Siyasi mitler geçmişi yaratıcı bir biçimde anlatan, ‘kolektivitelerin’-
bu bağlamda ulusların - kendi varlıklarının temellerini, kendi ahlak ve değer
sistemlerini oluşturduğu ve belirlediği hikayelerdir (Schöpflin, 1997: 19). Siyasi seçkinler tarafından stratejik olarak
milliyetçi propagandalarının bir parçası olarak kullanılırlar. Bu çalışma, 1930'ların
sonunda ve 40'ların başında yayınlanan Pan-Türkçü dergilerinin genel bir
incelemesi üzerinden bu mitleri anlamaya çalışmaktadır. Çalışmanın amaçlarından
bir tanesi de dış politika ile iç politikada kullanılan milliyetçi propaganda
arasındaki simbiyotik ilişkinin ortaya konmasıdır. Ayrıca, çalışma,
disiplinlerarası bir yaklaşımla stratejik iletişim araçlarını anlama yolunu
açabilir
Political myths are stories that narrate the events of
the past creatively through which ‘collectivities’ – in this context especially
nations – “establish and determine the foundations of their own being, their
own systems of morality and values” (Schöpflin, 1997: 19). They are used
strategically by the political elite as a part of their nationalist propaganda.
This paper examines these myths through a general survey of Pan-Turkist
journals published in the late 1930s and early 40s. It, at the end, aims to
reveal the symbiotic relationship between Turkish foreign policy and
nationalist propaganda as reflected on journals. The study could pave the way
for understanding strategical communication tools by making use of an
interdisciplinary approach.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7 |