In the criticism of the movie "The Zone of Interest", which was released in 2023, tells the life of SS officer Rudolf Höss, the director of the Auschwitz camp and Höss's family during World War II. The outside (inside of the space) of the Auschwitz camp, instead of the inside, is described with a biopolitical comparison of a historical extension in this film. This comparison has been tried to be analyzed using semiotics as a guide. Especially the transformations and changes that occur are described as the manifestation of an order/class structure. in the period starting from the late 19th century in Germany to Auschwitz in Poland in the 1940s. Film, which has a historical, philosophical, political and sociological fiction, appears as an important visual material in reflecting reality. In this critique, a detection analysis was made adhering to these principles.
In line with all these analysis, in this study, the movie "The Zone of Interest", In the plot that took place in the Auschwitz camp in Poland during World War II, life outside and inside the camp was evaluated through semiotics, emphasizing contrasts. In addition, it includes the dominance of the cultural sphere of influence that nations create outside the borders of their own states, and the idea of uniting the people of the region in a common living space was one of the first and fundamental policies implemented by Hitler. In particular, the study aims to bring a new perspective to historical science and literature by evaluating a historical reality through a movie. For this reason, the criticism of the film was analyzed based on the political arguments of the period. It is aimed to contribute to both cinema and history science by applying the semiotic method.
2023 yılında gösterime giren “The Zone of İnterest” filminin kritiğinde II. Dünya Savaşı sırasında Auschwitz kampının yöneticisi SS subayı Rudolf Höss ve Höss’ün ailesinin hayatı anlatılmaktadır. Bu filmde Auschwitz kampının içerisi yerine dışarısı (mekân içerisi) tarihsel bir uzantının biyopolitik kıyaslaması ile anlatılmıştır. Bu kıyaslama ise göstergebilim rehber edinilerek analiz edilmeye çalışılmıştır. Özellikle Almanya’nın XIX. yüzyıl sonundan başlayarak 1940’lı yıllara Polonya’da Auschwitz’e kadar uzanan süreçte meydana gelen dönüşümler ve değişimler, bir düzen/ sınıfsal yapılanmanın tezahürü şeklinde anlatılmıştır. Tarihsel, felsefi, siyasal ve sosyolojik bir kurgusu olan film; gerçeği yansıtmada önemli bir görsel malzeme olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kritikte, bu esaslara bağlı kalınarak analiz yapılmıştır.
Bütün bu değerlendirmeler doğrultusunda bu çalışmada “The Zone of Interest” filmi, II. Dünya Savaşı sürecinde Polonya’da bulunan Auschwitz kampında gerçekleşen olay örgüsü içinde, kampın dışarısındaki ve içerisindeki hayat, zıtlıklar üzerinden vurgulanarak göstergebilim üzerinden değerlendirilmiştir. Bununla birlikte milletlerin kendi devletlerinin sınırları dışında oluşturdukları kültürel etki alanının hakimiyetini içermektedir ki bölge halklarının ortak bir hayat alanında birleştirilmesi düşüncesi, Hitler’in uyguladığı ilk ve temel politikalardan birisi olmuştur. Çalışmada özellikle, tarihsel bir gerçekliği film üzerinden değerlendirerek tarih bilimine ve literatüre yeni bir bakış açısı getirmek hedeflenmiştir. Bu nedenle filmin yapılan kritiği dönemin siyasî argümanları üzerinden analiz edilmiştir. Göstergebilim yöntemi uygulanarak hem sinema hem de tarih bilimine katkı sunmak amaçlanmaktadır.
Çalışmada herhangi bir etik ihlal söz konusu değildir.
Bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 23 |