The present edict examines the reflections of Crimean War on the contemporary painting of the era. Crimean War, as one of the earliest international wars, made between the world’s
leading countries, was also the first war, on which the effects of the Industrial Era could be clearly seen. Modern inventions such as rifling weapons, telegram, railways, steamships were used in this war for the first time. Because of developed printing methods, newspapers displayed the war through the engravings and the public could follow the war closely, thus visual materials made the realities of war much more obvious than it was before. Owing to photographic materials, it was going on. All these developments influenced the art works about CrimeanWar.
The great nations, governments, publications, which involved the war, appointed painters and engravers to make illustrations of ongoing war. And also painter-soldiers depicted their
personal experiences. Through the works of all these artists, some similar approaches can be observed. It can be clearly seen, that the painting style of the recent past, which was subjected
to patriotic concerns, has changed already. The savagery,terrors and disasters of war and the avoidable deaths because of diseases, cold weather and poor conditions, as the consequences of discoordination and misdirection of armies caused critical artistic approaches to the realities of the war. Therefore, while the heroic soldiers who gave their lives for their country were portrayed, the soldiers and civilians who died in vain were also depicted. For these reasons, just as changing technology affected the war pictures art, art of painting also affected the involvedsocieties. In the lights of the all the above mentioned data the present edict aims to examine and discuss the influences of the Crimean War to the art of painting and also the influences of those works, produced through the perspectives of different leading countries, on the different societies and governments.
Crimean War war paintings 19th century painting censorship and propaganda in art
19. yüzyıl ortasında Rusya’nın Karadeniz’e hakim olma isteği ile Osmanlı İmparatorluğu’na saldırması sonucu başlayan Kırım Savaşı, Fransa, İngiltere ve Sardinya Krallığı’nın Osmanlı İmparatorluğu’na destek çıkmasıyla uluslararası bir boyut kazanmıştır. Kırım Savaşı endüstri çağının etkilerinin görüldüğü ilk savaş olması dolayısıyla o zamana kadar yapılan bir çok savaştan farklıdır. Kırım Savaşı’nın gerçekleştiği dönemde Avrupa’da seri üretim başlamış, telgraf, tren yolu gibi modern buluşlar ilk defa kullanılmış, ahşap gemiler yerini buharlı ve zırhlı gemilere bırakmıştır. Baskı yöntemlerinin gelişmesinin yanında, özellikle İngiltere ve Fransa’dan birçok ressamın, savaşı yerinde resimlemek üzere Kırım’a gönderilmesiyle meydana getirilen albümler, süreli yayınlar ve fotoğraflarla belgelenen savaşı halk yakından takipedebilmiştir.Savaş alanına giden sanatçılar hızlı şekilde eskizler yapmışlar, bu eskizlerden ve savaş alanında çekilen fotoğraflardan gravürler ve tablolar üretilmiş, ayrıca asker sanatçılar da kendi deneyimlerini betimlemişlerdir. Çeşitli uluslardan bu sanatçıların eserlerinde ortak yaklaşımlar tespit edilebilmektedir. Dünya tarihinde önemli değişimlerin olduğu bir kavşak noktasında gerçekleşmiş olan bu savaşın betimleri, yakın geçmişin ulusseverlik propagandasına istinaden yapılan resimlerden farklı bir yöne gidildiğini göstermektedir. Ordunun yanlış idaresi ve yaşanan kayıplarla beraber savaşın vahşeti açığa çıkmaya başlayınca, vatanperver, ulusu için ölen kahraman askerlerin betimlendiği eserlerin yanında kötü yönetim sebebiyle savaşta ve sonrasında hastalık, soğuk ve kötü koşullar yüzünden boşu boşuna ölen askerlerin ya da savaştan etkilenen sivil halkın durumunun da betimlenmesiyle ortaya çıkan eleştirel bir yaklaşımdan da söz etmek mümkündür. Kırım Savaşı betimlerinde, değişen teknolojinin, savaş resmi üslubunu ve anlayışını değiştirdiği, değişen bu anlayışın devamında resim sanatının da, üretildiği toplumu ve ülkelerin politikalarını etkilediği gözlenebilmektedir.Bütün bu veriler ışığında “Resim Sanatında Kırım Savaşı: Osmanlı, Rus ve Avrupalı Ressamların Kırım Savaşı Betimleri Üzerine Bir Değerlendirme” konulu bildirinin amacı, Kırım Savaşı’nın resim sanatına ve savaş konulu resim sanatı örneklerinin toplum ve hükümetler üzerine etkilerini çeşitli ülkelerin bakış açıları ile incelemek ve tartışmaktır.
Kırım Savaşı savaş betimleri 19.yy resim sanatı sansür propaganda sanatı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 - 21. Uluslararası Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştımaları Sempozyumu Bildirileri |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.