Bu çalışma, aniatıbilim ve göstergebilim analiz yöntemlerini aynı çatı altında birleştirerek eldeki metne nesnel yaklaşınayı amaç edinerek; sinematografinin zaman perspektifindeki ayırt edici dil kullanımlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Filmin bir sanat olarak gelişmesini etkileyen faktörlerden biri de Henri Bergson 'un zaman felsefesine getirdiği boyuttur.
Evrende her şeyin kesintisiz, sürekli bir değişim içinde olduğunu öne süren Bergson için 'şimdiki anın' kendisi de bir değişmedir. Bergson 'un zaman felsefesi, film anlatısında önemli yapısal değişikliklere neden olmuştur. Filmde zaman, bir taraftan kesintisiz sürekliliğini, diğer taraftan geriye dönülmezliğini kaybeder; zaman geriye dönüşlerle durağanlaşabilir, anımsamalarla tekrarlanabilir, gelecekle ilgili görüntülerle ileriye atlayabilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2007 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.