ÖZ
Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin internete yönelik epistemolojik inançlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini XXX Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 1187 öğrenci oluşturmuştur. Örnekleme yöntemine gidilmeden araştırmaya katılmayı kabul eden 608 öğrenci çalışma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanmasında 12 soruluk kişisel bilgi formu ve Türkçe geçerlilik güvenilirliği Kılıç Çakmak, Karaoğlan Yılmaz ve Yılmaz (2015) tarafından yapılan İnternete Yönelik Epistemolojik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma için etik kurul onayı ve ilgili kurumdan resmi izin alınmıştır. Toplanan veriler bilgisayar ortamında istatistik paket programlarının yardımı ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonucunda öğrencilerin internete yönelik epistemolojik inançlarında yaş grubu, sınıf, ikamet ettiği yerde internet bağlantısı olma durumu, günlük internet kullanma süresi, interneti kullanma amacı ve internete bağlanma aracı değişkenleri açısından bir farklılık görülmezken; cinsiyet, öğrencinin hemşirelik bölümünü seçme nedenleri, internet kullanma süresi ve doğru bilgiye ulaşmak açısından interneti kullanmayı güvenli bulma açısından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Ölçek puan ortalamasına bakıldığında; kesinlik ve bilginin kaynağı alt boyutundan 45,41±14,15, bilginin gerekçelendirilmesi alt boyutundan 16,72±8,42, bilginin yapısı alt boyutundan 24,30±7,49 ve toplamda 86,37±16,74 olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin internete yönelik epistemolojik inançlarının orta/net olmayan düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Epistemiyolojik İnanç, Hemşirelik, İnternet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |