Kimlik kavramı, günümüzde sosyal bilimler
alanında en çok tartışılan, günümüz toplumlarını anlamak için en çok rağbet
edilen kavramlardan biridir. Kimlik kavramı, 1970'li yılların sonlarından
günümüze değin toplumsal yalıtılmışlık, yabancılaşma, çevre, etnisite
araştırmaları, toplumsal cinsiyet, din, azınlık hakları ve göçler gibi birçok
önemli alanda kullanılmaktadır. Geçmişten günümüze toplumlar ideolojik ve
teknolojik yönden büyük değişim yaşamışlardır. Bundan dolayı bugünlerde kimlik
kavramı konusunda belirgin bir dönüşüm gözlenebilmektedir. Geleneksel, modern
ve postmodern dönemlere geçiş aşamasında gerçekleşen sosyo-kültürel ve ekonomik
değişimlerden etkilenen kimlik kavramı, son olarak postmodern dönemin
teknolojik ve bilişsel uzantısı olarak adlandırabileceğimiz "yeni
medya" düzeni çerçevesinde yeni bir çeşitlilik ve değişkenliği
deneyimlemektedir. Postmodern dönemde kimlik kavramı adeta içinde bulunulan dönemin
ve onun teknolojik uzantılarının biçimini alarak "akışkan" bir hale
gelmiştir. Bu çalışma, çok merkezli, çok parçalı "kimlik kavramının"
geleneksel toplumlardan, günümüz postmodern toplumlarının uzantısı olan
"yeni medya" düzenine kadar nasıl bir yapısal dönüşüm geçirdiğini
sosyal paylaşım sitesi Facebook aracılığıyla ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |