Bu çalışma, Ellen Johnson Sirleaf'ın Afrika'daki ilk kadın cumhurbaşkanı olarak başkanlık açılış konuşmasını, Liberya halkını siyasi, sosyal ve ekonomik politikalar konusunda nasıl inandırdığını ve ikna ettiğini analiz etmeyi amaçlamıştır. Spesifik olarak, bu çalışma konuşmasında uyguladığı retorik ve ikna edici stratejilere üzerine odaklanılmıştır. Amaçlanan hedeflere ulaşmak için retorik söylem analizi metodolojisi kullanılmış ve Ellen'ın cumhurbaşkanlığı için yaptığı açılış konuşma metni, hem Neo-Aristotelesçi hem de feminist retorik analiz yöntemleri kullanılarak nicel olarak analiz edilmiştir. Sonuçta, konuşmasında çeşitli retorik taktiklerin bulunduğu ve istenen amaca ulaşmak için bunların konuşma metninde iyi uygulandığı tespit edilmiştir.
Afrika İlk kadın başkan Ellen Johnson Sirlear Açılış konuşması retorik
This study intended to analyze Ellen Johnson Sirleaf’s presidential inaugural speech as the first
female president in African to see how she persuaded and convinced the people of Liberia on
political, social and economic policies in an effort to make them believe in her content to
consolidate power. Specifically, this study focused on rhetorical and persuasive strategies she
applied in her speech. To achieve the intended goals, rhetorical discourse analysis methodology
was used, and Ellen’s textual inaugural presidential speech was quantitatively analyzed by both
Neo-Aristotelian and feminist methods of rhetorical analysis to discover, identify and describe
how Ellen used rhetorical devices, rhetorical appeals and other rhetorical tactics. Results indicate
that various rhetorical tactics were found in her speech, and were well applied which helped her
to effectively accomplish her intended objectives as an orator.
Ellen Johnson Rhetoric presidential rhetoric Africa inaugural speech and rhetorical devices.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Gelecek sayılar için makale kabulleri devam etmektedir.