Bu
çalışma Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki dua eğitimini incelemek
amacıyla düzenlenmiştir. Bunun yanında, son çocukluk dönemi dua anlayışı da
incelenmiştir. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Artvin il merkezinde öğrenim
gören dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Anket yoluyla elde
edilen veriler, SPSS istatistik programıyla değerlendirilmiştir.
Araştırma
sonucunda, öğrencilerin olumlu bir dua anlayışına sahip oldukları, hayatlarında
duaya sıklıkla yer verdikleri, duaya önem verdikleri, bunun yanında sınıf
düzeyine göre öğrencilerin dua davranışlarında bazı farklar olduğu görülmektedir.
Ayrıca DKAB dersinde dua eğitiminin teorik bilgiye dayandığı sonucuna
ulaşılmıştır. Etkili bir dua eğitimi için yapılandırmacı anlayışa uygun ders
içeriğinin oluşturulması, duanın öğrencilerin hayatlarıyla ilişkilendirilmesi,
dua eğitiminin bir üniteden ziyade bütün programa yayılması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Akademik-Us Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.