Bu çalışma Eğitim-Öğretim Alanlarında etkili iletişim tekniklerinden öyküleştirme (storyline) tekniği ile resimli öykü taslağı (storyboard) tasarımı tekniğinin işlevlerini ve uygulanış biçimlerini ortaya koymak amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Çalışmada eleştirel literatür değerlendirmesi yapılmıştır.
Bu eği-tim-öğretim tekniklerinin ortak amacı bir konu ya da probleme ilişkin betimleme ve açıklama yaparken ve karar alırken ya da probleme çözüm bulurken tüm bunları uygun öğrenme yaşantıları içinde gerçek-leştirilmesini sağlamaktır. Çalışma sonucunda öyküleştirme tekniği ve öykülü resimli taslak tasarımı tek-niğinin sahip oldukları amaç, hedef, ilkeler ve uygulanış biçimleri nedeniyle öğrenci merkezli ve katılımcı öğrenme yaşantılarına olanak tanıyan bununla ilgili kaynak ve materyale, aktivitelere, araştırma ve öğre-tim tekniklerine sahip bulunan yaratıcı teknikler olduğu ortaya konmuştur.
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.