Mimari bir öğe olarak niş, duvarda bırakılmış boşluğu tanımlar. Roma döneminde yapıların içinde ve dışında dekoratif bir öğe olarak kullanılmış, Gotik, Rönesans ve Neo-Klasik Mimaride de başlı başına bir öğe olarak dikkat çekmiştir. İslam dünyasında niş öğesinin en tipik biçimi, Hıristiyan dünyasında karşılığı apsit olan mihraptır. Tarihsel süreçte dini yapılarda kullanılmış olması niş öğesinin günümüzde dahi kendine özgü bir eleman olarak algılanmasına, adeta simgesel anlamla yüklü bir mekan gibi düşünülmesine yol açar. Bu makalede,çağdaş sanatçıların niş öğesini hem bir mekan/mekansal boşluk hem de bir tema olarak nasıl irdeledikleri ele alınmakta ve bu tür bir mimari öğenin belli enstalasyonlara nasıl temel oluşturduğu incelenmektedir. Moderngaleri ortamında yer alan bir niş (Maçka Sanat Galerisi, Istanbul) örnek olarak seçilmiştir.
Niş Çağdaş Sanat Enstalasyon Sanatı Türkiye'de Çağdaş Sanat Maçka Sanat Galerisi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Akdeniz Sanat'ın 2024 Temmuz sayısı (cilt: 18 sayı: 34) için makale gönderimi 1-15 Nisan 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
Düzeltme: Sistemsel bir nedenden dolayı makale gönderimi 2-16 Nisan 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.