Descriptive Content Analysis of Articles on Mathematical Problem Solving in Education Faculties Journals in TR Dizin
Yıl 2023,
, 906 - 921, 29.10.2023
Aslıhan Aksungur
,
Şevket Aydın
Öz
The aim of this study is to determine the general tendency by making descriptive content analysis of the articles on mathematical problem solving published in the journals of education in Turkey, published in TR Dizin. All articles published from 2004, which was the publication year of the first article on the subject of mathematical problem solving in the journals of education faculties published in TR Dizin, until the end of 2022 have been analyzed and 110 articles have been included in the study The articles were examined within the framework of the "Mathematical Problem Solving Articles Review Form Published in TR Dizin", which was prepared within the scope of the research prepared within the scope of the research. Frequency and percentage distributions of the created categories were calculated with the help of Microsoft Excel program and the data obtained were presented in detail with the help of tables.
According to the results of the research; It was concluded that studies on mathematical problem solving were mostly conducted with 7th grade students, quantitative research methods were chosen, quantitative analyzes were made, and questionnaires and scales were preferred more as data collection tools.
It is thought that the results obtained from the study will be useful in terms of detecting the strengths and deficiencies of the studies conducted in this subject area and may guide future studies in terms of seeing the tendency of studies on mathematical problem solving from a holistic perspective.
Kaynakça
- Adagideli, F. H., & Ader, E. (2017). Matematiksel Problem Çözme Etkinliklerinde Küçük Çocukların
Üst bilişsel Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim
Fakültesi Dergisi, 18(2), 193-211.
- Aliah, S. N., Sukmawati, S., Hidayat, W., & Rohaeti, E. E. (2020). Analisis kemampuan pemecahan
masalah matematika dan disposisi matematika siswa pada materi SPLDV. JPMI (Jurnal
Pembelajaran Matematika Inovatif), 3(2), 91-98
- Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5,6,7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. (12.Basım). Bursa: Alfa
Akademi.
- Altun, M., & Arslan, Ç. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Öğrenmeleri
Üzerine Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
- Aydın, Ş. (2018). Matematik Eğitiminde: Matematik Dersi ve Problem. Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin
matematik dersine ve problem kavramına yönelik görüşleri (1.basım). Beau Bassin: Lambert
Academic Publishing.
- Aykaç, M., Köğce, D., & Aslandağ, B. (2020). Türkiye’de öğretmenlerle hayat boyu öğrenme alanında
yapılan tezlerin konu, problem, sonuç ve önerilerinin incelenmesi. Turkish Studies- Education,
15(5), 3135-3155.
- Baş, Ö. E. (2019). Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan problem temalı makalelere yönelik
bir içerik analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez
Merkezi’nden edinilmiştir.
- Baş, F. F., & Katrancı, Y., (2021). Problem çözme ile ilgili hazırlanan lisansüstü tez çalışmalarının
betimsel içerik analizi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5
(TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Turkey.
- Baykul, Y. (2014). İlkokullarda Matematik Öğretimi (12. Basım). Ankara: Pegem.
- Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 33-38.
Doi: 10.15390/EB.2014.3412
- Coşkun, A. & Soylu, Y. (2021). Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Problem Çözmeye Yönelik
Yapılan Çalışmaların Bir İçerik Analizi. International Journal of Educational Studies in
Mathematics, 8(3), 230-251.
- Dışbudak Kuru, Ö., Ucuzoğlu, A. N., Işıksal, M., Yemen Karpuzcu, S., & Tekin Sitrava, R. (2022).
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri: Dikdörtgenler Prizmasının
Hacmine İlişkin Problem Durumu. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 154-
174.
- Ergül, E., Alp, Y., & Doğan, M. (2022). Matematiksel Problem Çözme ve Unsurları ile İlgili Lisansüstü
Araştırmaların İncelenmesi: Bir Tematik Analiz Çalışması. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitü Dergisi, 1(1), 34-50.
- Eroğlu, D., & Tanışlı, D. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin temsil kullanımına ilişkin öğrenci
ve öğretim stratejileri bilgileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi
Dergisi, 9(1). 275-307.
- Ertane Baş, Ö. (2019). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılan problem temalı makalelere
yönelik bir içerik analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
- Gass, S., Mackey, A. & Ross‐Feldman, L. (2005). Task‐based interactions in classroomand laboratory
settings. Language learning, 55(4), 575-611.
- Gürbüz, R. & Güder, Y. (2016). Matematik öğretmenlerinin problem çözmede kullandıkları stratejiler.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 371-386.
