The aim of this paper is to examine a successful example of using arts in creating promotional campaign that expands the concept of museum experience. It is a campaign conducted by the Art Institute of Chicago, in order to introduce the wide public to the coming exhibition which, for the first time in North America, exhibited all three versions of van Gogh's painting The Bedroom. The institute, advised by the leading marketing agency, created and advertised for rent a room identical to the one van Gogh painted. The results of this paper confirm that it is to use an unconventional promotional approach in order to attract the attention of the general public to an art event. The basic method in this work is the case study method, and also it is used content analysis as empirical method of data collection.
Van Gogh painting the bedroom the art institute of chicago art audience promotion
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 21 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.