Bu çalışma Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki dua eğitimini incelemek amacıyla düzenlenmiştir. Bunun yanında, son çocukluk dönemi dua anlayışı da incelenmiştir. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Artvin il merkezinde öğrenim gören dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Anket yoluyla elde edilen veriler, SPSS istatistik programıyla değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda, öğrencilerin olumlu bir dua anlayışına sahip oldukları, hayatlarında duaya sıklıkla yer verdikleri, duaya önem verdikleri, bunun yanında sınıf düzeyine göre öğrencilerin dua davranışlarında bazı farklar olduğu görülmektedir. Ayrıca DKAB dersinde dua eğitiminin teorik bilgiye dayandığı sonucuna ulaşılmıştır. Etkili bir dua eğitimi için yapılandırmacı anlayışa uygun ders içeriğinin oluşturulması, duanın öğrencilerin hayatlarıyla ilişkilendirilmesi, dua eğitiminin bir üniteden ziyade bütün programa yayılması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Bilimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Başvuru Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 2, Sayı 2 |