- Hartman, D. R. (2010). A case study of the mathematical learning of two teachers acquiring
mathematical knowledge for teaching (Doctoral dissertation, Nebraska-Lincoln University).
https://digitalcommons.unl.edu/cehsdiss/90
- Huberman, A. M. & Miles, M. B. (1994). Data management and analysis methods.
- Kanbolat, O. & Balta, M. A. (2019). İlkokulda Matematiksel Problem Çözme ile İlgili Yapılan
Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4),
21-30.
- Kutluca, T., Birgin, O., & Gündüz, S. (2018). Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi’nde
yayımlanmış makalelerin içerik analizi bağlamında değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve
Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 390- 412.
- Kurt, G., & Yeşilyurt, M. (2020). Content Analysis of Studies Conducted on the Relationship between
Problem solving Skills and Academic Success. International Symposium of Education and
Values-4 (884-899). Karabük, Turkey
- Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], 2018. Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul
1,2,3,4,5,6,7 ve 8.Sınıflar), Ankara: MEB Talim Terbiye Başkanlığı Yayımları. 8-9.
- Ozan, C., & Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya
University Journal of Education, 4(1), 116-136.
- Özdemir Fincan, K. (2021). İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgılarıyla İlgili Lisansüstü
Tezlerin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
- Özpınar, İ., & Arslan S. (2017). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İletişim Becerisine
Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies (Elektronik), 12(17), 337 – 356.
- Özturan Sağırlı, M., & Baş, F. (2020). Türkiye’de Yayımlanan Problem Temalı Makalelere Yönelik Bir
İçerik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1105-1135.
- Rahmatiya, R., & Miatun, A. (2020). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis ditinjau dari
Resiliensi Matematis Siswa SMP. Teorema: Teori Dan Riset Matematika, 5(2), 187–202.
- Şenyurt, S., & Özer Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek
lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. İlköğretim Online, 16(2), 628-653.
- Tatar, E., Kağızmanlı, T. B. & Akkaya, A. (2014). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi
araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 33-45.
- Toptaş, V., & Kılıçkaya, M. (2017). Problem Çözme: Literatür İncelemesi. International Journal of
Education Technology and Scientific Researches, 2(2),20-31.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijetsar/issue/29596/315479
- Tosun, C., & Yaşar, M. D. (2015). Türkiye'de fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme araştırmalarının
betimsel içerik analizi. Kastamonu Education Journal, 23(1), 293-310.
- Turgut, S., Doğan Temur, Ö., & Uğurlu, M. (2021). A Study on the Awareness of the Teachers Working
in Special Education Schools towards Mathematical Problem-Solving Process. Bartın
University Journal of Faculty of Education, 10(3), 495-511.
- Ulutaş, F. & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları
arası. İlköğretim-Online, 7(3), 614-626.
- Usta, N., Gökkurt Özdemir, B., & Kutluca, T. (2019). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine
İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu
İnançlar Arasındaki İlişki. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(28) , 347-371.
Doi: 10.35675/befdergi.465800
- Toptaş, V., & Kılıçkaya, M. (2017). Problem Çözme: Literatür İncelemesi. International Journal of
Education Technology and Scientific Researches, 2(2), 20-31.
TR Dizin. “TR Dizin Hakkında”. Erişim: 27.04.2023. http://trdizin.gov.tr/.
- Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları
arası. İlköğretim-Online, 7(3), 614-626.
- Ünveren Bilgiç, E. N. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin
Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi
Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 63-82.
- Wach, E. (2013). Learning about qualitative document analysis.
- Yaşar, Ş., & Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin
incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
- Yazgan, Y. (2015). Sixth graders and non-routine problems: Which strategies are decisive for success.
Educational Research and Reviews, 10(13), 1807–1816.
- Yeşil, N., & Kablan, Z. (2019). Rutin Olmayan Problemler ve Problem Çözme Becerisi ile ilgili
Yapılmış Çalışmaların Analizi. VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik
Çalışmalar Sempozyumu.
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Yayımcılık.
- Yurtseven, R., & Oğuz, A. (2016). Öğretmen eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye ilişkin yapılan
araştırmaların değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 266-284.
