Bu araştırmada, Instagram kullanan bireylerin Instagram’da ne tür fotoğraflar paylaştıkları ve sanal benliklerini nasıl sundukları incelenmiştir. Araştırmada, Instagramda bireylerin, sanal benlik ve günlük yaşamdaki performanslarını, çevrimiçi nasıl ilettikleri ve gösterdikleri eylemlere yönelik ilişkilerin ne olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada fotoğrafın dijitalleşmesi sonrasındaki değişimi ve dijital fotoğrafın bir iletişim aracı olduğu görüşlerinin belirlenmesi de hedeflenmiştir. Bu araştırma, bireylerin benliklerini sanal ortamda nasıl ifade ettiklerini ve fotoğraf paylaşarak gösterdikleri performansın ne anlama geldiği konusunda görüş elde etmek için planlanmıştır. Araştırmada, instagram kullanan bireyler iki ana kategori altında toplanmış ve oluşturulan kategoriler içerik analizi ve göstergebilimsel analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Belirlenen gruplar Instagram kullanıcılarının takipçi sayısına göre ayrılmıştır. 1. Grup “Instagram Fenomenleri, Ünlüler, Gezginler” olarak belirlenmiştir. 2. grup “Sıradan Kullanıcılar ve Anneler” olmaktadır. Bireylerin paylaştıkları fotoğrafları yorumlamak için açıklanan fotoğrafların anlam ve yan anlamları açıklanmıştır. Fotoğrafın bir tüketim nesnesi haline gelmesi ve görsellerde anlatılmak istenilen şeyin fotoğrafın geleneksel kullanımından bir iletişim şekline dönüştüğünün ve bireyin yaptığı görsel benlik sunumu işlevi gören fotoğraflarının bireyin hayatına yüklenen anlamların üretilmesinde fotoğrafın bir rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. Teknolojik iletişim araçlarıyla oluşturulan benlik sunumları incelendiğinde, benlik sunumlarının örneklerini İnstagram profillerinde ve kişisel hesaplarda kullanıcılar tarafından oluşturulduğu tespit edilmiştir. Instagramda bireyler kendilerini mükemmelliyetçi bir formda ve fotoğraflarında marka etiketlemesi yaparak diğer kullanıcılara sunmakta, kendi benliklerini sanal ortam da yeniden üretildiğinin görüşleri saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |