Bu
çalışmada, televizyon gıda reklamlarında kadın temsili, toplumsal cinsiyet
içeriği bağlamında ele alınmaktadır. Bu açıdan Türkiye televizyonlarında
yayınlanmış olan dört reklam; Filiz Makarna, Şenpiliç, Cappy Hoşaf Tadında ve
Ülker Hanımeller reklamları feminist eleştirel söylem analizinden
yararlanılarak incelenmiştir. Reklamlarda kadının toplumsal cinsiyet bağlamında
nasıl temsil edildiğinin açığa çıkarılmasını sağlamak amacıyla amaçlı örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Analizi yapılan televizyon reklamlarında kadına aile
içindeki rolüyle birlikte yer verilmektedir. Ayrıca Türk toplumunun cinsiyete
ilişkin belirli değerlerinin dikkate alındığı görülmektedir. Reklamlar, kadının
mevcut toplumsal rolünü pekiştirmekte ve egemen toplumsal cinsiyet
ideolojisinin yeniden üretilmesine katkıda bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |