BibTex RIS Kaynak Göster

Geleneksel Mimari Ögeden Çağdaş Sanat Enstalasyonu'na: Bir Nişin Kullanım Biçimleri

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 3, 0 - 0, 22.03.2009

Öz

Mimari bir öğe olarak niş, duvarda bırakılmış boşluğu tanımlar. Roma döneminde yapıların içinde ve dışında dekoratif bir öğe olarak kullanılmış, Gotik, Rönesans ve Neo-Klasik Mimaride de başlı başına bir öğe olarak dikkat çekmiştir. İslam dünyasında niş öğesinin en tipik biçimi, Hıristiyan dünyasında karşılığı apsit olan mihraptır. Tarihsel süreçte dini yapılarda kullanılmış olması niş öğesinin günümüzde dahi kendine özgü bir eleman olarak algılanmasına, adeta simgesel anlamla yüklü bir mekan gibi düşünülmesine yol açar. Bu makalede,çağdaş sanatçıların niş öğesini hem bir mekan/mekansal boşluk hem de bir tema olarak nasıl irdeledikleri ele alınmakta ve bu tür bir mimari öğenin belli enstalasyonlara nasıl temel oluşturduğu incelenmektedir. Moderngaleri ortamında yer alan bir niş (Maçka Sanat Galerisi, Istanbul) örnek olarak seçilmiştir.

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 3, 0 - 0, 22.03.2009

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahu Antmen

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2009
Gönderilme Tarihi 7 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Antmen, A. (2009). Geleneksel Mimari Ögeden Çağdaş Sanat Enstalasyonu’na: Bir Nişin Kullanım Biçimleri. Akdeniz Sanat, 2(3).

Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.