Avrupa kökenli modern okulun ortaya çıkışının, hem sosyo-dini düzeyde hem de Kuzey Kamerun Müslüman topluluğu içindeki liderliğin konfigürasyonu düzeyinde bir etkisi olduğu ortaya çıkıyor. Bu çalışmanın yeniliği ve özgünlüğü, Kuzey Kamerun ve Türkiye'deki Afrika araştırmalarında İslâm tarihine tarihsel katkısını açıklamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda Müslüman liderler ile Devletin, Kamerun'da mevcut Hristiyanlık karşısında Müslümanların durumunun bir azınlık bağlamında daha iyi diyaloğa girmesine olanak sağlayacak sosyo-politik bir katkıya da sahiptir.
Müslüman Toplum Kuzey Kamerun Kur’an Eğitimi Modern Avrupa Eğitimi Sosyal Bölünme.
yok
yok
Sakarya Murabıt Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Yusuf Ertuğrul Erdem'e bu araştırma makalesi çerçevesinde yaptığı düzeltme ve sayfa düzeni için teşekkürlerimizi sunarız.
This modest contribution aims to study some of the challenges facing Muslims living in North Cameroon. We started from the simple observation that in the current configuration of administrative services and the management of public affairs, there is a low representativeness of Muslim citizens of North Cameroon. Through the history and the sociological and participatory observation for several years, we understand that the colonial impact and ultra-conservatist ideas within the community itself associated with socio-political factors have accentuated the gap in socio-political integration between the Muslim North and the Christian South of Cameroon. It emerges that mainly the advent of the Western (European) school had an impact both on the socio-religious level and on the level of the configuration of the leadership within the Muslim community of North Cameroon. The novelty and originality of this study explains its historiographical contribution to Islamic history in North Cameroon and African studies in Turkey on the one hand, its socio-political contribution which will allow Muslim leaders and the State to better dialogue for the development of the situation of Muslims in a minority context vis-à-vis the Christianity present in Cameroon on the other hand.
Muslim Community North Cameroon Koranic Education Western Education Social Cleavage.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.