- Yücedağ, T. (2010). 2000-2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan
çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
TR Dizin’deki Eğitim Fakültelerinin Dergilerinde Matematiksel Problem Çözme ile İlgili Makalelerin İncelenmesi
Yıl 2023,
, 906 - 921, 29.10.2023
Aslıhan Aksungur
,
Şevket Aydın
Öz
Bu çalışmanın amacı; TR Dizin’de yayımlanan Türkiye’deki eğitim fakülteleri dergilerine ait matematiksel problem çözme ile ilgili makalelerin betimsel içerik analizinin yapılıp genel eğiliminin belirlenmesidir. TR Dizin’de yayımlanan eğitim fakülteleri dergilerine ait matematiksel problem çözme çalışma alanını konu edinmiş ilk makalenin yayım yılı olan 2004 yılından 2022 yılının sonuna kadar yayımlanan tüm makaleler incelenmiş ve 110 makale çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma kapsamında hazırlanan araştırma kapsamında hazırlanan "TR Dizin’de Yayımlanan Matematiksel Problem Çözme Temalı Makaleleri İnceleme Formu" çerçevesinde makaleler incelenmiştir. İlgili makaleler alt problemler çerçevesinde belirlenen kategoriler kapsamında analiz edilmiştir. Oluşturulan kategorilere ait frekans ve yüzde dağılımları Microsoft Excel programı yardımıyla hesaplanmış ve ulaşılan veriler ise tablolar yardımı ile detaylı bir şekilde sunulmuştur.
Araştırmanın sonuçlarına göre; matematiksel problem çözmeyle ilgili en çok 7.sınıf öğrencileriyle çalışmalar yapıldığı, nicel araştırma yöntemlerinin seçildiği, nicel analizlerin yapıldığı ve veri toplama aracı olarak anket ve ölçeklerin daha çok tercih edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Çalışmadan elde edilen sonuçların bu konu alanında gerçekleştirilen çalışmaların güçlü ve eksik yönlerini görme açısından yararlı olacağı ve matematiksel problem çözmeye yönelik çalışmaların eğiliminin bütüncül bir bakış açısıyla görülebilmesi açısından gelecek çalışmalara rehber olabileceği düşünülmektedir.
Kaynakça
- Adagideli, F. H., & Ader, E. (2017). Matematiksel Problem Çözme Etkinliklerinde Küçük Çocukların
Üst bilişsel Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim
Fakültesi Dergisi, 18(2), 193-211.
- Aliah, S. N., Sukmawati, S., Hidayat, W., & Rohaeti, E. E. (2020). Analisis kemampuan pemecahan
masalah matematika dan disposisi matematika siswa pada materi SPLDV. JPMI (Jurnal
Pembelajaran Matematika Inovatif), 3(2), 91-98
- Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5,6,7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. (12.Basım). Bursa: Alfa
Akademi.
- Altun, M., & Arslan, Ç. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Öğrenmeleri
Üzerine Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
- Aydın, Ş. (2018). Matematik Eğitiminde: Matematik Dersi ve Problem. Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin
matematik dersine ve problem kavramına yönelik görüşleri (1.basım). Beau Bassin: Lambert
Academic Publishing.
- Aykaç, M., Köğce, D., & Aslandağ, B. (2020). Türkiye’de öğretmenlerle hayat boyu öğrenme alanında
yapılan tezlerin konu, problem, sonuç ve önerilerinin incelenmesi. Turkish Studies- Education,
15(5), 3135-3155.
- Baş, Ö. E. (2019). Türkiye'de matematik eğitimi alanında yapılan problem temalı makalelere yönelik
bir içerik analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez
Merkezi’nden edinilmiştir.
- Baş, F. F., & Katrancı, Y., (2021). Problem çözme ile ilgili hazırlanan lisansüstü tez çalışmalarının
betimsel içerik analizi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5
(TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Turkey.
- Baykul, Y. (2014). İlkokullarda Matematik Öğretimi (12. Basım). Ankara: Pegem.
- Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 33-38.
Doi: 10.15390/EB.2014.3412
- Coşkun, A. & Soylu, Y. (2021). Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Problem Çözmeye Yönelik
Yapılan Çalışmaların Bir İçerik Analizi. International Journal of Educational Studies in
Mathematics, 8(3), 230-251.
- Dışbudak Kuru, Ö., Ucuzoğlu, A. N., Işıksal, M., Yemen Karpuzcu, S., & Tekin Sitrava, R. (2022).
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri: Dikdörtgenler Prizmasının
Hacmine İlişkin Problem Durumu. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 154-
174.
- Ergül, E., Alp, Y., & Doğan, M. (2022). Matematiksel Problem Çözme ve Unsurları ile İlgili Lisansüstü
Araştırmaların İncelenmesi: Bir Tematik Analiz Çalışması. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitü Dergisi, 1(1), 34-50.
- Eroğlu, D., & Tanışlı, D. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin temsil kullanımına ilişkin öğrenci
ve öğretim stratejileri bilgileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi
Dergisi, 9(1). 275-307.
