Our memory has a temporal as well as spatial implication. Events based on our past experiences leave traces in the space and these traces are sources of our memories. Space is an important element for the survival and protection of memory. The interaction of space with memory reveals the reproduction of past in the present time within a mutual relationship by prioritizing the experience. Space is both a product of our experience and a production phenomenon that constitutes our experiences. In this respect, the city produced by people exists as a memory model by opening memory dialogue with its physical environment and social setting. The change in the physical environment of the city is also a social change. This article attempts to explain the dialogue of memory with space through the object of art in urban, square and public environment. The article first examines temporal, spatial, individual and collective implications of memory in line with the purpose considered and then, questions Otto Herbert Hajek’s Hergelen Square Project and its transformation within the framework drawn.
Belleğimiz zamansal olduğu kadar mekânsal bir içerime sahiptir. Geçmiş
deneyimlerimize bağlı olaylar, mekanda izler bırakır ve bu izler
anılarımıza, hatıralarımıza köken olur. Mekan, hafızanın yaşatılması ve
korunması için önemli bir unsurdur. Mekanın hafızayla etkileşimi,
deneyimi önceleyerek yaşanılan zaman içinde geçmişin yeniden üretimini
karşılıklı bir ilişki çerçevesinde ortaya koyar. Mekân hem
deneyimlerimizin bir ürünü, hem de deneyimlerimizi oluşturan bir üretim
olgusudur. Bu açıdan insan tarafından üretilen kent, fiziksel çevresiyle
ve toplumsal yapısıyla hafıza diyaloğu açarak, bir hafıza modeli olarak
var olur. Kentin fiziksel çevresindeki değişim, aynı zamanda toplumsal
değişimdir. Bu makale hafızanın mekanla kurduğu diyaloğu; kent, meydan
ve kamusal çevrede yer alan sanat nesnesi üzerinden açıklamaya
çalışmaktadır. Makalede belirlenen amaç doğrultusunda, ilk olarak
hafızanın zaman, mekân, bireysel, kolektif içerimleri araştırılmakta;
daha sonra da bu anlam alanı çerçevesinde Otto Herbert Hajek’in Hergelen
Meydan projesi ve dönüşümü sorgulanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 24 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.