- Ertane Baş, Ö. (2019). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılan problem temalı makalelere
yönelik bir içerik analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
- Gass, S., Mackey, A. & Ross‐Feldman, L. (2005). Task‐based interactions in classroomand laboratory
settings. Language learning, 55(4), 575-611.
- Gürbüz, R. & Güder, Y. (2016). Matematik öğretmenlerinin problem çözmede kullandıkları stratejiler.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 371-386.
- Hartman, D. R. (2010). A case study of the mathematical learning of two teachers acquiring
mathematical knowledge for teaching (Doctoral dissertation, Nebraska-Lincoln University).
https://digitalcommons.unl.edu/cehsdiss/90
- Huberman, A. M. & Miles, M. B. (1994). Data management and analysis methods.
- Kanbolat, O. & Balta, M. A. (2019). İlkokulda Matematiksel Problem Çözme ile İlgili Yapılan
Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4),
21-30.
- Kutluca, T., Birgin, O., & Gündüz, S. (2018). Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi’nde
yayımlanmış makalelerin içerik analizi bağlamında değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve
Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 390- 412.
- Kurt, G., & Yeşilyurt, M. (2020). Content Analysis of Studies Conducted on the Relationship between
Problem solving Skills and Academic Success. International Symposium of Education and
Values-4 (884-899). Karabük, Turkey
- Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], 2018. Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul
1,2,3,4,5,6,7 ve 8.Sınıflar), Ankara: MEB Talim Terbiye Başkanlığı Yayımları. 8-9.
- Ozan, C., & Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya
University Journal of Education, 4(1), 116-136.
- Özdemir Fincan, K. (2021). İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgılarıyla İlgili Lisansüstü
Tezlerin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
- Özpınar, İ., & Arslan S. (2017). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İletişim Becerisine
Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies (Elektronik), 12(17), 337 – 356.
- Özturan Sağırlı, M., & Baş, F. (2020). Türkiye’de Yayımlanan Problem Temalı Makalelere Yönelik Bir
İçerik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1105-1135.
- Rahmatiya, R., & Miatun, A. (2020). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis ditinjau dari
Resiliensi Matematis Siswa SMP. Teorema: Teori Dan Riset Matematika, 5(2), 187–202.
- Şenyurt, S., & Özer Özkan, Y. Ö. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek
lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. İlköğretim Online, 16(2), 628-653.
- Tatar, E., Kağızmanlı, T. B. & Akkaya, A. (2014). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi
araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 33-45.
- Toptaş, V., & Kılıçkaya, M. (2017). Problem Çözme: Literatür İncelemesi. International Journal of
Education Technology and Scientific Researches, 2(2),20-31.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijetsar/issue/29596/315479
- Tosun, C., & Yaşar, M. D. (2015). Türkiye'de fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme araştırmalarının
betimsel içerik analizi. Kastamonu Education Journal, 23(1), 293-310.
- Turgut, S., Doğan Temur, Ö., & Uğurlu, M. (2021). A Study on the Awareness of the Teachers Working
in Special Education Schools towards Mathematical Problem-Solving Process. Bartın
University Journal of Faculty of Education, 10(3), 495-511.
- Ulutaş, F. & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları
arası. İlköğretim-Online, 7(3), 614-626.
- Usta, N., Gökkurt Özdemir, B., & Kutluca, T. (2019). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine
İlişkin Öz-Yeterlik, Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik, Matematiksel İnançları ve Bu
İnançlar Arasındaki İlişki. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(28) , 347-371.
Doi: 10.35675/befdergi.465800
- Toptaş, V., & Kılıçkaya, M. (2017). Problem Çözme: Literatür İncelemesi. International Journal of
Education Technology and Scientific Researches, 2(2), 20-31.
TR Dizin. “TR Dizin Hakkında”. Erişim: 27.04.2023. http://trdizin.gov.tr/.
- Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları
arası. İlköğretim-Online, 7(3), 614-626.
- Ünveren Bilgiç, E. N. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin
Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi
Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 63-82.
- Wach, E. (2013). Learning about qualitative document analysis.
- Yaşar, Ş., & Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin
incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
- Yazgan, Y. (2015). Sixth graders and non-routine problems: Which strategies are decisive for success.
Educational Research and Reviews, 10(13), 1807–1816.
- Yeşil, N., & Kablan, Z. (2019). Rutin Olmayan Problemler ve Problem Çözme Becerisi ile ilgili
Yapılmış Çalışmaların Analizi. VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik
Çalışmalar Sempozyumu.
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Yayımcılık.
- Yurtseven, R., & Oğuz, A. (2016). Öğretmen eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye ilişkin yapılan
araştırmaların değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 266-284.
- Yücedağ, T. (2010). 2000-2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan
çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.